Toon posts:

scheduled tasks en een wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik voeg een taak toe, de wizard vraagt op een gegeven moment naar een wachtwoord, dit sla ik over.
Voer ik de taak uit met RUN dan krijg ik de foutmelding; did not run because no user account password was entered.
Het blijkt dat dit hetzelfde wachtwoord moet zijn als die waarmee ik inlog.
Maar ik wil geen wachtwoord invoeren als ik inlog net zo min als een taak laten
uitvoeren met een wachtwoord......Hoe kan ik dit omzeilen?

Weet je een oplossing, dan heel graag je reply!
Jacques.

Windows XP prof

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zeg je nu dat er op de account waarmee je inlogt geen wachtwoord zit? Kun je dan niet gewoon het schermpje met een leeg wachtwoord akkorderen in plaats van deze over te slaan :?

Vergeet niet om het type OS in je topictitel te vermelden, het liefst tussen '[' & ']' tags.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

[ Voor 57% gewijzigd door Spider.007 op 03-11-2003 18:49 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zowel bij het inloggen als bij task scheduler vul ik geen wachtwoord in (blanco).en krijg dan de foutmelding; did not run because no user account password was entered.
Dankjewel voor je reply,
Jacques.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jacques,

Zoals je misschien weet is het op GoT belangrijk dat je zelf initiatief toont voordat je een topic opent. We denken hierbij aan dat je eerst zoekt voordat je een topic opent. Geef dan in je topicstart ook even aan wat je zelf algevonden hebt, en wat je zelf geprobeerd hebt.

Als ik eventjes zoek op http://support.microsoft.com/ "scheduled tasks no password", dan kom ik direct dit artikel tegen:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;310715
This behavior can occur if the user account you used when you created the task has a blank (null) password. When you add a scheduled task to your Windows XP-based computer, you must provide a user name and password for the task. If you are using a local user account, the user password cannot be blank.
Ik denk dus dat dit vrij gemakkelijk te vinden was.

Dit topic is gesloten.