Toon posts:

[W2K] Extentie starten vanuit browser ipv download

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een mp3 database, hiervoor wil ik mp3's kunnen toevoegen aan mijn huidige playlist.
Als je gebruik maakt van een *.pls of *.m3u dan verwijderd hij het oude bestand, dus wil ik zelf een extentie maken die een commando uitvoert.

Het zoekwerk:
Na wat zoekwerk kwam ik uit op nsdn en op dit topic.

Zoals ik het verwerkt heb in windows:

Regedit file(opslaan als iets.reg en openen)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.ext]
@="iets"
[HKEY_CLASSES_ROOT\iets]
[HKEY_CLASSES_ROOT\iets\shell]
[HKEY_CLASSES_ROOT\iets\shell\open]
[HKEY_CLASSES_ROOT\iets\shell\open\command]
@="\"c:\\iets.bat\""

Batch file(opslaan als c:\iets.bat)
code:
1
%*
dit voert vanuit een command box het commando uit, b.v. "iets niets" -> "niets" wordt uitgevoerd.

Als ik dan een bestand (iets.ext) zou downloaden met de inhoud c:\progra~1\winamp\winamp.exe /add \\server\share\muziek.mp3 dan moet hij het toch toevoegen?
Alleen dit werkt niet goed, ik krijg gewoon de inhoud van het te downloaden bestand in mijn browser te zien.
Ik heb ook al gekeken naar andere bestandstype's(*.m3u vanuit winamp) die dit wel werkend hebben maar ik krijg het niet werkend.

De vraag:
Wat moet ik nogmeer instellen zodat ik door het klikken op een link een command(in dit geval dus een mp3tje toevoegen aan winamp) werkend kan krijgen?
Ja ik weet dat ik m3u files(playlisten) kan laden via commandline, maar ik wil niet de oude playlist verliezen.

offtopic:
Nee ik laat hem natuurlijk niet een commando op deze manier uitvoeren als het klaar is, dit is voor de test. Later komt in de batch lokaal alles te staan behalve de filename. Dan heb je dit in de batch winamp.exe /add %*.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Robtimus

me Robtimus no like you

Enqueue as default action is geen optie?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Er is iemand geweest op GoT die hiervoor iets had gemaakt, ik ga even zoeken.

Gevonden:
Yo! RazorBlade hiero!
Ik heb ff een DLL geschreven, die zich integreert in je Internet Explorer. Je kan door middel van deze DLL .exe bestanden uitvoeren vanuit een HTML file, zonder dat je dat irritante 'openen vanaf deze locatie/downloaden' schermpje krijgt.

Hoe werkt het? Simpel:
1) Pleur het dll bestand en install.bat in je windowssystem dir.
2) Draai install.bat. Dit registreert de DLL als een Internet Explorer plugin.
3) Klaar! Je kan nu de DLL gaan gebruiken! :)

Gebruiksaanwijzing:
Maak in plaats van een gewone link naar een .exe file (ziet er als volgt uit : )
<a href="file:///c:windowsnotepad.exe">notepad</a>
deze link (gewone link + '.ad')
<a href="file:///c:windowsnotepad.exe.ad">notepad</a>

[ Voor 85% gewijzigd door creative8500 op 03-11-2003 19:50 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het gaat er denk ik ook om welke meta type jij met een content-type header laat versturen. Deze kun je ook opnemen in de regkey; en deze bepaald _boven_ de extensie wat er met het bestand gebeurd!
En lees onderstaande nog eens goed; het rammelt ;)
dit voert vanuit een command box het commando uit, b.v. "iets niets" -> "niets" wordt uitgevoerd.

Als ik dan een bestand (iets.ext) zou downloaden met de inhoud c:\progra~1\winamp\winamp.exe /add \\server\share\muziek.mp3 dan moet hij het toch toevoegen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
IceManX schreef op 03 november 2003 @ 19:33:
Enqueue as default action is geen optie?
Nee dat niet, gezien ik niet altijd alle mp3 wil openen :P
Door jou text heb ik iets bedacht dat ik nog wel kon toevoegen, in de shell key de default waarde op Open zetten, toen werkte het.

Nou zit ik nog met 1 probleem, winamp voegt het bestand wel toe, alleen ik zie als filename staan b.v. iets.ext ipv dat hij de mp3 file toevoegt.
Dit heb ik bijna opgelost, allen ik moet nog iets zien te vinden dat ik batchfiles kan maken vanuit 2 textregels.

Ik heb nou de onderstaande code in gebruik, alleen ik krijg nou 2 regels in de tmp.bat ipv 1 regel. Even een oplossing vinden hoe ik dit op 1 regel kan krijgen.
code:
1
2
3
@echo off
echo c:\progra~1\winamp\winamp.exe /ADD > c:\tmp.bat
type %* >> c:\tmp.bat

Weet iemand een manier om een command uit te voeren zonder batchfile? Nou krijg ik een lelijke dosbox te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 20:17 . Reden: dosbox?! :r ]