Toon posts:

stereo over de rechter speaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai

Ik heb op mij werk een nokia 6100 carkit speaker als audio uitgang. Het speakertje is voorzien van een dood normale minijack plug, maar vangt alleen het rechter signaal van mijn geluidskaart. nou zijn de meeste mp3tjes stereo, en winamp wil hoe ik ook kloot niet het linker kanaal over de rechter speaker uitzenden (tegelijk met rechts). Windows kan het ook niet zelf, audio instellingen leveren gewoon niet het goeie resultaat op. Zelfs als ik meld dat er 1 speaker aan het systeem zit (stereo uitgesloten dus!) krijg ik alleen het rechter spoor.

Is er een tooltje dat het mogelijk maakt beide kanalen hetzelfde geluid te laten produceren? ik kom met de search niet verder dan iemand die 'n audio files opnieuw wil encoden om beide kanalen gelijk te krigjen maar dat is niet de bedoeling: daar heb ik gene tijd voor bovendien vind m'n baas dat ene beetje spijtig van mijn uurloon.

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 21:42
zoek op http://www.winamp.com/plugins/ naar de "DeStereo" plugin. Deze zet stereo om in mono.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

Verwijderd

Topicstarter
Hee, een leuke tip. Bedankt daarvoor.
(test)
Geweldig, maar met winamp 2.80 werkt de plugin niet goed.
zo hoor ik nu bijvoorbeeld een geweldige gitaarsolo niet omdat ene meneer Manson besloten heeft d gitaren links en de drums en bass rechts uit de speaker te laten komen. in plaats van een drie minuten durend audio-orgasme komt er zeg maar plop, tik, plop, tik uit de speaker :(

Volgens de plugin is ie voor winamp 1.0. Daar ga ik dan maar eens naar zoeken.
Eventuele verdere tips of een up-to-date versie van de-stereo voor winamp 2 of (indien noodzakelijk) 3 zijn welkom.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 14:45
Euh, als je nou eens een mono stekkertje er aan maakt? Volgens mij zit er nu namelijk een stereo 3,5mm mini-jack plug die dus niet op allebei is aangesloten. Misschien omdat in die carkit de andere aansluiting voor een microfoon is?

Met een mono-stekkertje er aan moet het wel werken.

Punctuality is the politeness of kings

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Nee dat werkt niet, je kan niet twee outputs op 1 input aansluiten, dat kan gewoon niet. Waarom koop je niet gewoon ff een goedkoop setje computer speakers? Kost je misschien een paar tientjes.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 14:45
Jag schreef op 04 november 2003 @ 12:59:
Nee dat werkt niet, je kan niet twee outputs op 1 input aansluiten, dat kan gewoon niet.
Je klinkt heel stellig, maar misschien moet je het even uitleggen. Wetende dat het gewoon _wel_ kan. Misschien is het niet heel goed voor je geluidskaart, omdat die twee signalen elkaar tegen komen, maar volgens mij (en mijn ervaringen met allerlei stekkertjes en zo) kan het gewoon
Waarom koop je niet gewoon ff een goedkoop setje computer speakers? Kost je misschien een paar tientjes.
Is wel makkelijker. Of desnoods zo'n setje luidsprekers die je wel eens bij Kruidvat ziet. Kost (bijna...) niks.

Punctuality is the politeness of kings

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Je moet signalen bij elkaar optellen voordat je het ergens samen op aansluit. Ga maar na wat er anders gebeurt: bijvoorbeeld het linker kanaal wil de spanning op 0.22 Volt hebben en het rechterkanaal op 0.54 Volt. En dat ga je dan met elkaar verbinden, dan gebeuren er electronisch rare dingen. Je krijgt wel geluid (wel een stuk minder), maar niet dat echt goed klinkt zeg maar :P.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helemaal geen geld over voor dit probleem. het is de pc op m'n werk en driekwart van de tijd heb ik allemaal zeurende collega's die vinden dat dimmu borgir niet geschikt is als achtergrond muziek voor vergaderingen e.d.
speakers kopen ga ik dus absoluut niet doen, wetende dat als ik er dan geld voor uit moet geven ik dan ook gelijk iets goeds wil.

een andere plug eraan etten kan/mag niet want de carkit speaker hoort bij een carkit...
de directeur gaat vroeg of laat die carkit in z'n auto willen ;)

het moet dus software matig. dat kon nog wel eens probleem gaan worden want er is gewoon echt geen bal te vinden.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:13

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

oplossing is simpel
Ga naar een electro boer toe, en vraag daar om een verloopjack van 3,5mm stereo naar 3,5 mm mono.
Die plug doet beide kanalen samenvoegen tot 1 monokanaal. Werkt gegarandeerd!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1