Toon posts:

MAC OS 8.6 Terminal client voor Win 2K server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.
Voor mijn vader hebben we een oude imac op de kop getikt en hiermee wil hij internet bankieren. Maar voor internet bankieren is er een hogere versie nodig dan dat er draaid op dit systeem. Daarom wil ik gebruik maken van terminal services. Ik heb een windows 2000 advanced server draaien en wil hem hierop laten inloggen.

Het netwerk, bestanden delen enzo werkt allemaal al zelfs de printer is al gedeeld (zei het in zwart wit, dat wel). Maar ik kan alleen nergens een terminal client vinden voor Mac OS 8.6, heeft iemand hier ervaring mee?

Misschien een hoge versie van een andere internet explorer MAC OS 8.6 compattible zou ook al handig zijn...

Alvast bedankt.

Jasper

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 20:47
Misschien heb je hier wat aan?

http://www.realvnc.com/what.html

http://www.realvnc.com/resources.html

[ Voor 25% gewijzigd door -ChRiZz- op 03-11-2003 19:57 ]

Slache!

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt helaas alleen onder OS X, welke browser is het meest compattible met internet explorer> Misschien is dat een oplossing.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

chem

Reist de wereld rond

internet bankieren van welke bank?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Bestaat er geen versie van pcanywhere voor die Mac?
Of laat hem virtualpc draaien, kan hij gewoon win95 starten.
Heb je wel een windows licentie voor nodig (net als voor Terminal Services trouwens), maar als je win2k advanced server hebt draaien zal geld wel geen probleem zijn.
Sterker nog, in plaats van die w2k AS licentie had je ook een nieuwe mac kunnen kopen.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
Werk het internetbankieren niet met de laatste versie van Internet Explorer voor Mac OS 9?

Wanneer je Software Update draait kan je vaak een zogenaamde CarbonLib downloaden, deze zorgt ervoor dat je recentere OS 9 software ook op Mac OS 8.6 kan draaien.

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11

RVW

Werkt dat internetbankieren niet met de nieuwste versie (5.1.7) van IE voor Mac OS 8/9? Die kun je hier downloaden.

Zou dat eerst maar eens proberen voordat je allemaal complexe dingen probeert te doen met terminal services e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door RVW op 03-11-2003 22:28 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Er is wel een Citrix ICA client voor Mac Os beschikbaar. Dan moet je dus op je Win2k bak een Citrix server opzetten.

Citrix is een soort van Windows Terminal Services, maar dan veel uitgebreider :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

http://www.microsoft.com/...0&ssid=9&flgnosysreq=True

Hier heb je wel Mac OS X voor nodig.

Je kunt ook nog altijd virtual pc draaien.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 08:35 ]

Pagina: 1