Allereerst: welkom op GoT. Ik zie dat je nog niet helemaal bekend bent met het reilen en zeilen hier. Je vorige topic in PNS was ver beneden de maat, maar dit topic is al een stuk beter

Toch zijn er enkele dingen die ik even aan wil merken om je te helpen overleven op dit forum

:
Probeer zoveel mogelijk in één post te zetten. Als je iets toe wilt voegen kun je

gebruiken

Post hier op GoT geen onzinnige reacties die niets toevoegen, zoals deze:
3mph in "Router IP?". Veel mensen kunnen zich hier aan storen.
En tot slot: lees eens over hoe het er hier aan toe gaat:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
Maar dit topic is op een paar kleine dingen na prima. Je laat in ieder geval goed zien wat je al gedaan hebt
Ik denk dat er het volgende aan de hand is:
De vorige eigenaar heeft hem als 'bridge' ingesteld. Hierdoor werkt hij enkel als modem, de routerfunctionaliteit ontbreekt. Dit verklaart waarom je direct een extern IP-adres krijgt, en waarom er een conflict optreedt als er een tweede PC wordt aangesloten. Deze krijgt namelijk hetzelfde IP-adres als de eerste.
Wat je nu doet:
[list]
• Stel je computer
handmatig in op een IP-adres van
192.168.1.99. Subnetmask 255.255.255.0. Overige instellingen doen er niet toe.
• Browse in je browser naar
192.168.1.254
• Ga daar naar "Router/Bridge Mode onder het kopje "Advanced"
• Klik "Router" aan, en "Apply" dit
• Stel je computer weer zo in dat je automatisch een IP-adres krijgt. Ook de DNS-servers automatisch laten toewijzen.
Als je dit goed gedaan hebt gaat de router in Router-Mode werken, krijg je gewoon een 192.168.1.x-adres en moet alles goedkomen.