Toon posts:

Dreamweaver; pad wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, op m'n oude schijf die nog in m'n oude pc zit heb ik Dreamweaver, waarbij de html-directories allemaal op de E-schijf staan.

Nu heb ik op m'n nieuwe PC ook Dreamweaver en inmiddels de hele configuratie van de Dreamweaver op de oude PC overgenomen. Je raadt het al, op deze nieuwe PC verwijst alles natuurlijk naar mappen op de E-schijf. Echter, op m'n nieuwe PC heb ik alleen C en D.

Wat kan ik nu het beste doen? Die oude schijf in die nieuwe PC hangen is een optie, maar daar heb ik niet zo'n zin in. E-schijf aanmaken kan ook, maar dan heb ik van 1 vaste schijf 3 virtuele schijven gemaakt en dat lijkt me ook niet super. Alles in Dreamweaver wijzigen naar mappen op de D-schijf is onbegonnen werk.

Suggesties?

p.s: op zich is dit een Dreamweaver vraag, maar ik kan me voorstellen dat het ook voor andere programma's van toepassing kan zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 17:22 ]

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 17:21:
..

Alles in Dreamweaver wijzigen naar mappen op de D-schijf is onbegonnen werk.

Suggesties?
valt toch wel mee?

volgens mij kan je in dreamweaver gewoon je 'home-dir' zetten in de projectsettings...
kon iig wel, vroegah

edit: hier dus...
Afbeeldingslocatie: http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/ts/documents/define_new_site/ctgrys.gif

[ Voor 22% gewijzigd door tie-rep op 03-11-2003 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan uiteraard wel, maar verwijst dan meteen alles naar het nieuwe 'path'? Ook plaatjes, etc...?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 17:32:
Dat kan uiteraard wel, maar verwijst dan meteen alles naar het nieuwe 'path'? Ook plaatjes, etc...?
plaatjes ed. heb je toch wel relatief gelinkt neem ik aan? dan is er namelijk niks aan de hand.
als je ze echter absoluut gelinkt hebt, dan moet je ff met vinden-vervangen de pad goed zetten. :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
voorzover ik kan zien werkt het, maar eh

kan je je reply misschien verduidelijken? weet nu ff niet wat je in deze met absoluut en relatief bedoelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 18:12 ]

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Worden die settings niet opgeslagen in een .inf of een .xml file?
Zoja, dan kun je deze editten en door middel van 'vervangen', e:\ vervangen in d:\ bijvoorbeeld.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 18:12:
voorzover ik kan zien werkt het, maar eh

kan je je reply misschien verduidelijken? weet nu ff niet wat je in deze met absoluut en relatief bedoelt.
relatief: /image/plaatje.jpg
absoluut: file:///E:/site/images/plaatje.jpg

(relatief gaat dus uit van de huidige root-dir van de site) Dus waar je de site ook neer gooit, plaatjes liggen 1 dir verder in de image-dir. Bij absoluut ligt die plaats helemaal vast. Dat zou bv ook kunnen zijn http://www.domeinnaam.nl/image/plaatje.jpg)

[ Voor 29% gewijzigd door OzBoz op 03-11-2003 19:23 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op 03 november 2003 @ 19:21:
[...]

relatief: /image/plaatje.jpg
absoluut: file:///E:/site/images/plaatje.jpg

(relatief gaat dus uit van de huidige root-dir van de site) Dus waar je de site ook neer gooit, plaatjes liggen 1 dir verder in de image-dir. Bij absoluut ligt die plaats helemaal vast. Dat zou bv ook kunnen zijn http://www.domeinnaam.nl/image/plaatje.jpg)
dank voor je uitleg!!!

in dit geval heb ik dus geen probleem en moet het zijn opgelost
thnx!
Pagina: 1