Toon posts:

ASUS P4P800 Deluxe euvels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb een nieuw plankje, de P4P800 Deluxe van ASUS.
Mooi ding, maar helaas zijn me een paar dingen onduidelijk, waar ASUS geen antwoord op geeft:

1. De Post Reporter klinkt heel zacht en alleen door de linker speaker (aangesloten op de OnBoard line-out). In Windows met Winbond voice editor klinkt het uitstekend en over beide speakers.

2. De meegeleverde CD wordt na 10 minuten(!) aftasten door de CDROM drive pas herkend. Autorun staat aan, maar start niet het programma dat in autorun.inf staat vermeld. Browsen is na die 10 minuten traagjes mogelijk.
Andere CD's kan ik uitstekend lezen, dus geen CDROM drive probleem.
De Asus CD in een andere computer start meteen het ASSETUP programma op en levert netjes de melding "No ASUS motherboard detected".

3. Het moederbord heeft 4 pin aansluitingen voor de PC internal speaker. 1 is 5V, 2 is ground, 3 is ook ground en 4 is speaker. Natuurlijk heeft mijn case een speaker met twee snoertjes, dus dat is kiezen. Ik heb ze op 3 en 4 aangesloten (lijkt me het meest logisch), maar ik hoor nix (piepjes bij het booten ofzo?).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 13:03:

3. Het moederbord heeft 4 pin aansluitingen voor de PC internal speaker. 1 is 5V, 2 is ground, 3 is ook ground en 4 is speaker. Natuurlijk heeft mijn case een speaker met twee snoertjes, dus dat is kiezen. Ik heb ze op 3 en 4 aangesloten (lijkt me het meest logisch), maar ik hoor nix (piepjes bij het booten ofzo?).
Je moet pin 1 en 4 hebben wat duidelijk hier in het boekje staat van de p4p800.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 13:10 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

2. Doet het probleem zich ook voor op andere PC's? Zo ja, dan is de CD rot. Ruil deze om of maak een kopie (via de HDD) op een vers CDR'tje :)

3. Je moet op 1 en 4 aansluiten :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 03-11-2003 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik zei, de CD wordt in andere computers perfect gelezen start ASSETUP.exe, zoals staat vermeld in AUTORUN.INF

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb een nieuw plankje, de P4P800 Deluxe van ASUS.
Mooi ding, maar helaas zijn me een paar dingen onduidelijk, waar ASUS geen antwoord op geeft:

1. De Post Reporter klinkt heel zacht en alleen door de linker speaker (aangesloten op de OnBoard line-out). In Windows met Winbond voice editor klinkt het uitstekend en over beide speakers.

2. De meegeleverde CD wordt na 10 minuten(!) aftasten door de CDROM drive pas herkend. Autorun staat aan, maar start niet het programma dat in autorun.inf staat vermeld. Browsen is na die 10 minuten traagjes mogelijk.
Andere CD's kan ik uitstekend lezen, dus geen CDROM drive probleem.
De Asus CD in een andere computer start meteen het ASSETUP programma op en levert netjes de melding "No ASUS motherboard detected".

2 en 3 zijn inmiddels opgelost.
Ik hoop dat iemand weet wat er met probleem 1 aan de hand kan zijn?

Verwijderd

het zou leuk zijn als je erbij zet HOE je het opgelost hebt. dan hebben andere mensen er ook wat aan.

wat betreft 1, waar heb je die op aangesloten, je kan ze alle 3 uitproberen. er is nl. geen vaste line-out op het bordje. ik zoek ff op om je het wat duidelijker te maken. brb.....

ok hieronder lees je wat ik bedoel

AI AUDIO:
AI series motherboards employed the world's first intelligent audio CODEC. The 6-channel AD1985 audio CODEC automatically detects and identifies what types of peripherals are plugged into the audio I/O jacks and notifies users of inappropriate connection, meaning there will be no more confusion of Line-in, Line-out and Mic jacks

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 17:07 ]

• frv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07-2024

frv

1. Die post voice reporter klinkt bij mij ook zacht en er zit een soort "gekraak" op. Nuja, zo erg is het nu ook weer niet. De stem is duidelijk hoorbaar (of toch hoorbaar genoeg om uit te maken wat het probleem is).

En ivm die AI AUDIO

in 2 speaker mode is lime "line out"
in 4 speaker mode is lime "front speaker out" en light blue "rear speaker out".

(idem voor 6 speaker waar pink nog es bass/center is)

[ Voor 76% gewijzigd door frv op 28-11-2003 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 17:01:
het zou leuk zijn als je erbij zet HOE je het opgelost hebt. dan hebben andere mensen er ook wat aan.

wat betreft 1, waar heb je die op aangesloten, je kan ze alle 3 uitproberen. er is nl. geen vaste line-out op het bordje. ik zoek ff op om je het wat duidelijker te maken. brb.....

ok hieronder lees je wat ik bedoel

AI AUDIO:
AI series motherboards employed the world's first intelligent audio CODEC. The 6-channel AD1985 audio CODEC automatically detects and identifies what types of peripherals are plugged into the audio I/O jacks and notifies users of inappropriate connection, meaning there will be no more confusion of Line-in, Line-out and Mic jacks
Mr dude, heb je helemaal gelijk in, dus ga ik dat ff toelichten.
2 was een probleem met de DVD drive.
Het is een BenQ waarvoor nieuwe firmware is uitgekomen die ervoor zorgt dat copyright beveiligde cd's gelezen kunnen worden. Na deze firmware update kon ik dus de Asus cd netjes lezen.

3 Gedaan wat BalusC zei, en dat werkt uitstekend.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
heb dit moederbord ook sinds gisteren....

zit alleen even met een probleem..

als ik boot, vind ik het nog steeds langzaam gaan... dit komt denk ik doordat ie vanalles laad wat niet nodig is.
dit zie ik allemaal tijdens de boot:

- dat mooie p4p800 boot logo :D
- intel raid for serial ata (press ctrl+I voor config)
- via technologies inc, via vt46b raid bios setting utility. (press tab) .. scanning devices, please wait.

volgens mij is iig de laatste de boosdoener.. ik heb 2 sata schijven in raid 0, dus heb die ide raid niet nodig.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Dan zet je die controller toch lekker uit? heb ik ook gedaan, ik draai ook sata raid0.

En die voicereporter is hier ook zacht maar ach, da's alleen nodig als je pc niet boot of slecht boot. Verder hoor ik m niet omdat ik digitaal aangesloten ben, daar hoor je niks over.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
ah, thx, ben er al uit....

sata en ide hebben dus aparte controller :D |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai ook SATA Raid0.
Hoe zet ik IDE uit?

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 09:32

Coolhva

Dr. Zero Trust

In de bios bij het 3de tablad, kan je je raid/IDE controller op disable zetten.
Je hebt je primary en je secondary controller.

Maar ik heb ook nog een probleem. Ik heb een probleem dat ie loopt te zeuren tijdens startup dat ie een device heeft gevonden op de secondary master (maakt niet uit wat ik daar aan hang) en dat het niet atapi compatible is.

Maar in windows werkt ut gewoon. Alleen moet je tijdens het booten op F1 drukken. Heeeel irritant.

Verwijderd

ik heb een ander probleem, ik heb een sata seagate op een p4p800 en via een benchmarkprogramma zag ik dat het maximaal wat die sata kan udma6 is alleen hij staat nu op udma5. wat heeft sata nu met udma te maken? ik heb search gebruikt en het valt me op dat iedereen over f6 praat tijdens xp installeren. verder heeft nog niemand diezelfde vraag gesteld.

ik heb niet op f6 gedrukt tijdens xp installatie. heb ik nu van mijn sata een gewone ide schijf gemaakt of zo? moet ik nu alles formatteren en overnieuw de xp installeren en f6 indrukken?

ergens las ik dat iemand sisoft sandra had en dat ie een snelheid test van harde schijf had gedaan. ik heb sisoft sandra maar begrijp niet waar je kan zien hoe veel mb per sec. ik heb alle pictogrammen gebruikt, ook die van drives information.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 16:54:
ik heb een ander probleem, ik heb een sata seagate op een p4p800 en via een benchmarkprogramma zag ik dat het maximaal wat die sata kan udma6 is alleen hij staat nu op udma5. wat heeft sata nu met udma te maken? ik heb search gebruikt en het valt me op dat iedereen over f6 praat tijdens xp installeren. verder heeft nog niemand diezelfde vraag gesteld.

ik heb niet op f6 gedrukt tijdens xp installatie. heb ik nu van mijn sata een gewone ide schijf gemaakt of zo? moet ik nu alles formatteren en overnieuw de xp installeren en f6 indrukken?

ergens las ik dat iemand sisoft sandra had en dat ie een snelheid test van harde schijf had gedaan. ik heb sisoft sandra maar begrijp niet waar je kan zien hoe veel mb per sec. ik heb alle pictogrammen gebruikt, ook die van drives information.
F6 heb je alleen nodig als je een bootable raid wilt hebben, maar dan heb je ook 2 SATA schijven nodig...

Verwijderd

f6 dus alleen nodig als je een RAID wilt maken met 2 sataschijven?

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Coolhva schreef op 12 december 2003 @ 16:32:
In de bios bij het 3de tablad, kan je je raid/IDE controller op disable zetten.
Je hebt je primary en je secondary controller.

Maar ik heb ook nog een probleem. Ik heb een probleem dat ie loopt te zeuren tijdens startup dat ie een device heeft gevonden op de secondary master (maakt niet uit wat ik daar aan hang) en dat het niet atapi compatible is.

Maar in windows werkt ut gewoon. Alleen moet je tijdens het booten op F1 drukken. Heeeel irritant.
Ehh, het derde tabblad is Power.
Vergis je je in het tabblad?

Verwijderd

Topicstarter
schopje...

Verwijderd

alleen punt 1 nog? er zijn wel meer mensen die vinden dat post speecher een beetje zacht of niet geweldig klinkt.....

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nee daar zit ik niet meer mee.
Het gaat me om die VIA RAID.
Hoe zet ik die uit, want ik gebruik SATA

• Turbo1
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kan je die raid niet disablen in devicemanager? zeg zo maar iets.

K7T Turbo2

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het echt niet vinden.
Volgens Coolhva in het derde tabblad, maar dat is Power

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 19:28:
Ik kan het echt niet vinden.
Volgens Coolhva in het derde tabblad, maar dat is Power
[quote]Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 15:15:
in mijn asus p4p800 bios onder main>ide confuguration>enchanced mode support on= s-ata en dan verschijnt een nieuwe regel eronder configure s-ata as raid? NO moet het zijn dan is het een sataide geworden, klik je YES aan dan is het sataraid gworden, in beide gevallen staat de SATA controller aan ( en dit is de standaard instelling)......[/]

1e tab MAIN en niet de 3e POWER

hier stond info dat alleen voor de P4P800 opgaat. ik corrigeer het ff zodat andere users dit herlezen niet op een dwaalspoor gezet worden.....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 00:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Onder IDE configuration (1e tab MAIN) kun je alleen de SATA RAID controller aan/uit zetten.
De VIA IDE RAID controller niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 08:13:
Onder IDE configuration (1e tab MAIN) kun je alleen de SATA RAID controller aan/uit zetten.
De VIA IDE RAID controller niet.
als ik me niet vergis is VIA raid en SATA raid 1 en dezelfde controller?

je kan via tab MAIN de controller op "enchanced mode support on" op P-ATA zetten en de 2e regel op yes en viola je hebt een ide raid controller, zet hem op S-ATA en de 2e op yes en viola je hebt een sata raidcontroller, zet hem op S-ATA en P-ATA en de 2e op yes en viola je hebt zowel ide als sata raid.

dus als je alleen sata gekozen hebt staat de ide via raid controller toch uit?

is dit nou een ik-heb-de-kerkklok-horen-luiden-maar-weet-de-klepel-niet-te-vinden? ik heb dit nergens gelezen maar gwoon gezond verstand gebruikt. dus ik kan het fout hebben

wie weet of het klopt wat ik zeg?

fout!! :)

hier stond info dat niet kloppend was. ik corrigeer het ff zodat andere users dit herlezen niet op een dwaalspoor gezet worden.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 00:11 ]

Verwijderd

wie weet het?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ik had reeds alleen S-ATA geactiveerd.
Trouwens, het zijn wel twee apparte controllers.
Sata is een Intel controller en de IDE controller is VIA.

Verwijderd

mmmmmmmmm ik weet het ook niet. ik weet dat intel de sata controller is, maar of er een via controller dat alleen ide aanstuurt op zit?

sorrie dat ik je niet kon helpen....

edit: ik bekeek net de hele doos van p4p800, nergens staat iets over VIA? zou het kunnen dat jij een iets andere bordje heb dan ik? een nieuwere of oudere bordje?

ik heb om precies te zijn de P4P800/GD-EAY volgens de sticker van de doos

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 23:50 ]

Verwijderd

de raid chip op de p4p800 is van via :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic zegt: Ik heb een P4P800 DELUXE

Verwijderd

lama.... ik lees net op asus dat de luxe wel heel erg anders is dan de niet luxe

forget it...

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 00:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 23:59:
neej joh van intel toch? staat levensgroot op de doos INTEL ICHR5

ennuh waarom kan ik nix vinden over VIA op mijn doos of in me mobo boekkie?

zou het kunnen dat p4p800 is uitgekomen met VIA en later met INTEL?

edit: dus de luxe heeft 1 van via en de niet luxe heeft 1 van intel? :?
De Deluxe heeft als extra een ATA-RAID-controller van VIA, de non-deluxe mist deze controller en heeft alleen S-ATA-RAID van Intel(via de ICH5R Southbridge)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 18:19:
Helaas ik had reeds alleen S-ATA geactiveerd.
Trouwens, het zijn wel twee apparte controllers.
Sata is een Intel controller en de IDE controller is VIA.
Dit staat onder Advanced-Onboard Devices Configuration.

Beetje verder kijken dan je neus lang is zou ook handig zijn..

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wil je dan echt elke keer als je je pc opstart een of andere heks "System completed power on self test. Computer now booting from operating system" horen :? |:(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 00:06:
[...]

Dit staat onder Advanced-Onboard Devices Configuration.

Beetje verder kijken dan je neus lang is zou ook handig zijn..
YOUR THE MAN!
Het klopt en scheelt me weer 5 sec. boottime!

(ik heb een dikke neus)

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op 25 december 2003 @ 22:03:
[...]

Wil je dan echt elke keer als je je pc opstart een of andere heks "System completed power on self test. Computer now booting from operating system" horen :? |:(
Nee, ik heb mijn eigen .wav geupload.
Nieuwe speakers hebben het volume probleem verholpen alleen komt het geluid alleen nog uit de linker speaker.
Pagina: 1