Toon posts:

Arescom 1000HE-VT samen met BBNED werkende krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of iemand het gelukt is om bovenstaande router werkende te krijgen op het cistron ( of andere BBNED ISP ) netwerk in 'ROUTER' Mode.

Deze router heb ik al wel werkende gekregen als 'BRIDGE" mode en werkt prima echter als ik het als NAT wil gaan instellen zodat ik meerdere PC's kan aansluiten met 192.168 etc IP's vertikt dit ding om op de WAN zijde een IP nummer te krijgen.
(-> 0.0.0.0)

NetDSL>show interface summary

Interface summary:
name type ip_addr dest_ip nat_ip status
ethernet0 ETHER 192.168.1.1 0.0.0.0 0.0.0.0 Up
loopback LOOPBACK 127.0.0.1 0.0.0.0 0.0.0.0 Up
atmpvc0 ATMPVC 0.0.0.0 0.0.0.0 0.0.0.0 Up

In Routed mode kan ik op de PC gewoon een ipconfig /renew doen waarna mijn PC een ip nummer krijgt en dit werkt ook goed.
Probleem is lijkt wel dat hij geen request doet aan cistron aan de DHCP server als ik dus NAT wil aanzetten! Heeft iemand enig idee welke settings ik bij de NETDSL manager moet instellen zodat NAT ook werkt?

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Ik heb exact hetzelfde probleem. Maar ook gelijk een vraag. Als ik hem in bridge mode zet, hoe kan je hem dan nog benaderen? Ik neem aan dat ie dan geen 192.168.1.1 intern ip adres meer heeft aangezien de ethernet kaart dan als WAN gezien wordt. Iemand ervaring met als bridge instellen? _/-\o_

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Ik heb net dus met de telindus manager geprobeerd om het modem in BRIDGE mode te zetten maar dat wil die niet. Hij zegt wel dat het gelukt is en dat ik opnieuw moet connecten om de gewijzigde settings te bekijken maar als ik dat doe staat er gewoon 'running in normal mode' bij de bridge/router setting.

Gisteren versatel aan de lijn gehad, omdat dit modem van breedband plus vandaan komt en nu aan BBned gehangen moet worden. Nieuwe firmware hadden ze niet en dat terwijl de firmware alleen aan ISP's worden uitgegeven. Daar zijn we dan mooi klaar mee. Ik heb 5.3 nodig en er zit 5.2 op. :X

Vanavond ga ik hem nog even bij Demon proberen, tenminste als ik hem in BRIDGE modus kan krijgen. Alle hulp is WELKOM! _/-\o_

Ik heb gisteren overigens 5 firmwares van de telindus 1120/1121 geprobeerd bij wijze van wanhoopspoging maar hij wilde ze geen van alle er op zetten. Jammer :(

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg