Toon posts:

RAM geheugen probs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok aangezien de andere threath gesloten is en ik geen kans heb om het te updaten.

Mijn specs:
P4 2,8 ghz (nieuw)
MSI GNBMAX2 (nieuw)
2x 256MB DDR PC3200 (nieuw)
GF4 Ti4200 128 MB

Eerste drie dus nieuw aangeschaft. Het probleem met het "Veriefying DMI <nogwat>" heb ik kunnen vinden in de FAQ (sorry overheengelezen).

Het probleem dat later ontstond (lange piepjes) duid op RAM of GFX kaart problemen.

Ik heb de PC opgestart zonder RAM geheugen en toen kreeg ik geen piepen meer (maar hij startte niet naar BIOS op).

Ik heb de PC opgestart zonder GFX kaart en toen bleven de piepen.

Het moet dus een RAM geheugen probleem zijn, het vreemde is, ik heb de PC wel opgestart in het BIOS maar toen kreeg ik dat DMI probleem. Wat is er nu dan met mijn RAM aan de hand?? Ik heb niks gedaan in BIOS ofzo.

Verwijderd

Kan je het is met een ander reepje ram proberen? want als ik het zo lees dan denk ik dat je ram dood is.

Verwijderd

ondersteunt je mobo wel 2x 400mhz geheugen (pc3200)?
en welk merk geheugen is het?
Mijn mobo ondersteund maar op 1 slot 400Mhz en op de andere een maximale snelheid van 333mhz(pc 2700)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 18:42 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je dat DMI probleem nou opgelost of niet? Eerst lijkt het van wel
Het probleem met het "Veriefying DMI " heb ik kunnen vinden in de FAQ
maar daarna zeg je weer van niet :?
het vreemde is, ik heb de PC wel opgestart in het BIOS maar toen kreeg ik dat DMI probleem

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord ondersteund tot PC2100 (naar het schijnt) maar dan zou PC3200 toch gewoon moeten gaan fungeren als PC2100 geheugen zonder dat dit gebeurt? Het RAM geheugen is 2x DIMM 256/400 DDR.

Het DMI probleem HAD ik kunnen oplossen ja maar voordat ik dit kon gaan doen begon de pc met piepen en kon ik vervolgens niks meer doen (monitor ging naar slaap-modus en opnieuw opstarten gaf telkens hetzelfde piepen). Dus dit probleem is nog niet opgelost maar ik moet eerst DIT probleem weer oplossen want zonder RAM kun je niet opstarten niks :'(.

Ik heb geen andere videokaart geprobeerd maar als ik de reepjes geheugen eruit haal en mijn GFX kaart erin laat zitten dan houd het piepen op.
Voeding = 350W (gloednieuw vandaag gekocht).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 19:08 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je en heb je ook een andere videokaart geprobeerd? Als ik jouw (weinige) specs zo bekijk, dan zou ik meer denken aan minimaal een 350W voeding :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb DDR geheugen uit een andere PC bij mijn PC geprobeerd en ik bleef de zelfde problemen houden. Ook heb ik mijn DDR geheugen in een andere PC gestopt en dat werkte gewoon. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat er iets mis is met mijn mobo omdat ik gewoon in het BIOS aan het kijken was toen de piepen begonnen. Pls help me :'(

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:01

RvL

Je was gewoon in het BIOS aan het kijken toen het piepen begon? En hoe vaak piept hij? Welke code is dat volgens de fabrikant? Hij zal niet zomaar piepen en aangezien ander geheugen niet werkt, je eigen geheugen bij een ander wel lijkt het me een vrij logische volgende stap om te kijken of het aan het moederbord ligt

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

dat hangen in dat dmi geneuzel duidt vaak op conflicten met insteekkaaarten.
maar als je overclocked worden dat soort dingen nog onvoorspelbaarder.
en de beepcodes verschillen per bios merk over het algemeen.
Pagina: 1