Ik ben momenteel bezig een digitaal portfolio voor mezelf te maken. In dit portfolio presenteer ik mijn vaardigheden op het gebied van het 'Web' (plan van aanpak, grafisch, technisch, nazorg). Ik hoop d.m.v. dit portfolio internetbedrijven, opdrachtgevers te overtuigen van m'n 'kwaliteiten' en dat ze contact met me gaan opnemen.
Op dit moment ben ik bezig met de projectbeschrijving en daarvoor moet ik de inhoud gaan vastleggen. Mijn vraag is: wat hoort er wel en niet thuis in een digitaal portfolio?
Tot nu toe verzamelde inhoud:
- producten als bijv. ontwikkelde websites (screenshots 1e preview, homepage e.d.)
- stagebeoordelingen/evaluaties
- reflectieverslagen
- presentaties
- praktijkopdrachten/studieopdrachten/werkstukken
Verder heb ik een aantal opties, waarover ik twijfel of ik ze moet vermelden:
- Opleidingen (incl. gevolgde vakken)
- Gevolgde workshops
- Vrijwilligerswerk, hobby's, thuiswerk
- Arbeidsverleden
Ik heb ook tijdens m'n stage ervaring opgedaan met projectmanagement (plan van aanpak beschrijven, contact met klanten e.d.). Maar hier heb ik geen directe bewijzen voor. Is het misschien goed om dit te beschrijven?
Ook heb ik theoretische vakkennis die ik niet kan bewijzen. Misschien dat ik een aantal gelezen boeken kan opsommen.
Op dit moment ben ik bezig met de projectbeschrijving en daarvoor moet ik de inhoud gaan vastleggen. Mijn vraag is: wat hoort er wel en niet thuis in een digitaal portfolio?
Tot nu toe verzamelde inhoud:
- producten als bijv. ontwikkelde websites (screenshots 1e preview, homepage e.d.)
- stagebeoordelingen/evaluaties
- reflectieverslagen
- presentaties
- praktijkopdrachten/studieopdrachten/werkstukken
Verder heb ik een aantal opties, waarover ik twijfel of ik ze moet vermelden:
- Opleidingen (incl. gevolgde vakken)
- Gevolgde workshops
- Vrijwilligerswerk, hobby's, thuiswerk
- Arbeidsverleden
Ik heb ook tijdens m'n stage ervaring opgedaan met projectmanagement (plan van aanpak beschrijven, contact met klanten e.d.). Maar hier heb ik geen directe bewijzen voor. Is het misschien goed om dit te beschrijven?
Ook heb ik theoretische vakkennis die ik niet kan bewijzen. Misschien dat ik een aantal gelezen boeken kan opsommen.