Toon posts:

5900 Ultra Gemold

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren zat ik in mijn kast te kloten tijdens me pc aanstond ik had een metalen plaat in me hand en die kwam tegen me vidcard aan staat op het plaatje aangegeven Afbeeldingslocatie: http://mywebpage.netscape.com/Snitzors/acht.jpg.
Daar kwam dus een vonk nadat viel mijn pc uit en krijg em niet meer aan met beeld. Ik heb ook een ti4200 erop geprobeerd dat werkt dus wel het lijkt me dus logisch dat me kaart kapot is. Kan het gemaakt worden en wat is er precies ermee gebeurd ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kortsluiting.. lijkt me vrij duidelijk. En reparatie van zoiets is zo duur (alleen al uitzoeken wat er allemaal kapot is) dat dat niet gedaan wordt. Er zit weinig anders op dan een nieuwe kaart te kopen en een volgende keer wat beter op te letten :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je weet zeker dat je deze metalen plaat in je handen had en niet voor je kop toch? (Sorry, moest er effe uit :+ ).

Balen mann, RIP ende succes met je verlies

• Kevinp
  • Laatst online: 14-08 16:08
Je kan het eerlijk vertellen aan de winkel, misschien dat die hem terug willen sturen naar de fabrikant en zo toch nog garantie krijgen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

ik zou zeggen RMA, dat is het enige wat je nou kunt doen, en hopen dat je een nieuwe krijgt :)

je hebt toch garantie denk ik?

one more thing...

Verwijderd

Om hem nu terug te sturen naar de fabrikant is ook niet echt sociaal, want je hebt het zelf veroorzaakt, maar zij zullen niet uren gaan liggen zoeken wat er nu mee is gebeurt. Zelf zou ik een nieuwe videokaart aanschaffen en deze inlijsten en boven je bed hangen, is toch 'n mooi kaartje om niet zomaar weg te gooien.

Verwijderd

Sluiting maken op elektronische apparatuur waar spanning op staat schaad het.
Jij hebt het nu ondervonden, het apparaat is nu gewoon verrot.
Garantie kun je proberen maar het is wel een beetje dom beetje spullen slopen en daarna weer nieuwe proberen te krijgen.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Enige nadeel van RMA-en is dat er voldoende situaties zijn waarin ze de oorzaak wel achterhalen en toch maar een gepeperde rekening sturen... Staan ook clausules over in de gemiddelde PC-shop zijn/haar AV...

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Jah maar het is ook heel erg dom om je pc aan te laten staan en erin te zitten klooien terwijl je peperdure hardware in hebt....

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik las even 5900 Ultra gemod ;) :P

Jammer van die dure kaart, zo ff 400 euro naar de klote. Je zou het garantie gokje kunnen wagen maar eerlijk is het niet.

Verwijderd

Als je nog garantie hebt dan gewoon claimen!
Als dit tegen je principes is dan een nieuwe kaart kopen anders claimen

• Pollewob
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Onderste alinea. Naaien van fabrikanten wordt niet op prijs gesteld hier..

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 22:48

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Goh, heb ik gehad met mn Radeon 8500 retail een tijdje terug...

-haalt text weg-
Tis idd erg fout, maar toch... wat moet je als scholiertje zonder geld?...

[ Voor 43% gewijzigd door Scatman_II op 03-11-2003 15:46 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

als je er niks meer mee weet wil ik'm wel...heb al eens een moederboard en een dxr3 "gerepareerd" :X

• xabre16v
  • Niet online
Pollewob schreef op 03 november 2003 @ 15:44:
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Onderste alinea. Naaien van fabrikanten wordt niet op prijs gesteld hier..
In dat stuk wordt gesproken over overclocken niet over je kaart domweg mollen. :{ Lezen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Scatman_II schreef op 03 november 2003 @ 15:45:
Goh, heb ik gehad met mn Radeon 8500 retail een tijdje terug...

-haalt text weg-
Tis idd erg fout, maar toch... wat moet je als scholiertje zonder geld?...
sparen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

jonge wat zeiken jullie dit is het bedrijfsleven je hebt te maken met bedrijven. Die verkopers worden zo opgeleid om bij een afwijken detail als een onervaren computer gebruiker zegt ja ik deed dit en dat en kan dat? dan zeggen hun als ze merken dat het de eigen schuld van de gebruiker is 'ja srry meneer eigen verwantwoording u kunt hem laten repareren. Je zou wel gek zijn. Enige wat je hoeft te doen is zeg maar ongeveer boos de winkel inkomen met een snel duidelijk verhaal je sloot hem aan starte hem voor de eerste keer op en toen kwam de vonk. Als ze je dingen vragen gewoon zeggen ja maar dit kan toch niet zomaar gebeuren dit ding is verdomme nieuw weet je wel. Geloof me mensen verkopers naaie je waar je bijstaat ben ze gewoon te slim af is veel leuker :D

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

xabre16v schreef op 03 november 2003 @ 15:48:
[...]

In dat stuk wordt gesproken over overclocken niet over je kaart domweg mollen. :{ Lezen.
ja, dus.
in dit geval wordt nog steeds de fabrikant genaaid als topicstarter hem terug bent.

maar voor topicstarter:
nee, dit is niet te repareren.
aan jou de keuze.
1. een nieuwe kopen, je hebt hem zelf gemolt
2. doen alsof je neus bloed en hem terug brengen voor garantie

aan jou de keus.

• xabre16v
  • Niet online
damster schreef op 03 november 2003 @ 15:51:
[...]

ja, dus.
in dit geval wordt nog steeds de fabrikant genaaid als topicstarter hem terug bent.
Dat zei ik ook niet. Uitraad worden ze dan genaaid.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

MLO2 schreef op 03 november 2003 @ 15:36:
ik zou zeggen RMA, dat is het enige wat je nou kunt doen, en hopen dat je een nieuwe krijgt :)

je hebt toch garantie denk ik?
Ja maar niet tegen user abuse ;) En als een bedrijf een kapotte kaart krijgt, zullen ze er wel even naar kijken. Als er dan een donkere vlek bij die 2 condenstators te zien is zullen ze wel zoiets hebben van hmm... wat is daar gebeurd.

Ik weet dat het vaak gebeurdt, maar het is eigenlijk een kweste van de winkel oplichten. Het zal ongetwijfeld vaak goedgaan. Maar voor hetzelfde geld krijg je een lekkere rekening met de opmerking geen garantie wegens 'user abuse'.

Met andere woorden, het is een risico maar ik zou het alleen nemen als er geen zichtbare schade is. Anders is het denk ik zo vragen om problemen :)

Just my 0.02€ ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Je kunt het ook zo bekijken de topic starter waarschijnlijk student niet al teveel geld. Ongelukje kan gebeuren ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel dom vind maar goed das niet aan de orde. Hij heeft er 400 euro voor betaald voor fabrikant is 1 zo een kaartje niks. Voor hem weet ik het een maand werken. En nogmaals dit is het bedrijfsleven ik vind het allemaal mooi en aardig dat dit tegen je principes ingaat maar kijk het bedrijf boeit het eigenlijk toch niet en jou heel veel. Dus dan maar ff tonelen.

• xabre16v
  • Niet online
Natuurlijk krijgt hij geen gezeik, en so what als hij een rekening krijgt? Die kaart is toch al kapot, wat heeft hij te verliezen? Niks toch. Dan betaald hij die rekening niet. Het gaat hier gewoon om het principe, ben je eerlijk of ben je het niet. Ga je ze naaien of niet. Persoonlijk hou ik er niet van maarja, je hebt niks te verliezen en de verleiding is groot.

Verwijderd

Wat wordt er toch weer moeilijk gedaan!!!!

Waarom niet claimen? Omdat je anders de fabrikant naait , hahaha wat een bullshit! (de fabrikant had jou al genaaid toen je de winkel verliet!) |:(

TS> gewoon proberen te claimen , niet geschoten is altijd mis!

Verwijderd

Je krijgt natuurlijk nooit een rekening, maar een prijsopgaaf in dien het user abuse is en als je dan zegt dat je het te duur vind, betaal je WEL verzendkosten en oderzoeks kosten normaal gesproken. Gewoon ff terms nalezen..

Verwijderd

Je krijgt waarschijnlijk hem gewoon terug dat stukje kan ook bijv gebeurd zijn in de winkel of in de fabriek dat dat stukje beschadigd is geraakt jou niet opgevallen omdat je die kaart zo snel mogelijk erin wou hebben :D

Verwijderd

Ik zou het wel weten 400 euro voor een geforce tja vink veel als je vergelijkt maar daar gaat het niet om gewoon claimen kan me niet voorstellen dat je het zo erg vind om ff een winkeltje een leuk verhaaltje te vertellen. Voor de niet studenten is het makkelijk praten die verdienen veel meer dan 400 euro in de maand en dan nog is het veel geld maar niet gelijk een financieel probleem. En een tweaker heeft die videokaart gewoon nodig.

LOL nu hopen voor de TS dat die winkel niet toevallig op tweakers zit hehe dit komt namelijk niet veel voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 16:04 ]

• Dawai
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Student of niet, als je gewoon lomp bent... :X

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Ik zou het gewoon proberen hoor. Mischien dat ze zullen zeggen dat het jou fout is maar je zal niet gelijk een hele rekening voor je neus krijgen want dat mag niet.
Hoe kunnen ze nou weten dat je hem bewust hebt kapot gemaakt....niet dus. Zal ff lekker worden je levert je kaart in krijgt hem terug gefixt met de volgende boodschap" we zagen dat je hem zelf expres kapot hebt gemaakt en daarom naaien we je terug...E350 +30 verzend" . Mischien dat ze hem niet vergoeden maar aan de andere kant hoe willen ze nou bewijzen dat je hem gemolt hebt als er niets aan te zien is mischien wel foute in pcb.
Gewoon proberen je hebt meer kans dat je hem vergoed krijgt als niet vooral als het niet te zien is kwa burnplekken

Verwijderd

werk anders die burnplekken weg als je dan toch al aan de gang gaat lol
wat ook wel kan is zeggen dat hierdoor nu ook veel andere apparatuur is doorgebrand en dat het dus terecht is dat je flink boos bent. Maar ik merk niet echt aan je dat je er van baalt of zo hoe zit het

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 16:21 ]

• Pollewob
  • Niet online
Mensen kunnen hier jammer genoeg niet normaal reageren. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.