Asus Temp sensor kabeltje op A7V power aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Na het doornemen van de handleiding van mijn A7V plankje heb ik een aansluiting op het mobo ontdekt voor een temperatuur sensor die in de voeding kan zitten.

ik neem aan dat deze sensor hetzelfde kabeltje is dat al bij de asus P2B en A7V rev 1.0 zat.

Ik wil deze aansluiting gaan gebruiken om de temperatuur van mn videokaart of mischien wel van mn geheugen chips te monitoren. >:)

Nu heb ik het probleem dat ik niet zo'n kabeltje heb en bestellen voor 45,- vind ik toch iets te duur. (pricewatch):(

Deze sensor zal naar ik aanneem een of andere standaard sensor zijn die ik bij de electronica zaak wel kan halen :), maar nu vraag ik me alleen af welk type sensor is dit? :?

Heeft iemand hier info over of heeft iemand informatie op het net gevonden over hoe je zelf zo'n kabeltje kan maken?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
ASUS P2T Kabeltje (temperatuur sensor) fl 19,95

Bij Perfect-Systems. Komt de mijne ook vandaan (alleen was ie toen een tientje oid).

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Haal een 10kOhm termische weerstand en prik die op een snoertje zoals van een LED kabeltje, op de juiste pinnen prikken an there you are. Kostte me Hfl 1,90

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij dat kabeltje moet je dan wel 24,95 rembours bijtellen :(

Ben net bij de boer geweest maar die hadden alleen zo'n 10 K Ohm thermies geval dat 1 bij 1 cm was :(

Nu es bij conrad kijken

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"