Toon posts:

Aanmelden vóór internetgebruik*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnen ons bedrijf staan werkplekken waar meer dan 1 gebruiker aan moet werken.
Zij loggen, op de PC, dus aan onder het zelfde useraccount.

Nu is ons gevraagt het internet gedrag te loggen op die betreffende plekken.
We willen niet iedereen 'n eigen useraccount geven om op het netwerk te komen.

Ik zit te denken aan het volgende, kunnen jullie me hierbij helpen:
Na het dubbelklikken van Internet Explorer, wil ik dat er 'n popup komt waarin de gebruiken zich moet aanmelden (username:password)

Is dit te realiseren, zoja....hoe?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:42
Ik zeg: Zoeken

en IAS

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
of je gebruikt linux. daar zit ook een hele mooie user authentication module in.
zodra je inet explorer opent krijg je een webpagina waar je je gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen.
catauth dacht ik.

check anders ff www.linuxhomenetworking.com

chance favors the prepared mind

Verwijderd

Ik heb je titel wat verduidelijkt, dit is nogal vaag.

Je wilt niet dat ze moeten inloggen, maar je wilt wél dat ze zich aan moeten melden :? Eitherway zul je toch accounts moeten aanmaken. Waarom niet gewoon local accounts of een domeintje?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 17:02:
Ik heb je titel wat verduidelijkt, dit is nogal vaag.

Je wilt niet dat ze moeten inloggen, maar je wilt wél dat ze zich aan moeten melden :? Eitherway zul je toch accounts moeten aanmaken. Waarom niet gewoon local accounts of een domeintje?
Klopt, maar het betreft 'n 25 tal gebruikers die op 5 verschillende werkplekken zitten.
Om nu 25 gebruikers aan te gaan maken in het domein, en vervolgens 25x op 5 werkplekken userprofiles te gaan kopieren, lijkt me 'n te omslachtige oplossing voor de wens die wij hebben

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:42
Kon SQUID ook geen authenticatie aan?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel eventjes hoe mensen nu op internet gaan. Als je dat bv. met een proxyserver als Squid doet kan je idd een lokale authenticatie database creeeren. Ik denk dat andere proxy servers dat ook wel kunnen.

More info required ;)

Verwijderd

beetje overkill maar je kunt een isa servertje gebruiken. Webfilter er op. 25 accounts aanmaken, die toegang geven en de ene account die iedereen gebruikt een deny. (zo kun je thin clients via terminal server door een proxy sturen en toch authentificatie toepassen.) Wel een dure oplossing :)
Pagina: 1