Programma om internet de delen/knijpen maar met wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 15:22
Ik heb het programma http://bandwidthcontroller.com/, maar ik waar kan ik geen wachtwoord instellen. Weet iemand een programma waar dat wel bij zou kunnen ??

Ik heb dit programma namelijk bij me broertje geinstaleert, aangezien ik geen router maar een switch ertusse heb zitten. Maar hij kan die waardes voor zijn lijn gewoon zelf aanpassen...

[edit] Ik las in een topic over een wachtwoord suggestie dat ze het niet willen doen omdat je het beter in de operating system zou kunnen beveiligen ?? Ik kom dr niet helemaal wijs uit, maar ik heb ze daar iig die situatie van mij uitgelegd

http://bandwidthcontrolle...f=3&t=186&st=0&#entry1007

[ Voor 35% gewijzigd door Dashinuke op 03-11-2003 12:33 . Reden: link forum erbij gedingt ]

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34
Juiste link is http://www.bandwidthcontroller.com/ en werkt middels een plugin op ICS.

Zorg er gewoon voor dat je het Managerwindow van bwc alleen kan (op)starten door gebruikers met juist privileges. M.a.w. zet BWC in een directory die alleen door bepaalde users (en het systemaccount zelf) kan worden benaderd.

Snap je niet helemaal, wat je (dus) wil doen met een wachtwoord ??

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Dashinuke
wordt dat nog steeds niet duidelijk dan ?

Er staan hier 2 pc, 1 van mij 1 van me broertje. Ik wil de verbinding van hem knijpen, en aangezien ik geen router heb, zal ik dus zo;n programma op zijn pc moeten instaleren. maar aangezien op BWC geen wachtwoord beveiliging zit, kan mijn broertje dus die "waardes" van die lijn die ik heb ingevoerd, aanpassen.

Hij is verder admin op zijn eigen pc, dus ik neem niet aan dat ik iets voor hem kan beveiligen.

• PtrO
Un-X-PecteD schreef op 03 november 2003 @ 20:27:
wordt dat nog steeds niet duidelijk dan ?

Er staan hier 2 pc, 1 van mij 1 van me broertje. Ik wil de verbinding van hem knijpen, en aangezien ik geen router heb, zal ik dus zo;n programma op zijn pc moeten instaleren. maar aangezien op BWC geen wachtwoord beveiliging zit, kan mijn broertje dus die "waardes" van die lijn die ik heb ingevoerd, aanpassen.

Hij is verder admin op zijn eigen pc, dus ik neem niet aan dat ik iets voor hem kan beveiligen.
Kortom, onthef je broertje dus van z'n admin rechten, FF meppen dus.
Beter alternatief : zorg ervoor dat jouw PC de ICS functie draait waardoor jij zijn bandbreedte middels BWC kan/gaat bepalen.

Netwerk schema: Internet --> NIC1 jouw PC en ICS op NIC2 --> broertje.

• Dashinuke
Heb ik ook al aan gedacht, maar mijn broertje gebruikt veel kazaa, en ik ben bang dat als zijn internet via mijn computer gaat, dat ik onder t gamen toch last van ga hebben van laggstoten ofzo.

Als hij dan kazaa heeft aantaan, en hij heeft via mijn pc internet en op mijn pc BWC geinstaleert, verbruikt dat voor mij verder (veel) meer cpu memory ?? Om al zijn sessies ofzo te verwerken ??

(me = leek @ netwerken enzo)

• PtrO
Un-X-PecteD schreef op 04 november 2003 @ 09:50:
Heb ik ook al aan gedacht, maar mijn broertje gebruikt veel kazaa, en ik ben bang dat als zijn internet via mijn computer gaat, dat ik onder t gamen toch last van ga hebben van laggstoten ofzo.

Als hij dan kazaa heeft aantaan, en hij heeft via mijn pc internet en op mijn pc BWC geinstaleert, verbruikt dat voor mij verder (veel) meer cpu memory ?? Om al zijn sessies ofzo te verwerken ??

(me = leek @ netwerken enzo)
Tenzij je een P1 heb zal je niet gaan merken dat je speelt voor tussenstation.

Zet iif evt logging uit van NWC, de rest gaat dan allemaal via memory en moet wel een hele snelle lijn hebben om dat vol te laten lopen. Denk maar's in een simpel 200Mhz systeempje heeft geen enkele moeite om een 100mbit netwerk aan te sturen.

Ben je een echte diehard splitsecond gamer, heb je ws een mega systeem (enne €€€€€€ geld) en kan je je je dus best een router of een aparte XP/W2K systeempje veroorloven die de BWC functie gaat draaien.

Pagina: 1