Simm/Fastpage/EDO vraagje

Pagina: 1
Acties:

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:45
Een kennis van me heeft een pc met 2*4mb simm modules, en daar moet 2*16 bij. Nou weet ik niet welk geheugen ik daarbij moet zetten. Ik heb, via de typenummers, weten te vinden dat het geheugen dat erin zit van het type FastPage is. Kan ik daar EDO naast zetten of moet het FastPage zijn? (Het mobo is een merkloos ding met SiS 5511/12/13 chipset)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je kunt niet Edo en FastPage naast elkaar hebben. Ik heb het zelf ook eens geprobeerd en het ging niet goed.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Volgens SIS kan je zo ongeveer alles mixen. :) letterlijk:
It is also permissible to mix the EDO DRAM and FP DRAM bank by bank and the corresponding DRAM timing will be switched automatically according to register setting.
je heb dus geluk, ander had je waarschijnlijk beter alles EDO kunnen maken omdat dat meestal nog wel leverbaar is en FP moeilijker te krijgen valt. <- heb ik zelf gedaan bij een van me pc's. :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 16:21

chaser

in een van mijn computers heb ik
2x 8mb fp
2x 16mb edo zitten
En dat doet het prima :)
Dus het kan echt wel

Volgens mij is dat bij jouw (mini-me) niet gelukt omdat je dan geheugen van twee verschillende fabrikanten bij elkaar doet die niet compatibel zijn.

Ik heb ook wel eens geheugenreepjes moeten omruilen om die reden

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:45
Ik heb net, na lang zoeken, een winkel gevonden waar ze voor een normaal bedrag FP verkopen, dus heb ik dat voor de zekerheid maar besteld.
Bedankt allemaal

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh