Toon posts:

[Proc] Heatsink probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon XP 2500+ boxed gekocht. Nu heb ik de processor in het voetje gestoken en wil ik de cooler erop zetten haal ik per ongeluk die flubberige pasta eraf wat de warmte overzet :S

Hoe is dit het beste op te lossen? Een compleet nieuwe cooler of niet? Als ik er coolpasta opdoe, is dat wel goed voor lang gebruik?

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
- CPU + koeler goed schoon maken met alcohol.
- nieuwe pasta der op, niet teveel, maar een mooi dun laagje
- klik-klak-klaar!

Voortaan eerst ff searchen voor je de vraag stelt

http://gathering.tweakers.net/forum/find

[ Voor 35% gewijzigd door vacuumcleaner op 03-11-2003 19:17 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Topicstarter
Word coolpasta niet hard? Of is het niet slecht?

Verwijderd

zelfopgesmeerde koelpasta is meestal beter dan wat er standaard op zit
Arctic Silver III 3 gram heb ik hele goeie ervaring mee...
doe wel heel dun laagje!! heb je te veel ff wat met een wc papiertje eraf halen...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 19:31 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 19:21:
Word coolpasta niet hard? Of is het niet slecht?
Als het slecht zou zijn zou het toch niet gebruikt worden :?
Het zorgt voor de opvulling van de miniscule bobbeltjes in het oppervlak van een processor en/of koeler. Dus een kwak is niet nodig.
Het blijft ook gewoon "vloeibaar", maar er moet zo weinig op dat je de ondergrond erdoorheen ziet. Koelpasta geleidt altijd nog slechter als metaal-op-metaal.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik neem aan dat je gewoon je PC wilt gaan gebruiken zonder teveel gezeur, dus geen getune enzo.

Dan komt het erop neer dat je dat koelpasta gebeuren niet zo nauw hoeft te nemen. Klein kwakje erop en koeler erop (uitsmeren is niet nodig), en gaan met die banaan! :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38

Exigence

dnkroz

dual-zip schreef op 03 november 2003 @ 22:20:
Ik neem aan dat je gewoon je PC wilt gaan gebruiken zonder teveel gezeur, dus geen getune enzo.

Dan komt het erop neer dat je dat koelpasta gebeuren niet zo nauw hoeft te nemen. Klein kwakje erop en koeler erop (uitsmeren is niet nodig), en gaan met die banaan! :)
En waarom niet meteen de "moeite" nemen om het goed te doen?
Kost je misschien twee minuten extra werk, maar scheelt je later weer als je toch wat wilt gaan overclocken. Een "kwakje", scheelt echt veel in temps (worden hoger), dat kan ik je uit eigen ervaring wel vertellen. Hoe minder hoe beter, maar helemaal niks scheelt ook weer :P
Stel dat je het goed doet: 45 Graden stressed
"Kwakje" erop: 52 Graden stressed
Geen koelpasta: 60 Graden stressed

Om maar even een voorbeeldje te noemen.

Verwijderd

erik9287nl schreef op 03 november 2003 @ 23:08:
En waarom niet meteen de "moeite" nemen om het goed te doen?
Kost je misschien twee minuten extra werk, maar scheelt je later weer als je toch wat wilt gaan overclocken. Een "kwakje", scheelt echt veel in temps (worden hoger), dat kan ik je uit eigen ervaring wel vertellen. Hoe minder hoe beter, maar helemaal niks scheelt ook weer :P
Stel dat je het goed doet: 45 Graden stressed
"Kwakje" erop: 52 Graden stressed
Geen koelpasta: 60 Graden stressed

Om maar even een voorbeeldje te noemen.
Zeg maar gerust : "Geen koelpaste: CPU-core fikt op"(vooral bij Athlon's, ze hebben een kleine core-oppervlak)

Artic Silver 3 is geleidend, dus zeker geen "kwakje", anders worden er verkeerde L-bruggen verbonden.

Dus een beetje Artic Silver 3 op de CPU-core, uitsmeren tot een dun laagje (liefst met een stukje plastic rond je vinger, koelpasta's zijn niet bepaald gezond...er bestaan soorten met kankergevaar). Dan een beetje op de plek van je cooler die de CPU-core gaat raken en uitsmeren. Daarna de cooler voorzichting monteren, anders kan je hoekjes van de CPU-core afbreken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 23:48 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zeg maar gerust : "Geen koelpaste: CPU-core fikt op"(vooral bij Athlon's, ze hebben een kleine core-oppervlak)
dat is dus niet zo

heb daar een test over gelezen, het scheelt zo'n 20 graden

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft niks met Processors, Mobo's & Geheugen te maken :)
Lees de FAQ van Die-Hard Overclocking & [i]Cooling[/] B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.