Toon posts:

Windows Explorer is erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de eerste keer zit ik met een probleem dat echt een blijvertje lijkt te zijn:

Mijn computer functioneert wel goed (andere applicaties starten wel gewoon snel op) maar sinds een tijdje is er een hinderlijke vertraging van ongeveer 5 seconden als ik een map als "My Documents" of My Computer" etc opstart, eigenlijk alles wat met WinExplorer (ook winexplorer zelf) heeft te maken. Als ik eenmaal in winexplorer ben gaat alles wel gewoon snel.

Ik heb de registry met Regclean van Microsoft laten fixen, ik heb ook met scandisk de C en D schijf laten onderzoeken. Helaas bleef scandisk bij de c schijf herhaaldelijk vastzitten, dus hier is iets aan de hand neem ik aan.

Wat ik mij afvraag is wat dit probleem kan hebben veroorzaakt in de laatste paar dagen.

Wat ik de laatste tijd wel heb gedaan is met restorer2000 en Restoration geprobeerd per ongeluk gewiste bestanden van Kazaa terug te halen, zonder resultaat. Dit waren nogal diskintensieve applicaties, kunnen zij er iets mee te maken hebben? :?

Ik gebruik trouwens Win98 SE

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 13:03 ]

Verwijderd

Heb vroeger ook zoiets gehad. In dit topic :
Explorer 6 gaat opeens errug sloom :(

uiteindelijk heeft het bij mij geholpen heel kazaa eraf te gooien. (En vervolgens Lite erop zetten)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb het niet over IE maar over Windows Explorer.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

geen rare dingen (per ongeluk) (mee)geinstalleerd? die op de achtergrond draaien en je winexplorer in de gaten houden? kijk eens wat er opstart bij msconfig..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 13:30:
Nee, ik heb het niet over IE maar over Windows Explorer.
Dus IE gaat wordt wel gewoon gelijk opgestart? daar zit geen vertraging in?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een beetje gezocht op het web naar dit probleem, meerdere mensen hebben er last van, er is helaas niet 1 specifieke oplossing.

Het ziet er naar uit dat ik zonder reinstall niet van het probleem afkom, maar daar heb ik dus echt geen zin in. Dan maar een iets tragere WinExplorer. |:( En nee, ik heb geen problemen met IE.

Ik denk zelf toch dat het met de data recovery apps heeft te maken, want pas na deze apps gebruikt te hebben, heb ik deze problemen. Het valt bij mij trouwens nog reuze mee, als ik lees hoe groot de vertraging bij anderen is.

Ik heb trouwens met Cacheman wel verschillende diskcache settings veranderd, maar dat zou geen probleem moeten zijn toch?

Verwijderd

Topicstarter
Wel raar dat windows explorer replacement apps als Turbo Navigator wel gewoon snel opstarten. Maar ik zit erover na te denken om alleen winexplorer opnieuw te installeren, is dit eigenlijk wel mogelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 17:43 ]

Pagina: 1