[vb/asp] decode met key, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
Hallo,
Ik ben al een tijde bezig met VB/ASP en wil nog steeds lose script fixen, nu wil ik een script schrijven die kan decoderen dmv een soort key. Net als een email met een speciale key beveiligd kan worden of in een veilig netwerk, wil dus een key in een script kunnen toevoegen. Nu kan ik er verschillende downloaden die gelijk helemaal advanced zijn enz en geen uitleg hebben. Ik heb gezocht naar tutorials maar deze zijn er niet van te vinden :S Ik zal wel iets niet goed doen want over bijna alles is normaal wat te vinde, maar weet iemand waar ik hier meer van kan leren. of kan iemand een meest simpel voorbeeld laten zien hoe ik een key gebruikt in een script. Alvast bedankt. :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/010100-1.shtml

Deze ook al tegen gekomen? En wat snap je er niet aan? En je werkt neem ik aan met vbscript? (VBScript != VB)

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 03-11-2003 18:15 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

als je weet hoe je met iis een dll kan gebruiken .. heb ik hier een eigen gemaakte semiencrypt.dll.. kan ik helemaal uit de doeken doen (zelf geprogged namelijk).. is verder wel handig. Maakt ook een encryptie op basis van een sleutelpassword.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
dat lijkt mee goed :o
Ook tutorials van?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Semicon .. als jij weet hoe je ook objecten kan maken en met set commando.. dan ben je der...
Geen tutorial van.. tenslotte helemaal zelf gemaakt.. en niemand die het verder direct gebruikt (behalve dan in code die ik in verschillende progs heb gebruikt .. maar waar verder niemand in geïnteresseerd is hoe ik het heb gedaan)...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ok kleine tutorial dan voor het gebruik.
natuurlijk de dll ff referencen ... en dan een sub om te inititialiseren...

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
Public EncryptObject As Encrypt

Sub InitEncryption()
Set EncryptObject = New Encrypt
EncryptObject.NegChar = "I" ' mag van alles zijn..
EncryptObject.SeperatorChar = "G" ' mag ook al van alles zijn..

End Sub

Vervolgens kun je in je code ergens dus EncryptObject.EncryptString(strToEncrypt, strSleutelpwd)) gebruiken... handig handig..
Pagina: 1