Toon posts:

Welke Speakers bij mijn versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Ik ben de laatste paar weken aan het zoeken voor een nieuwe speakerset.
Want nu heb ik nog een oud prologic speakersetje staan (6 jaar oud ofzo, ja kweet t erg kansloos) die ik nu wel eens wil gaan vervangen.
zelf heb ik rondgekeken en zit erg te twijfelen tussen de "Kef 2005.2" (die eitjes) en de "Energy take 5.2"

nu zou ik graag willen weten of :
- iemand met deze setjes ervaring heeft (en wat je er van vindt)?
- er misschien iemand nog andere suggesties voor speakers heeft??

dit alles staan aangesloten op een pioneer vsx-839 versterker
budget is trouwens rond de € 1000,- / €1500,-

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Beste funkateer... Je bent ongeveer nummer 5000000 die zo'n vraag heeft, dus je kunt mij niet vertellen dat er niks over is te vinden in de search...
Voor de rest moet je gewoon kijken welke van de twee setjes jij het mooist vind klinken, that's it... Over en sluiten...

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Een van de beste boxen die je kunt hebben voor je surround zijn die van B&W (600 serie b.v.). Maar die zijn, net te prijzig, wat d8 je van de Canton's. Erg mooie, krachtige en zuivere speakers. b.v. de Canton Movie 22-X II

http://www.bwspeakers.com/

http://www.canton.de

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

er zijn geen 'beste' speakers. er zijn slechts speakers die JIJ het beste vindt. ga dus luisteren. belangrijk:
- neem eigen muziek mee (niet iedere speaker klinkt even goed bij iedere muzieksoort. licht klassiek is anders dan techno)
- probeer ze uit op je eigen versterker (versterker meenemen naar de winkel, speakers meenemen naar huis)
- probeer de speakers thuis in je eigen ruimte (bij een echt goede audio-zaak mag dit)

let wel: nieuwe speakers klinken nog lang niet optimaal. bij echte pro-speakers kan het soms maanden duren voordat ze ingespeeld zijn.

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.