Programma om veel files in 1 te stoppen...?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Beetje rare topic titel... ik kon ook geen andere bedenken, eveneens om de search goed te gebruiken lukte nie...

Ik heb dus een programmatje en daarbij zitten heel veel kleine bestandjes. Ik zit dus nu met 1,9MB aan data wat alweer 23MB aan ruimte inneemt :/
En er komen nog meer kleine files bij.

Nu leek het mij wel een optie om al die data + programma in 1 bestand te stoppen, maar (!) is er ook iets wat dan zelf ook alles regelt? Dus dat het programmatje ook die inhoud van die kleine bestandjes weergeeft?

Alles in een ZIP bestand werkt dus niet... het programma kan niet zelf die kleine bestandjes eruit vissen...

Heb ik dit een beetje duidelijk opgeschreven? :z :?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 11:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Voor distributie zou je kunnen denken aan een self-extracting zip-file (.exe), iets dat ze meeste zip-programma's zonder problemen aankunnen.

Na nog een keer overlezen lijkt bovenstaande niet direct de oplossing voor jouw probleem.
Paar kleine vraagjes:
1 Heb je dat programma zelf geschreven of heb je het van iemand anders?
2 Als je het zelf geschreven hebt, is er een mogelijkheid om de gegevens anders in te delen zodat je minder bestanden nodig hebt?
3 Is het mogelijk om iets aan de cluster-grootte van je HD te doen? Het lijkt er namelijk op alsof je draait met clusters van 8 of zelfs 16 K, wat een verspilling van disk-ruimte is bij veel kleine bestanden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 16:05
Als je het zelf geschreven hebt kun je ook een ZIP-module toevoegen. Dit is voor veel talen op het internet te vinden en op die manier kun je vanuit je eigen prog een zip (of rar, ace, ..) benaderen met alle kleine bestandjes.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:39

Eijkb

Zo.

Is het .cab formaat wat oa Windows gebruikt misschien iets? Geen idee ofdat je daar iets over kunt vinden op het internet...

.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je zelf geen toegang hebt tot het programma zul je dit op filesystemniveau op moeten lossen. In Windows dus zeer waarschijnlijk niet tot nauwelijks mogenlijk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-09 22:35
Wellicht is het programma bestcrypt iets voor je.
Hiermee kan je een soort van container aanmaken waarin dan een virtuele drive zit. Is bovendien nog encrypted. (Daar is het programma eigenlijk voor bedoeld).
Binnen die container nemen de files veel minder plek in aangezien meestal met een kleinere clustersize volstaan kan worden.
Kijk eens op www.jetico.com voor een demoversie.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je zou een iso kunnen maken en deze met deamontools als harddisk kunnen laten weergeven?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kwou psies hetzelfde als BasieP voorstellen :D

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Oh sorry... ik heb het programma niet zelf geschreven... :( Dat had dan wel anders gekunt! :)

Ik zal eens kijken naar dat Bestcrypt.... maar een ISO is goedkoper denk ik... dat is wel een goede oplossing als daarmee de totale omvang gereduseerd wordt! :)
Pagina: 1