Samba-TNG

Pagina: 1
Acties:

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Ik heb samba-tng gecompiled; ik ben al een heel eind in de goeie richting maar ik kan nog geen machine's toevoegen via samedit!

daarom is het ook nog niet mogelijk om met een nt machine een domein te joinen;
wie geeft de laatste voorzet?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar :) :) :) :) :)

Nu ben ik echter aanbeland bij het volgende probleem; met samuserset lukt het niet om het login-script door te voeren en me nt4 bak geeft een error.
The local policy of this system does not permit you to logon interactively
Nu vraag ik me af of ik dit in NT moet zoeken of onder Linux!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 22:05 schreef imdos het volgende:
Ik heb het voor elkaar :) :) :) :) :)

Nu ben ik echter aanbeland bij het volgende probleem; met samuserset lukt het niet om het login-script door te voeren en me nt4 bak geeft een error.
[..]
Nu vraag ik me af of ik dit in NT moet zoeken of onder Linux!
Die laatste fout ligt aan NT! Is er wel een trust-relatie?

Als het met samuserset niet lukt om logonscripts te maken kun je altijd nog op de ouderwetse manier in smb.conf een regeltje zetten (heb ik ook gedaan), dat werkt ook perfect!

Even een kleine waarschuwing vooraf: Als je SAMBA ook als printerserver wil gebruiken, moet je geen TNG installeren! Het printergedeelte is namelijk nog niet (of niet goed) geimplementeerd! Printen is dus met TNG op dit moment nog niet mogelijk!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Het is me nu wel gelukt door met samuserset2 de acb bits op 768 te zetten voor een user dus dat werkt nu! :)

Btw; ik heb op het moment alleen nog een printer die alleen via windows 9x wil werken, en ik print niet veel!
Binnenkort eerst kijken of ik printer kan regelen en gebruiken onder Linux!

Ik ga ff proberen me smb.conf aan te passen!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
YESSSSS :)

Dat ik het eindelijk voor elkaar heb gekregen :) :) :)

Nu zal ik vanacht beter slapen! :Z

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Ik heb nu nog 1 probleem; samba of me client probeert telkens ook extern te kijken! daarom duurt browsen ook lang etc.

Ik heb al remote announce = 192.168.1.255 gezet maar zie nog steeds packages langskomen;
Dec 7 21:54:30 obi-wan kernel: Packet log: input REJECT eth1 PROTO=17 ex.te.rn.ip:138 192.168.1.255:138 L=244 S=0x00 I=10323 F=0x0000 T=64 (#72)

Verwijderd

Heb je meerdere NIC's in je computertje zitten?

Zo ja dan moet je Samba alleen naar de NIC op je interne netwerk laten luisteren!
Ik geloof dat de regel daarvoor devolgende was:

interfaces =

Daarachter kan je los IP'tjes Hostnamen en interfaces zetten. Dus stel voor dat je interne NIC eth0 is waarop je meerdere ip-aliassen gedefinieerd hebt, dan is het veel makkelijker om "interfaces = eth0" te definieren dan al die IP's in gaan zitten tikken.
Pagina: 1