[debian] interrupt handler veroorzaakt kernel panic

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoi, ik heb hier een Toshiba Satellite Pro 480CDT (p1, 233MHz, 80MB RAM) en ik heb hierop windows 2000 en Linux Debian (Woody) draaien.
De debian install is er net op gezet met LILO. Nu komt het probleem dus.

Als ik Debian installeer, hdd partities en dat geblaat, PCMCIA packages installeren en dergelijke, allemaal vlekkeloos tot de reboot die moet. Deze reboot doet hij nog goed en gaat ie verder naar de base config en dergelijke. Daarbij word gevraagd of ik updates van security.debian.org wil halen en dan voeg ik normaal ook de apt-source ftp.debian.nl toe voor updates en dergelijke.

Dan kan ik inloggen en dingen doen... dan gaat alles nog goed tot ik een keer het systeem ga rebooten om wat voor reden dan ook (bijvoorbeeld LILO editten) wil die daarna niet meer booten...
Hij komt heel ver, in ieder geval nog tot het starten van de SSH deamon en dergelijke, maar op het moment dat je de login display zou moeten krijgen gaat ie tientallen pagina's met cijfers me scherm in gooien (te snel om leesbaar te zijn) tot het moment dat ie het volgende roept:
code:
1
2
3
Aiee, killing the interupt handler!
Kernel panic - Tried to kill the idle process!
In Interrupt - not syncing

Ik heb meerdere methodes van installeren geprobeerd, zonder updates, zonder netwerkkaart, maakt niks uit. Het vervelende is dat ik nu ook niet meer in Linux kan komen om iets te veranderen... na de reset kom ik wel in et "System Management console" omdat de hdd dan gescanned moet worden zegt hij.

Me geheugen is in orde, de harde schijf bevat geen bad sectors, etc. etc.
Er staat geen X op geïnstalleerd. Iemand enig idee waar dit probleem kan liggen?
Met google kan ik niets vinden over Linux op deze laptop wat bruikbaar is voor het genoemde probleem, de search hier @ GoT leverde ook niets op (behalve "welke distro" topic en dergelijke grote topics)

Verwijderd

Probeer eens op te booten met de boot optie "single" of "init=/bin/sh" en kijk of je zo wel het systeem binnenkomt. Als je binnenkomt, gelijk ff kijken of het je lukt om een nieuwe kernel te compilen.

• Fludizz
  • Niet online
Ehm, heb geprobeerd of ik dat via LILO invoeren kan doen, maar heeft helaas geen nut :| weet in ieder geval wel dat het is op het moment dat ie switched van het runlevel wat voor de "console" komt... Via een bootflop die parameters meegeven kan helaas neit wegens gebrek aan Linux bootflop wegens afwezigheid van werkende floppydrive...

ik kan dus volledig niets in linux uitvoeren... als ik die "maintenance mode" zit dan kan ik niks wegschrijven naar de schijf omdat hij op read-only staat en niet toestaat dat ik hem op read-write zet... ik ga binnenkort maar eens proberen of slackware wel wil als Debian niet werken wil...

Verwijderd

Welke "maintenance mode" heb je het over? En werken die kernel opties nou wel of niet? Tevens, wat is het exacte commando dat je gebruikt hebt om je filesystem rw te mounten?

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 15:29:
Welke "maintenance mode" heb je het over? En werken die kernel opties nou wel of niet? Tevens, wat is het exacte commando dat je gebruikt hebt om je filesystem rw te mounten?
Hij vraagt na de (harde) reset om root password voor system maintenance... daarna gewoon met mount /dev/hda2 read-write mounten... als ik gewoon wil booten pakt ie wederom die kernel panic...

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Fludizz schreef op 03 november 2003 @ 15:41:
[...]

Hij vraagt na de (harde) reset om root password voor system maintenance... daarna gewoon met mount /dev/hda2 read-write mounten... als ik gewoon wil booten pakt ie wederom die kernel panic...
Welke kernel gebruik je?

Debian komt met 2.2.x en 2.4.x, probeer de andere eens zou ik zeggen.
Staan er nog tips voor je latop op linux-laptop.org o.i.d.?

• Fludizz
  • Niet online
Ik heb iemand die voor mij heeft gekeken heeft... Hij gaat vanavond ff een kernel voor mij bakken die ik dan als .deb file kan installen. Hij heeft me gegarandeerd dat het dan wel zal werken. Ik heb nu op dit moment kernel 2.2.20-idepci draaien.
via init=/sbin/sh is niets bijzonders te vinden... Ik zal vanavond wel ff kijken of het werkt, zoniet moet ik eens kijken of er een of andere vreemde hardware inzit waarmee linux niet echt overweg kan na instellen ofzo...

maargoed eerst maar die kernel die ik van Active2 krijg eens kijken of die wel gaat werken.
en ik zal es kijken of er op linux-laptop.org iets bijzonders staat voor mijn laptop...

Edit:
niet hoopgevend:
Debian

The first thing I tried to do was set debian up on it using the netinst cd. It didn't boot from the cd, so I had to run linloader off the cd from dos (Which came on the laptop from sterling with working cdrom driver) It got as far as probing pcmcia devices. It found the dell/3com cardbus card that I bought with the laptop (not included) and turned it on. Then it crashed.
It had a nasty habit of resuming and suspending and not actually turning off. To this day I don't know quite why. There is an option in the BIOS (press escape as you turn it on, then F1)
After this experience, and the more time-consuming install that debian is, I decided to go back to Mandrake 9.0
:X

[ Voor 38% gewijzigd door Fludizz op 03-11-2003 16:13 ]

• Fludizz
  • Niet online
*Bump* ik heb nu Debian geinstalleerd, de zooi geupgrade naar kernel 2.4 en daarna dist-upgrade naar Unstable gedaan...

ik heb nu xfce4 draaien en er is geen enkel probleem meer met die Interrupt handler... met andere woorden, opgelost :)
dank voor de reacties :D
Pagina: 1