twinview in niet clone mode... is dat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ik heb via yanc en de nvidea drivers twinnview aan de praat gekregen onder debian woody, alleen zit ik met een probleem.

ik kan alleen maar mijn tv aan mijn gewone beeldscherm plakken, of het in clone mode doen. onder windows was het wel mogelijk om mijn tv als gewone desktop te behandelen, nu vroeg ik me af of dit uberhaubt mogelijk is. en zo ja met welk tooltje/instellingen.

het idee is dat ik dan op mijn tv flims kan kijkenipv op mijn monitor.

tevens zit ik nog met een vaag probleempje, ik heb tevens een pci video kaart erin zitten, en nu vroeg ik me af hoe ik een window van het ene beelscherm naar de andere kan verplaatsen. de muis kan ik wel gewoon van de ene naar de andere verplaatsen.. maar als ik een window wil verplaatsen dan wil het niet van het ene beeldscherm af. hoe kan ik dit instellen zodat het wel mogelijk is ?

Verwijderd

Ja dat is mogelijk. Elk aangesloten aparaat krijgt dan een eigen X scherm. Hoe X config aangepast moet worden vindt je in NVIDIA README (appendix R uit mijn hoofd)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Je andere probleem (dat van die vensters die niet mee willen naar je andere scherm) kun je oplossen door xinerama te gebruiken.

HOWTO

It sounds like it could be either bad hardware or software