Sweex usb pen driverprobleem

Pagina: 1
Acties:

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb een sweex usb pen van 32 mb van iemand gekregen.
Hij doet het perfect in 2000 en in xp met de standaard drivers.
Maar als ik hem op school op win98se wil uitproberen werkt het niet.
bij mij thuis doet hij het ook niet, ook niet naar een herinstallatie van 98se

De setup draait perfect hij zegt aan het einde replug device
Dat doe ik en dan zegt windows usb storage device gevonden.
geef ik duidelijk het mapje aan waar hij de inf file moet weghalen, maar hij springt gewoon verder, en zegt geen stuurprogramma gevonden dus zit ik met een onbekend apparaat.
Net of de driver niet klopt bij het hardware id van de pen(of de usb driver klopt niet)

Dus ik de hardware id opzoeken in de win2k inf file en die was VID_0C45&PID_1060
en in de win98 inf file was hij VID_0EA0&PID_6803 dus ik die vervangen door die van win2k, dan installeert hij wel maar zegt hij dat er een conflict is en het apparaat is uitgeschakeld.

Heb gezocht op google en tweakers, verder heb ik 6 verschillende NAND FLASH drivers gedownload van verschillende usb pennen d8 het is allemaal NAND FLASH
en ze gebruiken allemaal de samsung/tosihiba chips misschien zit er wel een driver bij die ook met mijn pen werkt dus niet !!
Allemaal hetzelfde probleem als de standaard driver (die ik van sweex.nl heb)

And this !! Is to go even further beyond!!!

• lamko
probleem opgelost werkt nu direct in win 98 :)

hier de oplossing
aandachtpunt gebruik niet de drivers van sweex want ze werken helemaal niet !!!
ik heb de vid en de pid uit het inf file van win2k gehaald waar de pen dus werkte
die even door google gehaald en de eerste link stond bij de vid en pid Marchi Disk
Marchi Disk even door google gehaald tadaaa!
drivers die werken

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
Dit probleem heb ik ook, en heb op aanraden van jouw de manchi drivers geprobeerd maar dan werkt het nog niet. Weet jij nog een andere oplossing?

• lamko
wat is je probleem ? Wat doet hij wel niet? waar houd het op ?

Als het goed is werkt hij nu onder 98se! zonder wachtwoorden programmatjes en dergelijke, maar je kunt er gewoon bestanden op zetten

Ik heb de 32 mb versie hij zou anders kunnen zijn dan de 256 mb versie en dus ook een andere VID PID dus andere driver
(moet je ff uit je c:\windows\setupapi.log (winXP) de VID en PID halen en daar mee zoeken op google)