[HTML] form wil niet submitten

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
Heel raar, het is niet alsof het mijn eerste form is en het is ook niet alsof ik iets speciaals doe. Even een stukje code om te beginnen :

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<table cellspacing="0" cellpadding="0" style="width: 100%;" class="bg7">
<form name="contacts" action="contacts-update.asp">
<input type="hidden" name="standard" value="no">
<tr><td class="column_left" style="padding-top: 15px;">

<%
  Call ShowContactInfo("lic",Session("UserInside"),sLicenseeHandle,0)
  Call ShowContactInfo("bill",Session("UserInside"),sBillingHandle,0)
  Call ShowContactInfo("tech",Session("UserInside"),sTechHandle,1)
  Call ShowContactInfo("admin",Session("UserInside"),sAdminHandle,1)
%>

<div align="right" style="padding-right: 15px;"><input type="submit" value="bevestig" class="button2"></div>

</td></tr>
<tr class="footer1_small"><td></td></tr>
</form>
</table>

Lijkt me een niet al te ingewikkeld form eh. Ik laat de code van de Sub even achterwege, ik kan jullie al garanderen dat er in die sub :
(1) geen submit buttons zijn
(2) geen forms geopend of gesloten worden
(3) slechts 1 button is, met de volgende code : <input type="button" value="whois" onclick="this.disabled = true; document.location = 'basket.asp?action=whois&<%=Request.QueryString%>';" class="button1" onmouseover="this.className = 'button1_hover'" onmouseout="this.className = 'button1'"> ... dit zou volgens mij ook het probleem niet mogen zijn

Dit wetende zou er volgens mij geen enkel probleem mogen zijn om deze form te submitten, of kan er nog een reden zijn? Via de search en via google vind ik in ieder geval niks...

[ Voor 38% gewijzigd door codemann op 03-11-2003 16:14 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

mist wat.... hij weet niet wat er mee gedaan met worden

<form name="contacts" action="contacts-update.asp" method="post">

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

crisp

Devver

Pixelated

bah, forms horen niet tussen table en tr tags te staan...

Intentionally left blank

• codemann
disjfa schreef op 03 november 2003 @ 16:16:

mist wat.... hij weet niet wat er mee gedaan met worden

<form name="contacts" action="contacts-update.asp" method="post">
Hmm dat is raar, ik dacht dat dat niet verplicht was, dat hij standaard voor de "post" ging. Ik heb dat ook bij geen enkele andere form erbij staan. Maar ik moet je wel gelijk geven, het werkt zo... Kan iemand me uitleggen waarom dit bij andere forms wel werkte?

• disjfa

disjfa

be

@crisp hoe dan? hoe zet je er netje naam: <input> bij?

@codemann hij heeft iets anders.... heb ik ook nog niet van gehoord.... maar forms zijn zo ongeveer het laatste wat ik in een table zet dus wel leuk om te weten hoe het anders kan ;)

[ Voor 66% gewijzigd door disjfa op 03-11-2003 16:22 ]

disjfa.nl

• codemann
crisp schreef op 03 november 2003 @ 16:19:
bah, forms horen niet tussen table en tr tags te staan...
Anders krijg je zo'n vervelende witregel die je niet weggewerkt krijgt, dat kan je ontwerp serieus verprutsen... Dit was de enige manier die ik vond om dit weg te werken...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:35

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de ASP-code is minder interessant, interessanter is de gegenereerde code, die wordt immers uitgevoerd in de browser; als het probleem clientside ligt, ligt daar het probleem, in de gegenereerde code.

mogelijk kan het komen doordat je ook niks submit, enkel de document.location aanpast (wat overigens niet juist is, pas de window.location.href aan, document.location is deprecated)
verder vermoed ik dat je vergeet dat '<%=Request.QueryString%>' pas inhoud heeft _na_ een submit van je form, maar nu wordt hij serverside al weggeschreven (houd clientisde en serverside goed uit elkaar)
codemann schreef op 03 november 2003 @ 16:21:
Anders krijg je zo'n vervelende witregel die je niet weggewerkt krijgt, dat kan je ontwerp serieus verprutsen... Dit was de enige manier die ik vond om dit weg te werken...
HTML:
1
2
3
4
5
<style type="text/css">
FORM {
   margin: 0px; padding: 0px;
}
</style>
overigens zijn tables binnen een form wel bijna de enieg manier om voor een mooie uitlijning te gaan

[ Voor 33% gewijzigd door RM-rf op 03-11-2003 16:24 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• codemann
Euhm jongens disjfa z'n redenering was juist hoor, met de method="post" erbij werkte het wel... Alleen snap ik niet dat ik daar nog nooit problemen mee gehad heb want ik zette die method er nooit bij... Dat snap ik dus totaal niet.

disjfa zei :
@codemann hij heeft iets anders.... heb ik ook nog niet van gehoord.... maar forms zijn zo ongeveer het laatste wat ik in een table zet dus wel leuk om te weten hoe het anders kan
wat bedoel je hiermee? deze zin snap ik niet echt :?

[ Voor 3% gewijzigd door codemann op 03-11-2003 16:26 ]

• disjfa

disjfa

be

codemann schreef op 03 november 2003 @ 16:26:
[...]
wat bedoel je hiermee? deze zin snap ik niet echt :?
dat als je een betere manier van opmaak heb in forms dan tables want tables zijn vies ;)

maar helaas lees ik nu weer van RM-rf:)

[ Voor 55% gewijzigd door disjfa op 03-11-2003 16:28 ]

disjfa.nl

• codemann
RM-rf schreef op 03 november 2003 @ 16:21:
HTML:
1
2
3
4
5
<style type="text/css">
FORM {
   margin: 0px; padding: 0px;
}
</style>
overigens zijn tables binnen een form wel bijna de enieg manier om voor een mooie uitlijning te gaan
[/nohtml]
Dankje RM-rf, dit zet ik even op mijn todo-lijstje om aan te passen op al m'n pagina's! Dit heb ik vorige keer niet gevonden toen ik achter dit probleem zocht, ofwel heb ik niet lang genoeg gezocht toen :)

• codemann
disjfa schreef op 03 november 2003 @ 16:27:
[...]

dat als je een betere manier van opmaak heb in forms dan tables want tables zijn vies ;)

maar helaas lees ik nu weer :)

[...]

:)
Mja ik had wel "table-flames" verwacht, ik wil ook ooit nog van die tables afstappen, maar momenteel zijn er deadlines te halen voor de eerste versie en aangezien ik pas te laat dat van tables beseft heb gaan we eerst even voor die eerste deadline gaan :)
Pagina: 1