Vaaaaaaaaag!

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb voor mijn moederbord een nieuw bios gedownload. Daarna ff gereset en alles opnieuw ingesteld (overclocking enzo) nou, nu telkens als die uit geweest is zegt ie dat hij een CMOS checksom error heb. Daarna gewoon F1 om verder te gaan, maar dan is de tijd en al het overclock werk weer weg. Beetje jammer.

HOE kan dit komen? ik heb geen virussen ofzo

alvast bedankt

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Hoe is het met de batterij van je cmos gesteld? Het lijkt mij dat ie leeg is.

Meh ...

Verwijderd

Wazig! Ik denk dat of je bios niet helemaal correct geflashed is. Probeer hem nogmaals te flashen.
Of je hebt problemen met de batterij op je mainbord. Waardoor hij de setting niet kan onthouden.

• Rense Klinkenberg
  • Laatst online: 09-08 19:19
Probeer je CMOS eens helemaal leeg te halen:
batterijtje van je MB halen,
CMOS clear jumper effe eropzetten.
Half uurtje wachten zodat alle condensatoren ook leeg zijn en dan maar weer opnieuw proberen.

* Rense Klinkenberg heeft gewoon z'n pc 24/7 online [img]"i/s/devil.gif\"[/img]

[ edit ]
als ie het blijft doen is je batterijtje leeg, gewoon je pc een paar dagen aan laten staan, is ie weer vol.
[ /edit ]

• Okasha
  • Niet online
Het hele systeem is net iets voor de zomervakantie aangeschaft, dus dat lijkt me sterk? Mijn 386 doet het ook al 5 jaar, zonder lege batterijen ofzo

mzzl

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

cmos checksum error - er is ergens tenminste 1 bitje omgevallen bij je flash actie - het bios geeft dit aan door alle bijtes bij elkaar op te tellen en deze waarde met de checksum te vergelijken. is hier verschil dan is er dus minstens 1 bitje omgevallen.

2 opties:
terug naar de fabrikant
of
opnieuw flashen.

ik zou zowiezo nogmaals de update file downloaden. weet je in ieder geval dat dit niet het probleem is.

• Okasha
  • Niet online
hahahaahaha, ik heb in mijn aopen kast beetje weinig werk ruimte bij die jumper, (door modem) na de modem eruit gehaald te hebben bleek de jumper maar aan een dinge bevestigd te zijn.. DOM!

groet

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op woensdag 06 december 2000 16:32 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
hahahaahaha, ik heb in mijn aopen kast beetje weinig werk ruimte bij die jumper, (door modem) na de modem eruit gehaald te hebben bleek de jumper maar aan een dinge bevestigd te zijn.. DOM!

groet
Shit happens! :+

PSN-id: Chrasher

Pagina: 1