[Recording music] Welk Besturingssysteem?

Pagina: 1
Acties:

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11-2025

hrr

Have a nice Day

Topicstarter
hallo allemaal , ff vraagje

wil muziek gaan recorden , midi en gewoon analoog/digitaal

welk besturingssysteem kan ik daarvoor het beste nemen , dus qua stabiliteit tot performance...

[edit] wil Emagic Logic , Reason , en een midi sequencer gebruiken..

[ Voor 17% gewijzigd door hrr op 03-11-2003 13:00 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan wel Mac OS X gaan roepen, maar dan moet je wel eerst een Mac kopen :)

Voor de PC ben je denk ik beperkt tot Windows omdat er voor Linux weinig software op dat gebied te verkrijgen is. In principe zou BeOS anders de beste keus zijn geweest.

• hrr

hrr

Have a nice Day

Topicstarter
Bigs schreef op 03 november 2003 @ 13:01:
Ik kan wel Mac OS X gaan roepen, maar dan moet je wel eerst een Mac kopen :)

Voor de PC ben je denk ik beperkt tot Windows omdat er voor Linux weinig software op dat gebied te verkrijgen is. In principe zou BeOS anders de beste keus zijn geweest.
jah , heb gewoon een pc.. maar ik zat te twijfelen tussen xp of 2003 (?) of 98 .. maarjah , weet niet precies welke beste is voor mij

Verwijderd

hrr schreef op 03 november 2003 @ 13:13:
[...]

jah , heb gewoon een pc.. maar ik zat te twijfelen tussen xp of 2003 (?) of 98 .. maarjah , weet niet precies welke beste is voor mij
Ik zou in ieder geval niet voor 98 gaan. Deze crasht vrij vaak

• hrr

hrr

Have a nice Day

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 13:17:
[...]

Ik zou in ieder geval niet voor 98 gaan. Deze crasht vrij vaak
ik heb gehoord dat als je het goed onderhoud etc.. dat opzich wel lekker loopt .. kijk , heb wel 98 enzo gedraaid , maar nooit echt gebruikt voor muziek op te nemen

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hrr schreef op 03 november 2003 @ 13:19:
ik heb gehoord dat als je het goed onderhoud etc.. dat opzich wel lekker loopt .. kijk , heb wel 98 enzo gedraaid , maar nooit echt gebruikt voor muziek op te nemen
Zelf dan nog... Als je PC niet van de oudste is ga je veel meer plezier hebben aan Windows 2000 of XP. Eens je 2000 of XP gewend ben wil je nooit meer terug naar 98 :)

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Absoluut voor XP gaan. Ik heb meerdere artikelen gelezen (oa op de site van RME en Steinberg) hierover en het schijnt dat XP veel beter met hardware omgaat voor prof. recording.
Alles ouder dan 2000 is sowieso no-go, mede omdat je dan met geheugenproblemen zit. XP of 2003, volgens mij is de kernel nagenoeg dezelfde, dus ik zie het nut van 2003 niet in, dan heb je alleen maar onnodige ballast aan server-spul.
Kijk maar eens rond op de site van Steinberg, daar staat nog meer info over geadviseerde hardware enzo.

• hrr

hrr

Have a nice Day

Topicstarter
ej bedankt voor je reactie .. heb ondertussen xp pro geinstalleerd, en getweakt ;) maar heb je toevallig nog tips met hoe bijv. te beginnen met opnemen ? :D

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

hrr schreef op 03 november 2003 @ 13:19:
[...]

Het loopt zeker wel lekker, maar het kan niet zoveel geheugen beheren. Geloof 256 of 384 MB ofzo...
hrr schreef op 03 november 2003 @ 19:23:
ik heb 512 , dat zouw dus zonde zijn :o
Zeker weten...

[ Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 03-11-2003 19:29 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

2000 of XP. 2K3 is een server OS en dus niet geschikt om workstation taken te verichten. Voor linux is ook al heel wat software te krijgen, maar het werk allemaal nog niet zo optimaal..

[ Voor 38% gewijzigd door Yalopa op 03-11-2003 19:26 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• hrr

hrr

Have a nice Day

Topicstarter
ik heb 512 , dat zouw dus zonde zijn :o

• hrr

hrr

Have a nice Day

Topicstarter
leffe_blond schreef op 03 november 2003 @ 19:23:
2000 of XP. 2K3 is een server OS en dus niet geschikt om workstation taken te verichten. Voor linux is ook al heel wat software te krijgen, maar het werk allemaal nog niet zo optimaal..
heb ook inmiddels , zoals je kan lezen xp pro erop nu .. werkt wel goed.. maar moet toch maar denken om een nieuwe geluidskaart aan te schaffen .. eigenlijk 1tje met de volgende middelen :

asio 2.0
stuk of 8 inputs (als het kan)
24/96
midi (liefst 2 of 3.. maarjah)

wat denken jullie ? misschien een m-audio delta ? of ... ?
Pagina: 1