Toon posts:

Blue-screen video editing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet helemaal zeker of ik het in het juiste forum geplaatst hebt maar t is video leek mij...

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om in adobe premiere te filmen voor een blauw scherm met een dv cam en het dan real time te zien op je monitor, dus dat het blauw meteen weg gefilterd wordt en je de onderliggende film ziet ipv het blauw.

Weet iemand toevallig dat het ook met een ander programma kan laat het me dan even weten...

edit:

Ik heb natuurlijk al gegoogled maar kom alleen maar tuts tegen voor als je je film al opgenomen hebt..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 19:58 ]

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

please correct me if i'm wrong:

premiere ondersteunt het wel, maar je zult volgens mij een video edit kaart moeten hebben (bijv een matrox rtx 100) die dit ondersteunt. er moet namelijk realtime gechromakeyed worden.

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

Topicstarter
PM schreef op 03 november 2003 @ 19:57:
please correct me if i'm wrong:

premiere ondersteunt het wel, maar je zult volgens mij een video edit kaart moeten hebben (bijv een matrox rtx 100) die dit ondersteunt. er moet namelijk realtime gechromakeyed worden.
Dat zou mooi zijn, juiste video kaart is aanwezig..
zou iemand misschien kunnen vertelen hoe ik het realtime aan de praat krijg?

• PM

PM

je hebt als het goed is een matrox realtime videofeed effect. Dit sleep je op de timeline. dit is het zelfde als een normaal stuk video, met het enige verschil dat het direct hetgene dat op je video-in staat weergeeft. Als je hier vervolgens een effect op zet (bijv de chroma key) dan krijg je dus op je video-out het gewenste resultaat

• PM

PM

mocht het niet werken met premiere kun je overwegen over te stappen op incite, daar werkt het zowieso mee

Verwijderd

Topicstarter
PM schreef op 03 november 2003 @ 20:14:
mocht het niet werken met premiere kun je overwegen over te stappen op incite, daar werkt het zowieso mee
ok thnx voor de info ik gat het proberen

Verwijderd

PM schreef op 03 november 2003 @ 20:14:
Ehm.... Is er ook een shareware versie van zoiets?
Pagina: 1