Toon posts:

DV audio probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een Sony videocamera met DV in en DV out.
Met Windows Moviemaker 2.0 heb ik een AVI gemaakt vanaf de videocamera.
Dit werkt goed. Ik krijg een bestand met beeld en geluid.

Vanaf mijn JVC harddiskrecorder heb ik een opname via de DV out overgezet naar mijn sony camera DV in. Ik krijg op de camera een prima filmpje, inclusief geluid.
Als ik dit echter overzet naar mijn PC vanaf de Sony camcorder, krijg ik echter een AVI zonder geluid. Help waar is het geluid gebleven.

Voor de goede orde. Als ik de JVC harddiskrecorder rechtstreeks aansluit op mijn computer krijg ik eveneens een AVI zonder geluid.

Wie weet hoe dit komt en wat ik er aan kan doen? Ik wil heel graag oude films op deze wijze overzetten..

Alvast hartelijk dank.

Arjan Krijgsman
er.ar.@freeler.nl

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 17:24
kan dit geen probleem zijn met copyright protect of zoiets? Is er niets van melding bij je JVC handleiding, bij aansluiting op pc?

Iets anders zou ik niet kunnen opnoemen. Heb je als je de video op de pc zelf zet in volledig DV kwaliteit hetzelfde probleem, na opname op je camera? even het probleem op google opzoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Het vreemde is dat opnamen van de camera zelf wel met geluuid op de computer belanden. Alleen de opnamen die eerst van de hardiskrecorder op camera zijn gezet en daarna op PC hebben geen geluid meer, terwijl in de eerste kopie slag - naar de camera dus - het geluid er gewoon bijblijft.

Ik snap er niks van.

Groet,
Arjan

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien dat de harddiskrecorder wel een ander (of buggie) formaat audio aanlevert, dat je niet kunt afspelen. Het zal waarschijnlijk niet conform de DV spec zijn. Misschien ff googelen naar dit soort geintjes. Misschien heeft de HD-recorder ook wel enkele opties voor het instellen van het geluid...

BTW, een groet is niet nodig hier op GoT!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat het zou kunnen zijn, is dat je HD recorder het geluid op 32Khz opneemt en je computer op 41Khz. Weet niet de preciese Hertzen, maar je kan dat normaal instellen op je DV camera of in Adobe Premiere.
Als je het bestand een andere Hz waarde geeft in Premiere dan wat hij origineel is hoor je ook niks.
Dus waarschijnlijk moet het dit probleem zijn!