Toon posts:

Inhoud digitaal portfolio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig een digitaal portfolio voor mezelf te maken. In dit portfolio presenteer ik mijn vaardigheden op het gebied van het 'Web' (plan van aanpak, grafisch, technisch, nazorg). Ik hoop d.m.v. dit portfolio internetbedrijven, opdrachtgevers te overtuigen van m'n 'kwaliteiten' en dat ze contact met me gaan opnemen.

Op dit moment ben ik bezig met de projectbeschrijving en daarvoor moet ik de inhoud gaan vastleggen. Mijn vraag is: wat hoort er wel en niet thuis in een digitaal portfolio?

Tot nu toe verzamelde inhoud:
- producten als bijv. ontwikkelde websites (screenshots 1e preview, homepage e.d.)
- stagebeoordelingen/evaluaties
- reflectieverslagen
- presentaties
- praktijkopdrachten/studieopdrachten/werkstukken

Verder heb ik een aantal opties, waarover ik twijfel of ik ze moet vermelden:
- Opleidingen (incl. gevolgde vakken)
- Gevolgde workshops
- Vrijwilligerswerk, hobby's, thuiswerk
- Arbeidsverleden

Ik heb ook tijdens m'n stage ervaring opgedaan met projectmanagement (plan van aanpak beschrijven, contact met klanten e.d.). Maar hier heb ik geen directe bewijzen voor. Is het misschien goed om dit te beschrijven?

Ook heb ik theoretische vakkennis die ik niet kan bewijzen. Misschien dat ik een aantal gelezen boeken kan opsommen.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die zaken waar jij over twijfelt horen niet in je portfolio thuis (tenminste, niet in je grafische portofolio); maar eerder in je CV; welke je over het algemeen gelijktijdig aan een werkgever presenteert :)

[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 03-11-2003 17:12 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:22
Je kan het ook met je SLA of SLB bespreken. of je DNI docent (ik neem aan dat je op de HvA zit ;) )

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 03 november 2003 @ 17:12:
Die zaken waar jij over twijfelt horen niet in je portfolio thuis (tenminste, niet in je grafische portofolio); maar eerder in je CV; welke je over het algemeen gelijktijdig aan een werkgever presenteert :)
Ik dacht dat het misschien handig was om het portfolio te combineren met m'n CV, maar daar twijfel ik dus over!

Ps. Ik zit niet op de HvA hoor. Ik doe een multimedia opleiding ergens in het land!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Hier mijn portfolio van het eerste jaar HTS
niet helemaal wat jij bedoeld maar kan je eens vergelijken
heb hier destijd een 8 voor gehad ofzo tijdens SLB

http://www.student.hhs.nl/~20007714

Verwijderd

Topicstarter
SimplyMe schreef op 03 november 2003 @ 17:20:
Hier mijn portfolio van het eerste jaar HTS
niet helemaal wat jij bedoeld maar kan je eens vergelijken
heb hier destijd een 8 voor gehad ofzo tijdens SLB

http://www.student.hhs.nl/~20007714
Helaas werkt deze link bij mij niet!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou je CV er ook gewoon bij zetten. Als ik werkgever was zou ik het liefst zoveel mogelijk zien, zonder daarvoor nog eens extra te hoeven mailen. Verder zijn er voor zover ik weet uberhaupt geen bepaalde richtlijnen, zoals die er voor een CV zijn, voor een digitaal portfolio.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

En wanneer je helemaal goed bezig wilt zijn zet je je CV in "XML Résumé"-formaat1 op internet en transformeer je het met XSL(T)2 naar XHTML3. 8)

1) XML Résumé Library
2) The Extensible Stylesheet Language Family
3) XHTML™ 1.1 - Module-based XHTML

Verwijderd

Topicstarter
creative8500 schreef op 03 november 2003 @ 17:54:
En wanneer je helemaal goed bezig wilt zijn zet je je CV in "XML Résumé"-formaat1 op internet en transformeer je het met XSL(T)2 naar XHTML3. 8)

1) XML Résumé Library
2) The Extensible Stylesheet Language Family
3) XHTML™ 1.1 - Module-based XHTML
Sorry, maar dit gaat me net iets te diep!
Pagina: 1