USB hubje intern aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 22:33
Ik heb op het moment een inbouw USB hub (4 poortjes voor in een 3.5" slot).
Deze wordt aangesloten met een USB kabel die via een slotplaat naar buiten gaat en daar aan de achterkant van de kast moet worden ingeplugt. Verder zit er een voeding kabeltje aan die op een standaard molex aansluiting gezet moet worden (alleen 5V en ground).

Nu wil ik deze USB hub graag intern aansluiten (ik heb op mijn moederbord nog een aansluiting vrij voor 2 USB poorten) dus ga ik het USB kabeltje bewerken zodat deze met een header op mijn moederbord aangesloten kan worden. Verder heb ik geen molex aansluitingen meer over op mijn voeding, dus wil ik de USB hub gaan voeden door de VCC en GND aansluiting van de andere usb aansluiting op mijn moederbord...
Zijn de VCC en GND van een USB poort genoeg om een USB hub te voeden? (ik kan om ruimtelijke redenen geen voedingsplitter gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dan zou ik toch 2 draadjes van een molex 5+ en GND pakken ipv. je usb spanning. Die levert namelijk gewoon max. wat de voeding kan leveren. Usb is maximaal 2,5 W (5v 0,5a dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

hangt er vanaf wat je hubje aan stroom neetm, ff een multimeter er tussen hangen ofzo.

USB poort kan standaard 500mA geven... dus je kan niet weer alle 4 je poorten van je hub volledig belasten...

offtopic:
mierenneukers...

[ Voor 12% gewijzigd door 3lmowww op 05-11-2003 21:23 ]

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55168

Zou opzich moeten kunnen maar je zal zeker problemen krijgen wanneer je een aantal apparaten op je hub aansluit. Een USB aansluiting kan max. 0,5 Ampere (meen ik) leveren. Aangezien je een 4 poorts hub hebt mogen deze samen niet meer dan 0,5 Ampere trekken anders gaat het fout.
Dus het is aan te raden de voeding niet uit de USB lijn te pakken maar rechtstreeks van je voeding...
Molex connectors kun je bij de elektronicazaak om de hoek kopen (Conrad, Display, Dil, etc... ). Mischien dat je nog een oude CPU ventilator hebt liggen (P1 bijvoorbeeld), daar zit namelijk vaker een leuk kabeltje aan die je tussen een verbruiker aan kunt sluiten met een aftakking van 5 Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

offtopic:
Da's wel heel veel, 500 Mega amp. ;)
Maak daar mA van ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 03-11-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 11:52

snoei

kabels... :D

500MAh is gewoon onzin,

daar staat dat de usb poort maar een beperkte hoeveelheid energie heeft, (net zoals een batterij). Laat die h dus maar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 02:18

M14

Anoniem: 83328 schreef op 03 november 2003 @ 17:42:
[...]

offtopic:
Da's wel heel veel, 500 Mega amp. ;)
Maak daar mA van ;)
offtopic:
Er staat 500MaH. Oftewel 500Mega Ampere Hour (uur) :)
Da's een ideale accu voor mn UPS :P

Als de USB Hub de stroom van je voeding af haalt, dan is dat niet voor nix. 1 USB-poort kan maar 0.5A leveren. Als je daarmee die ene USB-poort, en je USB-Hub gaat voeden dan kun je er bijna nix aanhangen. Je hebt dan max 0.5A voor 5 apparaten.

En als 1 voedingssplitter te veel ruimte in neemt, dan wil ik niet weten wat voor kast je hebt .... :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80555

gewoon lekker een andere kast kopen of tog maar een beetje moeite doen om met evt. een paar kroonstenen die 5v direct van je voeding af te tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 30-05 22:33
Anoniem: 80555 schreef op 03 november 2003 @ 23:32:
gewoon lekker een andere kast kopen of tog maar een beetje moeite doen om met evt. een paar kroonstenen die 5v direct van je voeding af te tappen.
Ik zal mijn kast maar gewoon ff aanpassen denk ik; ik heb geen molexes meer over maar die zijn idd wel te splitten, maar het vervelende is dat ik dan het hele kabeldesign in mijn kast mag gaan aanpassen (zit nu zo dat alle kabels zijn weggegewerkt...)
Pagina: 1