Toon posts:

Opnieuw opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende rare probleem

Als de PC opnieuw opstart vanuit windows gebeurd het volgende:

Ik krijg de video kaart boot tekst te zien maar daarna blijft de POST van de bios hangen nog net voor het geheugen testen.

Het bios boot scherm is dan half opgebouwd en de cursor blijft staan knipperen :(

:O Ik gebruik dan de reset knop, dan start ie opnieuw op en kom ik in het BIOS setup scherm, dit sluit ik weer af (met of zonder opslaan maakt niet uit). :|

De PC start opnieuw op en loopt nu gewoon door, Windows laad en de PC loopt verder zonder problemen. :?

Als de PC gewoon aan wordt gezet loopt ie 8 van de 10 keer gewoon door maar ook dan heeft ie soms dit probleem. |:(

Systeem:
CPU: AMD Athlon 750
MB: Asus K7V
Video: TNT2 video kaart
Mem: 256Mb PC133 geheugen (draait op 100Mhz)

de BIOS instellingen staan op zo save mogelijk: O-)
Alle power management instellingen uitgeschakeld (alles op always on)
100 MHz geheugen
PnP OS: nee (ja helpt ook niet)

Er zit alleen een netwerk kaart in als losse PCI kaart en als ik die eruit trek blijft het probleem. :'(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Misschien een gare bioschip, heb je al eens geprobeerd om je bios te flashen? Batterijtje leeg, kan makkelijk als ik naar de leeftijd van je pc kijk (maar dan zou die alleen z'n instellingen kwijt moeten zijn)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou kunnen, maar het rare is dat ik na dit ritueel te hebben doorgelopen met een volkomen stabiel systeem zit. Als er echt iets mis was zou dat toch terug komen lijkt mij. :?

Ps. Als ik de bios instellingen op maximaal zet m.a.w. 133MHz mem enzo blijft het probleem exact hetzelfde.

Heb dat alleen maar even aangegeven om opmerkingen als zet mem eens op 100MHz te voorkomen

Maar het is een idee de bios opnieuw flashen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 19:51 ]

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Ik denk dat de boosdoener het oude mobo batterijtje is... Dit probleem al vaker gezien...

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

Topicstarter
Als het probleem de battery is zou je denken dat het probleem zich ook (vooral) voordoet als ik de PC (koud) aanzet. Maar juist dan loopt ie meestal gewoon door zonder problemen

Verwijderd

Welke windows versie ?

Moest het over Win98 gaan, die hing zo goed als altijd bij een reboot vanuit windows zelf...

Woeps XP dus... te snel gelezen... excuse me 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 17:49 . Reden: Fout gelezen ]

Verwijderd

Check eens als de ELCO's niet lekken, of bol staan

Heb dit ook voorgehad.
Pagina: 1