Mijn win98 machine boot meestal heel traag. Vanaf het moment dat de wallpaper in beeld komt lijkt het net alsof de computer een hele tijd staat te wachten.
Een paar zaken vooraf
* De PC zit op de LAN met DHCP; de DHCP server zit in de ADSL modem (ST-510 v4). Die staat 24/7 aan.
* Verder op de LAn: een backup-server. Die staat meestal uit
* Als ik de backup-server aan heb staat start ie wel snel door.
* Ook als de server uitstaat start de PC heel soms snel door.
* Er staan default geen drivemappings van de PC naar de server.
Mijn theorie
Voor mij lijkt het erop dat, bij een uitgeschakelde server, de PC met het netwerk zit te violen. Uiteindelijk loopt ie op een time-out en dan start de PC op (werkbalk komt in beeld, desktop icons verschijnen, startup sound etc.)
Mijn vraag
Kan je bij Win98 dit gedrag eigenlijk beinvloeden door bv default time-out waardes aan te passen?
De PC specs staan in de sig.
Een paar zaken vooraf
* De PC zit op de LAN met DHCP; de DHCP server zit in de ADSL modem (ST-510 v4). Die staat 24/7 aan.
* Verder op de LAn: een backup-server. Die staat meestal uit
* Als ik de backup-server aan heb staat start ie wel snel door.
* Ook als de server uitstaat start de PC heel soms snel door.
* Er staan default geen drivemappings van de PC naar de server.
Mijn theorie
Voor mij lijkt het erop dat, bij een uitgeschakelde server, de PC met het netwerk zit te violen. Uiteindelijk loopt ie op een time-out en dan start de PC op (werkbalk komt in beeld, desktop icons verschijnen, startup sound etc.)
Mijn vraag
Kan je bij Win98 dit gedrag eigenlijk beinvloeden door bv default time-out waardes aan te passen?
De PC specs staan in de sig.
[ Voor 4% gewijzigd door EXX op 03-11-2003 13:41 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!