Nadeel Active Directory 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb op dit forum gezocht naar nadelen van active directory 2003. Ik heb wel veel informatie gevonden over 2000.

Hier wordt vooral gepraat over dat het replicatieverkeer veel traffic veroorzaakt, doordat alle informatie over gestuurd wordt.

Ik vraag mij af of dit probleem nog steeds aanwezig is in 2003. In een boek over Active Directory 2003 staat dat het replicatieverkeer efficient is en alleen het nodige overstuurd, is dat in praktijk ook zo?

Zijn er nog verdere nadelen om niet over te stappen van 2000 naar 2003 of nieuwe implementatie AD 2003

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 17:19
Nadeel van AD2003 vindt ik vooral

* snelheid ofwel traagheid
* de enorme diskspace consumptie. We hebben hier een 3GB AD!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 19:19
Dan ben jij een zeldsaam geval met een 3GB active directory we komen hier niet boven de 500mb uit

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoewel je over AD2003 leuk zou kunnen discussieren, zie ik hier weinig informatie die tot een leuke discussie zou kunnen lijden :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Koffie schreef op 03 november 2003 @ 16:00:
Hoewel je over AD2003 leuk zou kunnen discussieren, zie ik hier weinig informatie die tot een leuke discussie zou kunnen lijden :?
Misschien zou jij dan wel nuttige informatie kunnen geven zodat er wel een leuke discussie tot stand komt.

Ik begin over enkele weken aan een migratie naar win2k3, en kan wel wat informatie gebruiken

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien zou jij dan wel nuttige informatie kunnen geven zodat er wel een leuke discussie tot stand komt.
Ik ben er om discussies in goede banen te leiden, niet om ze op gang te helpen :P
* Koffie niet into AD, dus sorry maar helaas ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zoek je dus nadelen van AD2003 boven AD2000 :? Dit vind ik eerlijk gezegd nogal stupide. Microsoft brengt een nieuwe versie uit om nieuwe features toe te voegen en chronische fouten/bugs te verhelpen. Je kunt - met enkele uitzonderingen daargelaten - spreken van verbetering bij een nieuwe versie.

Natuurlijk zijn er nadelen zoals de verhoogde systeemeisen, maar dit soort dingen kun je zelf ook wel verzinnen.

Als je overigens zin hebt in een inleiding op AD2003 van een Windows-goeroe kun je deze webcast eens bewonderen: http://www.netiq.com/netiqtv/windows/MinasiWebcast.asp# :) Ik heb hem zelf als informatief ervaren. (Bereid je wel voor op weing nadelen hoor ;) )

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 16:46:
Als ik het goed begrijp zoek je dus nadelen van AD2003 boven AD2000 :? Dit vind ik eerlijk gezegd nogal stupide. Microsoft brengt een nieuwe versie uit om nieuwe features toe te voegen en chronische fouten/bugs te verhelpen. Je kunt - met enkele uitzonderingen daargelaten - spreken van verbetering bij een nieuwe versie.
Zo onlogisch vind ik dat niet, misschien zijn er mensen die ervaring hebben met AD 2003. En die zeggen misschien nog steeds dat er te veel data wordt overgestuurd bij bepaalde replicatiestappen.

Natuurlijk zal AD 2003 meer voordelen hebben ten opzichte van 2000. Maar misschien zijn er bepaalde functies niet geimplementeerd of niet verbeterd.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik dacht dat een van de beste voordelen was dat je nu de AD kon exporteren naar een CD en deze kon importeren op een andere server.

Dus het is gedaan met 500Mb data te repliceren als je een nieuwe server hebt geinstalleerd in polen en je AD forest staat in belgie! Je stuurt de IT-Admin gewoon de cd op en hij kan deze importeren.

Voor de rest is er een verminderde traffic en minder objects die gerepliceerd worden.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Koffie schreef op 03 november 2003 @ 16:00:
ik hoop dat betere informatie leid tot een oplossing waardoor we minder hoeven te lijden onder taalmisbruik ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

tc982 schreef op 04 november 2003 @ 10:31:
Ik dacht dat een van de beste voordelen was dat je nu de AD kon exporteren naar een CD en deze kon importeren op een andere server.

Dus het is gedaan met 500Mb data te repliceren als je een nieuwe server hebt geinstalleerd in polen en je AD forest staat in belgie! Je stuurt de IT-Admin gewoon de cd op en hij kan deze importeren.

Voor de rest is er een verminderde traffic en minder objects die gerepliceerd worden.
Uberhaupt hoef je geen eens een CD op te sturen. Je maakt een nieuw subnet aan installeerd de server hierin repliceert de AD en stuurd dan per koerier de server op :) . Active Directory replication verkeer kun je schedulen in off business hours en je kunt ook aangeven hoe vaak. (zie [rml][ 2000]Howto: Site and replication[/rml]) deze is nog gebaseerd op het windows 2000 domain maar is inmiddels gemigreert naar Windows 2003 dus ik ga binnenkort weer even kijken wat er allemaal veranderd is. Ook is het handig om DNS AD integrated te maken zodat deze replicatie ook via AD gebeurd.

Bij Windows 2003 AD zijn enorm veel nieuwe objecten toegevoegd en nieuwe features. Het wordt natuurlijk weer wennen en verkeerd geinstalleerde DC's kunnen hoop narigheid opleveren maar imho heb je dat ook in 2000.
Pagina: 1