Toon posts:

SONY geeft geen garantie op OEM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SONY geeft geen garantie op OEM.

Onlangs heb ik bij #p#s een DRU10 gekocht en op de site staat dat je voor garantie naar SONY moet bellen.

Ik ben vanaf 8.30 tot 10:45 bezig geweest, steeds opnieuw doorverbonden met als eindresultaat een supervisor van de technische dienst.

Als ik gewoon een retail koop dan had ik garantie gehad en zou de schrijver worden omgeruild. Nu had ik dus een OEM en de garantie kan alleen via de leverancier die op hun beurt weer wijzen naar SONY.

Volgens de TD van SONY zit hem hier ook het prijsverschil. Hun advies (SONY) was dan ook om nooit geen sony OEM produkten te kopen, omdat garantie dan bijna onmogelijk is.

De enigste oplossing is een goede leverancier zoeken en de garantie met betrekking tot OEM buiten de standaard leveringsvoorwaarden zwart op wit te zetten.

Kijk dus uit op beurzen, en koop alleen OEM als het om een gerenomeerd bedrijf gaat, hoewel ik #p#s ook wel wat hoger had ingeschat.

Jullie raden het al "My Last Sony".

O ja als je belt met SONY vragen ze om de creditkaart bij de hand te houden....lijkt MAXTOR wel.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

volgens mij kan je gewoon met je product naar de verkoper gaan. Je hebt in principe niks te schaften met sony. Op deze manier verantwoordelijkheid afwentellen is volgens mij niet geoorloofd in het consumenten recht .....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Degene die jou het op de beurs heeft verkocht, is degene die jou wettelijk verplicht garantie moet geven. Dat sommige fabrikanten het wel zo doen, is volgens mij alleen maar extra service.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 03-11-2003 12:56 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 22:36

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 12:49:
SONY geeft geen garantie op OEM.
Euh nee ? Dat is een logisch gevolg van het feit dat je een OEM product koopt. Ook al was het geen OEM, dan nog moet je bij garantie bij de winkel / bedrijf zijn waar je het gekocht hebt. Een ander gevolg van OEM is dat Sony geen rechtstreeks ondersteuning levert, die moet je in dit geval zoeken bij je leverancier.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit is toch algemeen bekend? Waarom denk je dat oem zoveel goedkoper is? Je betaald ook een stukje service / garantie.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 03-11-2003 13:00 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Enuhh....toen ging ik dus met wat kapotte onderdelen die uit hetzelfde systeem kwamen naar Alternate. Afijn hier was het nog prettiger.......

Sorry meneer maar we geven alleen garantie op onzichtbare gebreken en niet op zichtbare gebreken.

1x Maxtor 120 GB
1x Maxtor 40 GB
1x Videoplank Asus 9520 Magic

Waar dit op slaat weet ik niet maar na eerst 2 uur dik in de rij te hebben gestaan kreeg ik wel een vervanger van de veroorzaker van het leed, een voeding.

Morgen ga ik Maxtor bellen en ook ASUS, dit pik ik dus nooit van mijn leven 24 maanden garantie is 24 maanden garantie. En gevolgschade is het niet want de normale DVD, CD-Rom, sound, netwerk, procc, geheugen werkt nog wel.

Wat de Sony brander betreft, ik heb een andere leverancier gevonden die hem zonder problemen kan omruilen. Toppie toch

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 18:21:
[..]

Sorry meneer maar we geven alleen garantie op onzichtbare gebreken en niet op zichtbare gebreken.

1x Maxtor 120 GB
1x Maxtor 40 GB
1x Videoplank Asus 9520 Magic
[..]
wat heb jij dan gedaan met die dingen dat je een zichtbaar gebrek veroorzaakt hebt?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 18:21:
Enuhh....toen ging ik dus met wat kapotte onderdelen die uit hetzelfde systeem kwamen naar Alternate. Afijn hier was het nog prettiger.......

Morgen ga ik Maxtor bellen en ook ASUS, dit pik ik dus nooit van mijn leven 24 maanden garantie is 24 maanden garantie. En gevolgschade is het niet want de normale DVD, CD-Rom, sound, netwerk, procc, geheugen werkt nog wel.
euh dus als je terugkomt omdat je fan van je videokaart is afgevallen ruilen ze hem niet om :?
ik zou toch maar terug gaan als ik jouw was want je hebt er garantie op.

en maxtor en asus bellen zal ook niet veel helpen die zullen je weer naar alternate verwijzen.

en waarom is alles kapot ?
overbelasting door je voeding ofzo?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Bijna alles kapot, 1 gigantiche rotknal in de pc en gedaan met het spul.

Het licht en de rook kwam uit de HDD, de daken van de ic'tjes klapten eraf.

Toen heb ik de HD losgehaald en nogmaal eens op de powerknop gedrukt.
Resultaat was toen 1 grote vlam uit de voeding.

Nieuwe voding gehaald, nieuw mainboard en toen cpu geheugen enz getest, en dat werkt dus wel.

Maar volgens de voorwaarden van Alternate zit het allemaal in de garantie en doen ze nu aardig moeilijk.

Ik bel met Asus en Maxtor en vraag ze hoe dat zit met de garantie. Anders een gevalletje van advocaat en de media richting Alternate.

Maar ik geef ze na morgen nog een kans. Het systeem is een 3 maanden oud, en nu moet ik al bijna 400 Euro aan Data-Recovery betalen.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 14:29
Wat een onzin. Alle onderdelen die ik ooit gekocht hebben worden meteen gerepareert of vervangen (meestal vervangen). Nooit gezeur. Althans zo werkt het bij Norrod. OEM, retail, maakt niks uit.

De verkopen is IMO verantwoordelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Gebeld met Maxtor Ierland......

Heel behulpzaam en hieronder op mijn verzoek per email het antwoord.

Maw : Ik krijg gewoon garantie, dus Alternate 8)7

Verder helemaal onder 2 bedrijven die PCB's vervangen

The following are possible reasons why your warranty could be void:

1. The hard drive has been sent to us previously, deemed to have voided the warranty and was therefore returned to the sender un-replaced.

2. Damage caused during installation of the disk drive (e.g. damaged pins or connectors)

3. Drives has been determined to be stolen

4. Maxtor Serial Number or Part Number has been removed or defaced

5. Damage caused by modification or repair not made or authorized by Maxtor

6. Damage caused by the equipment or system with which the disk drive is used (e.g. blown power supply that also damaged the hard drive)

7. Other external damage like dented or cracked casing caused by improper handling

8. Opening the case of a Personal Storage Unit (USB, IEEE1394, or Serial disk drive). Please note that the warranty will also be voided for the drive inside the box as this is treated as a complete unit.

If you need more help please don't hesitate to contact us again. In order to allow us to deal with all enquiries as efficiently and accurately as possible we would ask that you include any previous emails when replying to us.

Kind Regards,

Felix Berger
Customer Support Team, Maxtor Ireland Ltd.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
| MAXTOR Technical support / customer Service |
| Technical assistance and customer support is available from |
|8.30am to 5pm (GMT) Monday to Thursday and from 8.30am to 4pm (GMT) Friday. |
+-----------------------------------------------------------------------------+
|
Multilingual Support: English, French and German |
| |
| MAXTOR Ireland Ltd | Phone ++353 1 204 1111 (All countries) |
| | 08 25 31 43 22 (in France) |
| | 01801 629867 (in Germany) |
| Bray Business Park | Fax ++353 1 286 1419 |
| Southern Cross Rd, Bray | Order documents from our 24 hour fax |
| Co Wicklow, Ireland. | retrieval system: Faxback ++353 1 204 1122 |
| VAT No. IE 6564121M | E-mail eurotech_assistance@maxtor.com |
| |
| Maxtor on the Internet: http://www.maxtor.com |
| |

Dear Sir or Madam,

Maxtor does not sell circuit boards or any other parts.

Please be aware that the warranty (if still valid) will be voided if you replace the circuit board.

There are companies who sell older hard drives that might be able to supply you with a suitable drive with a functioning circuit board. These are companies we know of:

B & B Computer Trading
Wilhelmstr. 44
63543 Neuberg
Germany
phone: +49 618391103
fax: +49 61836933
email: info@walzenmuehle.de
internet: www.walzenmuehle.de

ALERT Données
Votre centre de récupération de données
14, Rue Sthrau
75013 PARIS
Tél : +33 (0)1 53 61 53 18 Fax : +33 (0)1 53 61 00 12
email : maxtor@alertdata.net
web : www.alertdata.net
(shipping all over Europe)

There might be a similar company in your area. Please search the web for "older hard drive sales" or similar and the country you're in.

To replace the circuit board on all Quantum and SCSI Hard Drives (up to and including the Atlas 10K III): Example GTLA or P/N ZZ10ayyz-xx-x (or ZZ10ayyz Rev. xx-x). ZZ and z have to be the same as the original drive, otherwise it is not possible to replace the circuit board. The same format applies to models DiamondMax Plus D740X, DiamondMax D540X-4K, here the relevant number is called Maxtor GTLA.

For the following Maxtor hard drive models: Fireball 3, DiamondMax 16, DiamondMax Plus 8, and DiamondMax Plus 9 there is also a GTLA Number on the model (next to barcode on the bottom of the drive). Format 1Y222J2223322. 1, 2 and 3 stand for numbers, Y and J for letters. The numbers 1 and 3 as well as the letter Y need to be identical to be able to replace the PCB on these drives.

To replace the circuit board on all other Maxtor drives the drives need to have the same PCBA uplevel number (which describes the revision of the circuit board) and need to be from the same drive family (e.g. Diamond Max 60 or D540X-4D).

They don't need to have the same capacity. You can find the model numbers of particular product families on our website. Under the following link http://www.maxtor.com/en/support/products/index.htm select your specific drive and it should show all model numbers of the same family.

The following link should help you locate the correct numbers:
https://maxtor.custhelp.c...r/olh_adp.php?p_faqid=824

Kind Regards,

Ian McHardy
Technical Support Team, Maxtor Ireland Ltd.

Disclaimer: This Document is provided as is without any warranty of any kind, either expressed or implied. In no event will MAXTOR CORPORATION be liable to you for any damages, including any loss of profit or savings, arising out of the use or inability to use the information contained in this document. Maxtor Corporation makes no representations or warranties with respect to the contents hereof and specifically disclaims any implied warranties of merchantability or fitness for any particular purpose.

Verwijderd

Topicstarter
Alternate in de bocht, hier wat stukjes

ALTERNATE
6. Damage caused by the equipment or system with which the disk drive is used ..."

Aangezien het hier niet gaat om het uitvallen van de harddisk als gevolg van een productie fout, slijtage of inferieure componenten zegt maxtor in deze regel dat de disk buitengarantie valt. maxtor denkt er dus m.i. hetzelfde over als wij.

Ik zie in uw klanthistorie ook dat u er erg van houdt met gerechtelijke procedures te schermen. laat ik voorop stellen dat ik daar niet gevoelig voor ben. Wij zijn niet onredelijk en in mijn optiek hebben wij gelijk, of geen gelijk. En ik denkt dat wij in dit geval gelijk hebben. (MyLastSony....alleen vandaag en gisteren)

Vervolgens ben ik benieuwd naar de configuratie van de pc waarin e.e.a is gebeurd. Als ik dat snel even bekijk, komt ik op een AMD Athlon systeem met 2 optische drives, 2 harddisks, een videokaart met 128 mb geheugen en een zware grafische processor, Ik ben geneigd te zeggen dat stroomverbruik van deze pc als gevolg van het aantal en de soort componenten van dien aard is geweest dat de voeding overbelast is geraakt en het geheel daardoor is kortgesloten.
(MyLastSony....soort componenten......ehh bij Alternate gekocht...dus meuk ????)

Verwijderd

Stukje "Consumenten Rechten":

De garantie op de door de leverancier (alternate in dit geval) uitgegeven bon, of factuur is bindend voor zowel de consument als de verkoper. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er naast deze garantie nog garantie door de producent wordt verstreken.

Lees dus de algemene voorwaarden van alternate eens goed door wanneer er geen garanties op je factuur staan. Een leverancier/producent is sinds de nieuwe Europeese richtlijnen verplicht minimaal 1 jaar garantie te geven (hardware). Dus of je nu oem, retail, op de beurs of online koop als consument krijg je er garantie op.

In dit geval is Alternate de leverancier en moet Alternate je de garantie geven, wat in dit geval zou betekenen dat je spullen worden vervangen of gerepaired (dat laatste geval lijkt me stuk, maar toch, ;).

In sommige gevallen kan deze garantie niet worden verstreken, dit staat meestal ook in algemene voorwaarde van een onderneming. Meestal zijn dit oorzaken zoals "niet juist gebruik".

Vaak kun je ook al heel wat bereiken door vriendelijk met een hoofdkantoor te bellen.

Succes Ned441

aan deze post kunnen geen rechten ontleend worden B)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me inmiddels laten informeren en de garantie is in eerste termijn voor rekening van Alternate (24 maanden).

In een reactie van hun laten ze weten dat ze beeid zijn om de HD naar Maxtor te sturen, zei het niet dat ze shermen met de garantievoorwaarden van Maxtor.

Dit laatste vindt ik nu niet zo netjes, en zal mijn "charmes" in de strijd moeten gooien om uiteindelijk het probleem de wereld uit te helpem.

Vriendelijkheid is daar zeer zeker een onderdeel van, aan langslepende procedures en negatieve media heeft niemand wat aan.

Voorlopig leg ik me neer bij de voorwaarden van Alternate
Pagina: 1