Probleem met Speedtouch 510 router/modem

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd dit probleem te vinden met de search maar niks gevonden. We hebben hier in huis net de speedtouch 510 modem/router binnen gekregen en we hebben hier zonnet adsl. Nu is het probleem dat ik totaal niet weet hoe ik die modem/router moet instellen.

Ik had al van hun website de nederlandse software gedownload (zodat ik uit de nederlandse adsl aanbieders kon kiezen bij de setup van de router).

Nu is het probleem dat ik van mijn pc wel de router vind met het setup programma (win 2000 machine). maar ik vind met me andere windows xp machine de router niet.

Ook wil ik graag weten hoe ik hem moet configureren want hij staat nu geconfigureerd als bridge modem, maar volgens mij is dit niet goed. Als ik hem anders configureer doet me internet het niet. Wie kan me helpen en weet hoe ik hem moet configureren.

Verwijderd

Mja, begin eens met het geven van heel erg veel informatie. Maak een schets van je netwerk, en vermeld alle IP-instellingen, switches en andere apparatuur. Volledig zijn!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
De Speedtouch 510i is zowat de eenvoudigste modem+router die er te krijgen is... :X

Begin eens met het geven van de instellingen van de clients.
Doet de verbinding het op de 2000 pc?

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
ik heb de speedtouch 510 op de adsl lijn liggen en de 2pc´s op de speedtouch. Router heb ik niet nodig want de speedtouch 510 is een modem/router ineen en hij heeft dus ook 4 poorten.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Okee ik snap er nu helemaal geen reet meer van. Ik ben erachter gekomen dat ik via 1.0.0.138 in de browser te typen ik op het configuratie scherm kom van de speedtouch.

Nu is het alleen dat ik dus 2pc´s via de speedtouch 510 (v4) op internet wil hebben. Maar als ik de speedtouch zet op modem bridging dan gaat alleen deze pc op internet (snap ik want dan is dhcp uitgeschakeld en werkt het ding alleen als modem en niet als router). Maar wat zijn in godsnaam de instellingen voor de router want als ik de speedtouch zet op nat-router +dhcp werkt niks meer van internet.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik het moet oplossen want ik ben hier even helemaal aan het uitflippen tegen dat kutding en zit onder de druk van me mede huisgenoten die het allemaal op mij afschuiven omdat die speedtouch 510 van mij is.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Wat wil je horen? Je geeft te weinig informatie.

Daarnaast... dat 10.0.0.138 is het eerste wat zowat in de handleiding genoemd staat. Verder werkt een Speedtouch 510 meestal direct goed vanuit de doos. 'k Snap ook niet waarom je met "bridging" aan de slag gaat.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik wil weten welke instellingen ik in moet vullen zodat ik met 2 verschillende comps op internet kan. Ik heb namelijk die ini file geinstalleerd op de speedtouch die ik http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_nat.ini hier heb gevonden.

Resultaat: NOTHING, niks werkt. Internet niet, helemaal niks.

Ik krijg via ipconfig wel ip en dns maar internet krijg ik niet.

[ Voor 15% gewijzigd door WiXX op 03-11-2003 17:20 ]

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
MetHod schreef op 03 november 2003 @ 16:06:
De Speedtouch 510i is zowat de eenvoudigste modem+router die er te krijgen is... :X

Begin eens met het geven van de instellingen van de clients.
Doet de verbinding het op de 2000 pc?
ik heb niet de i versie want we hebben analoge adsl. Maar ik heb dus alles automatisch staan en het werkt gewoon niet. Dus ip adres automatisch en de rest ook maar het wil gewoon niet werken.

Ik krijg wel een ip adres van de speedtouch en een dns maar internet vind ie niet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

WiXX schreef op 03 november 2003 @ 18:44:
[...]

ik heb niet de i versie want we hebben analoge adsl. Maar ik heb dus alles automatisch staan en het werkt gewoon niet. Dus ip adres automatisch en de rest ook maar het wil gewoon niet werken.

Ik krijg wel een ip adres van de speedtouch en een dns maar internet vind ie niet.
Je hebt kpn adsl en geen zonnet famaly he??

Je IP adres is 10.0.0.15X, subnet 255.255.255.0, Gateway en DNS zijn 10.0.0.138? En dat is je via DHCP toegewezen en je modem staat ingelogd (state=up, link connected op de modempagina bij "connect"). Als je dan niet kan internetten, dan heb je een storing :P. Of een storing in je PC, of in je internet.

Doe eens in een command prompt
tracert 195.121.1.34 (DNS server van planet, boeit niet zo dat-ie van planet is) en vertel ons eens de resultaten. Als het er zo uitziet:
1: <1ms <1ms <1ms Speedtouch.lan (10.0.0.138)
2 15ms 15ms 18ms 195.190.X.X
3 * * * Time out bij opdracht

Dan kan je de kpn bellen want dan heeft zonnet je IP niet gekoppeld. Als je de melding "kan doel niet vinden" krijgt, dna heb je je pc gewoon niet goed ingesteld (wat ik knap zou vinden met kpn adsl :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
nee ik heb wel zonnet/versatel (de family versie). Maar dit kan ik gewoon kiezen bij de setup als ik die run (setup programma heb ik gedownload van de speedtouch site).

[ Voor 6% gewijzigd door WiXX op 03-11-2003 18:52 ]

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
JvS schreef op 03 november 2003 @ 18:49:
[...]

Je hebt kpn adsl en geen zonnet famaly he??

Je IP adres is 10.0.0.15X, subnet 255.255.255.0, Gateway en DNS zijn 10.0.0.138? En dat is je via DHCP toegewezen en je modem staat ingelogd (state=up, link connected op de modempagina bij "connect"). Als je dan niet kan internetten, dan heb je een storing :P. Of een storing in je PC, of in je internet.

Doe eens in een command prompt
tracert 195.121.1.34 (DNS server van planet, boeit niet zo dat-ie van planet is) en vertel ons eens de resultaten. Als het er zo uitziet:
1: <1ms <1ms <1ms Speedtouch.lan (10.0.0.138)
2 15ms 15ms 18ms 195.190.X.X

Dan kan je de kpn bellen want dan heeft zonnet je IP niet gekoppeld. Als je de melding "kan doel niet vinden" krijgt, dna heb je je pc gewoon niet goed ingesteld (wat ik knap zou vinden met kpn adsl :P).
Ik krijg dus als ik dat trace

1: <10ms <10ms <10ms Speedtouch.lan (10.0.0.138)
2 * * * Time out bij opdracht
enz.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je modem is niet ingelogd of je hebt een storing. Ik vermoed dat je je username verkeerd geschreven hebt...

Heb je uberhaupt wel je username en password goed gespeld? Brand het @ lampje op het modem constant groen? Als je op http://10.0.0.138/dial.htm kijkt, zie je daar dan je username staan? En staat er in dat tabelletje bovenaan wel "up" onder state?

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 03-11-2003 19:07 ]

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik kan nergens me username instellen en password

ik werk met dit proggie dat je hier kan downloaden

http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm

Als ik het proggie van de cd gebruikt kan ik wel een username instellen en password maar dan werkt het net zo goed niet.

Eerst was dit abbonement met een usb modem en toen hoefde er ook nergens een password worden ingevoerd na mijn weten.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
JvS schreef op 03 november 2003 @ 19:06:
Je modem is niet ingelogd of je hebt een storing. Ik vermoed dat je je username verkeerd geschreven hebt...

Heb je uberhaupt wel je username en password goed gespeld? Brand het @ lampje op het modem constant groen? Als je op http://10.0.0.138/dial.htm kijkt, zie je daar dan je username staan? En staat er in dat tabelletje bovenaan wel "up" onder state?
Ik heb nu ff het proggie van de cd gebruikt waarmee ik wel dat password ingevoerd krijgt. Maar dan blijft er inderdaad bij state down staan. Hoe kan ik dit op up krijgen?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

door de kpn te bellen op 0900 8085 als je adsl van kpn hebt. Ik dacht even met een echt probleem te maken te hebben, maar voor dit soort dingen hebben ze de helpdesk...

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 03-11-2003 19:21 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:10

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb dit ook gehad... lag uiteindelijk aan de pc. op 3 andere deed ie het wel namelijk - overnieuw windoos geinstalleerd en internet werkte weer.. geen idee wat er nou fout was.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

powerflux schreef op 03 november 2003 @ 19:22:
ik heb dit ook gehad... lag uiteindelijk aan de pc. op 3 andere deed ie het wel namelijk - overnieuw windoos geinstalleerd en internet werkte weer.. geen idee wat er nou fout was.
dat is onzin, dat modem is wel of niet ingelogd, het is niet op 3 pc's wel ingelogd en op een andere niet, dat kan simpelweg niet, hij logt maar een keer in.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
JvS schreef op 03 november 2003 @ 19:21:
door de kpn te bellen op 0900 8085 als je adsl van kpn hebt. Ik dacht even met een echt probleem te maken te hebben, maar voor dit soort dingen hebben ze de helpdesk...
voor mij is het toch echt, een echt probleem. Maar iniedergeval bedankt voor je hulp

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Om te beginnen download je de config tool hier:http://www.speedtouchsupport.nl/downloads/510R40_config_13.exe

Deze start je op op de pc die wel het modem kan vinden. Dan kies je voor KPN pppoa nat met dhcp on lan (degene zonder set lan en set wan) en vult alles in wat hij vraagt.

Daarna zal hij de config schrijven en zeggen dat je opnieuw moet opstarten nadat je pc is gereboot zou je een 10.0.0.150 of hoger aders moeten krijgen. Bij je andere pc zet je je ip instellingen op automatisch verkrijgen.

Nu moeten ze allebei werken.

P.S.

Welke abbo heb je trouwens van zon ? want bij de versatel abbos werkt de speedtouch 510 nog niet als nat router. (maar geloof dat je kpn hebt)

Ben namelijk vorige week nog gebeld door alcatel of ze bij mij de speedtouch 510 mogen komen testen. Helaas lagen de family aansluitingen waar het om ging niet bij mij thuis maar in nijmegen en dat vond de persoon eigenlijk te ver dus ging hij een ander adres zoeken.

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

ik weet niet of het iets zal helpen, maar thuis heb ik ook zo'n router, en ik kreeg internet op 2 pc's pas werkend als ik de netwerkkaarten handmatig op 10mbit half duplex zette (probleempje met de handshake dus). ik weet zo niet meer welke fouten ik daarvoor kreeg, da's al te lang geleden. het is altijd het proberen waard; die speedtouch dingen zijn toch maar 10mbit half duplex, dus qua snelheid ga je er niet op achteruit als je dit handmatig instelt.
succes

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
raymonvdm schreef op 03 november 2003 @ 20:06:
...Welke abbo heb je trouwens van zon ? want bij de versatel abbos werkt de speedtouch 510 nog niet als nat router. (maar geloof dat je kpn hebt)

Ben namelijk vorige week nog gebeld door alcatel of ze bij mij de speedtouch 510 mogen komen testen. Helaas lagen de family aansluitingen waar het om ging niet bij mij thuis maar in nijmegen en dat vond de persoon eigenlijk te ver dus ging hij een ander adres zoeken.
Ik heb hier dus wel de zonnet family wat van versatel is en NIET van kpn. Is er iemand die de speedtouch 510 v4 heeft werken met 2 of meer pc´s op het zonnet family abonnement?

Dan zou ik graag weten hoe hij het heeft ingesteld.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En daar kom je nu mee aankakken? Ik zal je nog een hint geven: www.alcadis.nl/support

Jou helpen heeft in dit topic niet veel zin, omdat je geen nuttig antwoord geeft op vragen, dan kan ik ook niet helpen. Echtwaar, bel een helpdesk (die van alcadis), die gaan jou veel beter en sneller kunnen helpen dan wij hier op dit slakkentempo en met jouw halve late incomplete antwoorden oooooit zullen kunnen (het kost een dag om erachter te komen of de modem uberhaupt is ingelogd en erachter te komen dat je versatel hebt en dus geen reet hebt aan het bestand adsl_NAT.ini van kpn adsl etc etc etc)...

edit: ok sorry, neem ik terug :o.

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 04-11-2003 13:47 ]

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
WiXX schreef op 03 november 2003 @ 18:51:
nee ik heb wel zonnet/versatel (de family versie). Maar dit kan ik gewoon kiezen bij de setup als ik die run (setup programma heb ik gedownload van de speedtouch site).
Was mijn antwoord op je eerste vraag. Daar staat duidelijk versatel zonnet.

Maarja, iniedergeval bedankt voor je tijd.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Excuus, dan zou ik het dus met die tool doen, daar kan je letterlijk Versatel/Zonnet kiezen bij "provider" en dan de manier waarop je internet wil delen, daarmee moet het lukken. Dan laadt die tool ook de goede instellingen. Lukt het dan nog niet, dan is er iets raars bij zon aan de hand en zou ik hun ff bellen.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Tja dan word het dus zonnet bellen. Khad gister al speedtouch gebeld maar die zeiden dat Zonnet met de family editie niet meerdere pc´s ondersteund.

Dus ik heb op dit moment het maar weer gedaan met Nat routing via mijn pc (deze pc is server en de 2de heeft internet via mijn pc).

Ik denk trouwens dat ik het zo ff laat want ik ga over op tweakdsl zodra ik me 2de telefoonlijn aan heb laten leggen en die verwacht ik volgende week.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
IK heb hetzelfde probleem als jij het met je verbinding (heb ook 2 keer family namelijk)

Het komt omdat zon family sinds kort bridge lcc gebruikt voor hun adsl verbinding. Je modem zal alleen werken in bridge op dit moment.

En dus zal je je windows internet sharing moeten gebruiken ofzo.

Er is wel een firmware upgrade in de maak waar het mee opgelost zou moeten worden.

Je kan dit evetueel nog proberen: http://adslforum.isiz.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7143

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
Ik heb exact hetzelfde probleem als de topicstarter, maar dan met tweakDSL. Op de tweakDSL pagina staan wel instellingen voor het Alcatel 510 modem/switch, maar dit zijn puur om 1 pc op internet te laten gaan (en wie koopt deze 4 poorts versie nou voor slechts 1 pc...).

Bridged werkt alles goed, maar als ik mijn ip instel op 10.*.*.* en DHCP/NAT probeer in te stellen krijg ik het niet werkend. DHCP werkt, de pc's krijgen een ip adres maar komen het internet niet op. Link down.

Gegevens van TweakDSL invullen kan niet, er is namelijk geen username of password. Wie kan me helpen met de juiste settings?

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
Is er echt niemand met de 4 poorts Speedtouch 510 en tweakDSL die kan helpen?

Verwijderd

Ik ben me een breuk aan het zoeken op het internet want ik heb hetzelfde probleem met mijn Speedtouch 510i 4ports bij HetNet.
Ik ben de hele week al aan het bellen en e-mailen met de helpdesk, maar het enige dat ze steeds zeggen is:
"Modem resetten en setup opnieuw uitvoeren. Dat heb ik al 20 keer gedaan en het werkt nog steeds niet. Zowel op mijn Win2000 als win98SE pc.
Mijn probleem is dat ik wel naar de modem kan maar niet het internet op. Het @-lampje knippert oranje-groen, ten teken dat ik niet goed ben ingelogd. Ik heb via de helpdesk al zo'n 5 verschillende inlognamen en wachtwoorden gekregen maar niets werkt. Ik krijg bij status steeds 'down' en PPP-verbinding verbroken. Mijn modem krijgt geen IP-adres, waarschijnlijk omdat ik niet ben ingelogd. Kan iemand mij helpen? Bij HetNet zit ik inmiddels in het vakje negeren. 8)7
Voor meer gegevens van mij kijk maar op:
http://www.meems.demon.nl/hetnet%20instellingen.htm
Die pagina heb ik speciaal voor de helpdesk gemaakt in de hoop dat iemand het licht ziet. |:(

Groeten
Paul

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@pmeens

Je had eigenlijk beter een nieuw draadje kunnen openen//

Zo te zien ontvangt je modem geen data en lijkt het probleem te liggen tussen je modem, pots, telefooncentraleen provider.

1/Ben je er zeker van dat je ADSL wel is opgeleverd?
2/Weet je zeker dat je je modem goed hebt aangesloten op je telefoonlijn? (welke gesplit met de pots)

Verwijderd

Ik zat nog te twijfelen of ik een nieuw draadje zou openen :)
Maandag 1 maart ben ik online geweest. De hele avond. Via ADSL. Ik heb ADSL over ISDN. Maandagavond heb ik moe maar tevreden mijn pc uitgezet, hij staat nl op mijn slaapkamer, dinsdagavond weer aangezet en toen geconstateerd dat ik geen verbinding meer kreeg.
Volgens de tl. helpdesk ben ik wel verbonden maar verstuur ik geen data. De verschillende diagnostische programma, meegeleverd op de cd-rom, geven ook aan dat ik wel een netwerkverbinding heb naar mijn modem, dat de DSL-verbinding werkt, maar dat de PPP-verbinding is verbroken.
Ik heb sinds maandag niets aan mijn pc veranderd en niets aan de bekabeling.
Gisteren heb ik het geprobeerd met een andere pc met win98se en die gaf dezelfde foutmeldingen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Laten we even voorop stellen dat dit probleem niks met je pc te maken heeft. Je hebt een ethernet modem dus er word niks geinstalleerd op je pc, OS heeft er dus ook weinig mee te maken.

Die hele CD om van alles in te stellen is ook redelijk overbodig. Enigste wat je nodig hebt is de kpn.ini file voor op je modem. Deze staat niet op de speedtouch CD maar wel op de KPN CD. En je plaatje laat net en ik zie dat het daar fout zit.

*Deze ini file gaat verloren na de reset. Ook heb ik kunnen opmaken dat hij er nog niet in staat. Dit zijn de kpn telecom_**** files.
Zoek maar even op google naar deze files en laad ze in.

*Andere optie is om op www.alcadis.nl/support de kpn config CD te downloaden die wel de goede ini files inlaad bij de setup.

succes.

Verwijderd

Ik heb nu net 510R42_config_01.exe op www.alcadis.nl/support gedownload en ik zal dat vanavond proberen. Ik had gisteren al 510R42_config_03.exe gedownload en gisteravond geinstalleerd maar ook dat loste niets op. Waarschijnlijk geef ik niet de juiste instellingen op.
Is de *_01 niet gewoon een oudere versie van *_03?
Anyway. Ik zal het vanavond weer proberen. Zijn er nog tips over welke gegevens ik moet instellen als ik het config-bestand uitvoer?

Verwijderd

Ik vond in een ander draadje een bericht wat erg leuk op mijn probleem maar dan met Tiscali. Dat heeft de schrijver toen opgelost door de KPN te bellen, die hebben toen een probleem op de lijn verholpen.
Ik heb dat bericht in mijn zoveelste e-mail naar hetnet geplakt en warrempel het kwam bij iemand terecht die het licht zag. :r Hetnet belt de KPN. De KPN belt naar mijn huis en binnen twee uur was het klaar. _/-\o_ We hebben weer verbinding. I'm a happy man ;)
Pagina: 1