Spire SocketA Orb koeler ?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ok.. net even een moederbordje en CPU gehaald bij een bedrijfje waar mij werd verteld dat ik een CPU koeler bij HUN moest kopen om "garantie problemen te voorkomen" ( :? )..

Naja, ik had geen zin om duizend piek uit te geven en dat later een hoop gezeur te krijgen.. dus vooruit dan maar.. dan maar een Spire Orb koeler erbij genomen. (ook met het idee dat die Alpha's altijd uitverkocht zijn en die ArticCooler ook nogal last leverbaar is.. en ik toch een koeler wil hebben).

Mijn vraag is.. is het wat? Komt een 900Mhz Tbird onder te zitten (en ja die gaat natuurlijk omhoog :9 )...

Er zit van die thermische plakmeuk onder (ja ik weet dat je het roye sticketje er af moet halen...dank u :) )... maar ik zit er eigenlijk aan te denken om wat Artic Silver er onder te smeren.

Mijn question... is die Spire Orb wat, en is het aan te raden om die thermische meuk er af te halen en er wat Artic Silver onder te doen? Of kan hij beter de kast totdat OC-Shop weer wat Alpha's op voorraad heeft of totdat die ArticCooler normaal leverbaar is aan deze kant van de aardbol?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Als je artic silver erop wilt, zou ik die roze troep eraf halen, want Artic Silver is da shit! En meerdere lagen lijkt me niet verstandig.
Heb je een KT7 RAID, dan moet je er een stuk afvijlen.
Ik zou gewoon naar de OC-Shop mailen, soms staat er N/A bij een product, maar versturen ze het gewoon toch wel. Dat had ik vorige week nog, een Alpha besteld en gewoon gekregen.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

je moet bij die cooler wel voorzichtig zijn met het aanbrengen ervan op de cpu, schijnt wel een brokkenmaker te zijn (maar gelukkig zul je geen garantieproblemen hebben :D )

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Artic Silver is al besteld.. en ja die thermische meuk gaat er wel vanaf..

Loop ik bij Mycom naar binnen.. zie ik dat die SuperOrb dus gewoon ook 60,- .. voelde me toch wel enigsinds genaaid.

Maar goed.. voor 60,- wil ik geen gezeik met garantie etc..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 december 2000 14:14 schreef tazzman het volgende:
Artic Silver is al besteld.. en ja die thermische meuk gaat er wel vanaf..

Loop ik bij Mycom naar binnen.. zie ik dat die SuperOrb dus gewoon ook 60,- .. voelde me toch wel enigsinds genaaid.

Maar goed.. voor 60,- wil ik geen gezeik met garantie etc..
:? super orb bij mycom :?

Verwijderd

60 piek? bij mycom:? damn ik moet ff die site tjekken

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:33
klik op me huisje voor het passend maken van die koeler

Verwijderd

Ik heb ook een ABIT KT7 RAID en een Spire orb erop. Heb inderdaad postings gelezen over zagen en vijlen. Echter eerst even gepast en door de elko's ietsje opzij te duwen en de metalen beugels die je om de lipjes moet doen op het socket een beetje bij te buigen, voorkom je dat je processor gekraakt wordt. Zagen en vijlen was bij mij dus niet nodig.

Verwijderd

Ja, gewoon gigantisch gaan buigen.
Wat betreft die ZIF socket, is geen ZIF-socket meer als je eerst de CPU temperatuursensor om moet buigen :(
(waaom past die nou niet :o, t is toch Zero Insertion Force?)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Geen idee van de site.. maar die Super Orb ligt gewoon bij Mycom Hoofddorp in de winkel!
Kost 60,00. Staat ook in de folder zie ik net.

Naja mijn Alpha komt er aan.. Ik vind het toch schandalig dat ik zo'n beetje GEDOWNGEN werd om die Spire koeler er bij te nemen. Er werd nog net niet gezegd "anders vervalt je garantie" maar het was er niet ver vanaf. Mijn argument dat ik er zelf een Alpha koeler op wilde zetten werd beantwoord met "nee dat moet een koeler van ons zijn hoor.. " Pffffffrt.

Naja mocht er wat mis gaan, ik heb een goede rechtsbijstand verzekering en ik weet de consumentenbond ook nog wel te vinden.

Ik ben een en al voor een goede dialoog maar als de boel om 1 of andere reden niet werkt, prik ik die Spire er op.. kwak het zaakje op de toonbank en ze zoeken het maar uit.. afterall, die koeler van hun zit er toch op?

Goede prijzen maar personeel in de winkel is werkelijk beneden peil.. geef mij maar die mensen van Ned-Cool en OC-Shop! Ik krijg altijd goed antwoord op mijn mailtjes en ze zijn altijd makkelijk en redelijk.

Ok ok on topic dan maar.. :) Maar als die Spire Orb niet lekker past op een KT7 waarom stond "dat persoon achter de balie" er dan op dat ik een Spire Orb van hun moest nemen? (60 piek!! dat ding is dus 33,00 bij Ned-Cool!!! WRAAGGGH!)

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 17:10
Yep...
Ik heb ook een Abit KT7 met aanvankelijk zo'n Spire silver orb, want 1.5 GHz klonk zooooooo cool 8-) Maar hij paste idd niet...
Dus heb ik die Spire ma324-15 gekocht (zie ander topic van moi) die lekker wel past, omdat ie vierkant is. Maar als ik 'em nou wil gaan overklokken, moet ik er dan xtra koeling-zooi op gaan schroeven of wat of hoe?
Het is een T-Bird 900.
Oh, ja en nadat die orb niet paste heb ik dus dat plasticje weer terug geplakt. Maar nu kijk ik, en zie ik dat die koelprut blijft plakken aan dat plasticje.
-Gaan ze dat erg vinden als ik hem terugstuur *D, aangezien ik hem toch niet hoef.
-Als ik ooit de koeler die ik nu heb ga vervangen, heb ik dan een t-bird met ranzige plakzooi erop?
-Wist je dat dat spul naar frambozen smaakt? :9~

Verwijderd

Tazzman:

ik zou die Spire Orb willen AFRADEN omdat hij gewoon matig koelt, en omdat hij inderdaad erg moeilijk te bevestigen is.. Z'n 2x zo goedkope broertje ( http://www.spire.nl/html/support/coolers/ma324-15.htm ) koelt hier zeker 8C beter (42 tov. 50 graden) en is er blindelings op te zetten en af te halen.

Sephiroth:
Ik heb m'n geld teruggekregen voor die orb omdat dat ding niet doet wat ie belooft. Als ie mijn tbird900@900 al nauwelijks kan koelen, dan een 1.5GHz al helemaal niet. De verkoper had bovendien gezegd dat ie "beter" was dan die MA32.
Inderdaad zit er van die koelpasta troep op je CPU maar die kun je met je nagel eraf halen (kost je max. 10 minuten)
Pagina: 1