Dit klinkt mij een beetje in de oren als: 'ik heb toevallig een hamer liggen, laat ik daarmee deze plank proberen door te zagen'. Uiteindelijk zal het wel lukken, maar niet van harte. Verschillende problemen vereisen verschillende gereedschappen. Een scripttaal voor webapplicaties is doorgaans niet het juiste gereedschap voor het uitwerken van een natuurkundig practicum.
De formules waar ik mee te maken krijg bevatten onder andere:
- logarithmische/exponentiele bewerkingen
- geometrische bewerkingen
- sommaties
- diferentialen/integralen
- diverentiaalvergelijkingen
- statistische bewerkingen
iemand die weet of PHP met dit soort bewerkingen overweg kan?
Natuurlijk kan PHP daarmee overweg, al zul je de meeste functies zelf moeten implementeren, waarbij je gebruik maakt van 'lagere' native functionaliteit van PHP. Wellicht dat er op internet libraries beschikbaar zijn die doen wat jij wil. Toch zijn er legio tools die meer geschikt zijn voor jouw beoogde doel. Kijk bijvoorbeeld eens naar Matlab. Ik weet niet wat voor soort opleiding je volgt, maar jouw onderwijsinstituut zal dit soort software ongetwijfeld beschikbaar stellen wanneer je dat nodig hebt. Ook met Excel kun je vaak al een heel eind komen.
Een practicum van de middelbare school laat zich doorgaans ook heel goed met de hand uitwerken. Vroeger deden wij dat soort zaken met een rekenmachine en millimeterpapier. En dat is nog niet eens zo heel lang geleden. Waarom zou die tool nu niet meer voldoen?
Als je doel is om een webapplicatie te klussen waarmee ook je vriendjes hun practicum snel op de automatische piloot kunnen uitwerken, zou ik je willen vragen om toch nog eens goed na te denken over het doel van zo een practicum... zou dat niet zijn dat ook zij leren hoe je het moet uitwerken?
[
Voor 3% gewijzigd door
Ralluph op 03-11-2003 13:24
. Reden: typo ]