Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD Thermaltake Xaser II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal.

Een klein weekje geleden heb ik een Thermaltake Xaser II gekocht.
Nu heb ik alles ingebouwd en werkt naar behoren.

Mijn volgende probleem:

Boven in de case bevind zich een module met fire-wire poort, 2x usb poort, LCD voor temp en een schuifschakelaar voor de cpu fan. Alles behalve de LCD werkt!

Zo heb ik het aangesloten:

4-pin connector naar mijn voeding. Uit deze connector komt nog een zwart/rode draad met een bruine 3-pin connector. Deze heb ik aangesloten op mijn mainboard Fan 3. Een witte 3-pin connector met geel/rode/zwarte draad op mij cpu fan.
Uit deze connector kom nog een bruine 3-pin connector met gele draad en heb ik aangesloten op mijn mainboard Fan 1.

Volgens mij is dit correct! Maar dan nog werkt de LCD niet!

Ik weet niet of iemand van hier zo'n zelfde case heeft en mij een antwoord kan geven?

Alvast bedankt.

Greetzz,

Maus ;)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb de kast zelf niet maar als ik dit draadje bekijk, moet de witte aansluiting aan je CPU fan (als je die tenminste wilt controleren) en de bruine op je eigenlijke CPU-fan aansluiting op het moederbord. Ik neem aan dat dit inderdaad Fan 1 is op je moederbord en dan heb je het geheel dus correct aangesloten.

Probeer anders eens een andere fan-aansluiting van het moederbord, misschien dat het dan wel werkt. Ik neem overigens aan dat je de temeperatuursensor ook correct hebt aangesloten, anders zou het daar nog aan kunnen liggen :?

De FAQ van Termaltake vermeld hier overigens nog dat je de batterij de boosdoener zou kunnen zijn. Vervang die eens.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

De lcd werkt toch met een batterij ?

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
wdekreij schreef op 03 november 2003 @ 14:22:
De lcd werkt toch met een batterij ?
Ik heb hier ook een Tt Xases II kast en het lcd schermpje werkt
idd met een batterij. Ik heb die controller er dan ook maar uit
gegooid. Om de 2 maanden kon ik een nieuw batterijtje aanschaffen
van 2 pleuro's. :X

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Kickasz schreef op 03 november 2003 @ 20:43:
[...]

Ik heb hier ook een Tt Xases II kast en het lcd schermpje werkt
idd met een batterij. Ik heb die controller er dan ook maar uit
gegooid. Om de 2 maanden kon ik een nieuw batterijtje aanschaffen
van 2 pleuro's. :X
Ik heb hem ook nooit meer gebruikt, dat ding was zo leeg, en kan toch niet lezen wat er op staat (kost is raar geplaatst)..

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
mod je hem toch aan een molex ipv een batterij ?

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 24-11 12:55
Dat ding slurpt stroom! Ik heb mijn hardcano die standaard geleverd werd bij m'n XaserII vervangen door een Hardcano 9 (die overigens met hele lelijke blauwe rails/clip houders geleverd wordt) Die kan je via een molex aansluiten

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal.

Heb gisteren ff de batterij eruit gehaald. Volgens mij is deze gewoon leeg.
Alles zit namelijk goed aangesloten. Ik haal vanmiddag ff een nieuwe. Of beter gezegd, 10 nieuwe!! Als ze toch maar 2 maanden mee gaan?!?

Maar hoe sluit je zo'n ding aan op een molex dan??
Moet je dan nog iets solderen ofzo??

De hardcane verwijderen lijkt me zonde. Het schuifschakelaartje werkt namelijk gewoon wel. Dus je kan altijd deze gebruiken voor de fanspeed!!

Greetzz,

Maus

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 10:29:
Thnx allemaal.

Heb gisteren ff de batterij eruit gehaald. Volgens mij is deze gewoon leeg.
Alles zit namelijk goed aangesloten. Ik haal vanmiddag ff een nieuwe. Of beter gezegd, 10 nieuwe!! Als ze toch maar 2 maanden mee gaan?!?

Maar hoe sluit je zo'n ding aan op een molex dan??
Moet je dan nog iets solderen ofzo??

De hardcane verwijderen lijkt me zonde. Het schuifschakelaartje werkt namelijk gewoon wel. Dus je kan altijd deze gebruiken voor de fanspeed!!

Greetzz,

Maus
Op een molex aansluiten moet idd via solderen en waarschijnlijk moet je dan ook nog wat weerstandjes e.d. erbij hebben want een batterij levert vast geen 6volt...

enne: tweakers doen elkaar geen groeten ;)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Topicstarter
Nou.....ik laat het wel bij een batterij. Ben nl geen held in solderen.

Maar waarom groeten ze hier niet dan!!
Zijn jullie geen mensen ofzo :? Ben wel een Newbie.......dus weet niet wat er
hier allemaal gaande is. Dacht gewoon beleefd te zijn.

Hierbij NIET de groeten :P

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Maus: dat de groeten doen gaat erg irriteren als je het 20 posts onder elkaar en dan elk topic leest. Tis gewoon zinloze ruimteverspilling. We zijn altijd beleefd tegen elkaar, de groeten doen is niet nodig.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

sebastius schreef op 04 november 2003 @ 11:52:
Maus: dat de groeten doen gaat erg irriteren als je het 20 posts onder elkaar en dan elk topic leest. Tis gewoon zinloze ruimteverspilling. We zijn altijd beleefd tegen elkaar, de groeten doen is niet nodig.
precies! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok.........dan zal ik er in het vervolg rekening mee houden.

Maar de reden van ruimte verspilling vind ik een beetje vaag.
Een regeltje meer of minder kan geen kwaad in mijn ogen.
Maar goed.......wie ben ik om dat te zeggen hier.

Back to Topic!! ;)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 14:12:
Ok.........dan zal ik er in het vervolg rekening mee houden.

Maar de reden van ruimte verspilling vind ik een beetje vaag.
Een regeltje meer of minder kan geen kwaad in mijn ogen.
Maar goed.......wie ben ik om dat te zeggen hier.

Back to Topic!! ;)
Is gewoon zo afgesproken dat groeten doen niet gebeurd...
Heeft niemand een boodschap aan als iedereen de hele tijd "groetjes" roept... kunnen er enkel minder posts op een pagina...

Maar als je dit goed wilt doen wordt het dus toch solderen.

Een andere, minder mooie optie is voeding van buiten de PC halen via een adapter.
Je hoeft dan enkel een adapter te hebben die 1.5 volt kan leveren (ik gok ten minste dat de batterij 1,5 volt is...) en het einde van de draad bevestig je dan waar nu de batterij zit (beste om dat wel ff te solderen, maar dat is in ieder geval simpel soldeerwerk.

Als je daar geen zin in hebt: gewoon grote voorraad batterijen kopen en het voor lief nemen dat je die elke paar maanden moet vervangen!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Ondertussen lullen jullie met zijn allen een komplete pagina vol door te zeuren over iemand die de groeten doet.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:33

BM

Moderator Spielerij
Misschien heel gek, maar ik geloof dat er bij mij een stukje plastic tussen de batterij en de connectoren zat, waarschijnlijk om te voorkomen dat ie leeg is voor dat je de kast in huis hebt ;)

Misschien dat dat het is?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Henneo schreef op 05 november 2003 @ 20:25:
Ondertussen lullen jullie met zijn allen een komplete pagina vol door te zeuren over iemand die de groeten doet.
wie loopt er hier te zeuren? was enkel een mdedeling met op verzoek een toelichting.
Is gewoon algemene regel op het forum dat we geen groetjes doen. punt.

En we waren alweer on topic...dus, hierbij laten we dit "gezeur" over wel/niet groetjes doen.

[ Voor 12% gewijzigd door kazz1980 op 07-11-2003 09:46 ]

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

SpeedAddict schreef op 05 november 2003 @ 20:35:
Misschien heel gek, maar ik geloof dat er bij mij een stukje plastic tussen de batterij en de connectoren zat, waarschijnlijk om te voorkomen dat ie leeg is voor dat je de kast in huis hebt ;)

Misschien dat dat het is?
ghehe...dat zou wel een stunt zijn :P
Maar kan het inderdaad nog best wel eens zijn ja..

Verwijderd

Topicstarter
Nou nou........ik doe dus NOOOOIT meer de groeten. Laten we het aub gezellie houden.

Maar het was idd de batterij. En er zat bij mij dus geen plastic tussen. Vandaar dat de batterij al leeg was voordat ik hem kocht. Hebben ze lekker rekening mee gehouden bij Thermaltake. Zo ook dat er maar 1 plaatje bij de kast zit die achter op de kast zit t.p.v. je aansluitingen op het mainboard. Mijn mainboard heeft dus
een andere opstelling van de aansluitingen en het plaatje past dus niet.

Maar om ff bij het batterijtje terug te komen. Ik heb er nu 2 gekocht van 5,90 per stuk 8)7 . Bij het vervangen van het batterijtje heb ik ook de probe op mijn cpu geplaatst. En hierbij is het dus drastisch fout gegaan. Er is koelpasta (zilver) op mijn cpu terecht gekomen wat ik niet heb gezien. Computer aan.........en helemaal niets meer doen he. CPU naar de klote :( Heb toen maar gelijk een nieuwe gokocht, AMD 2700+. Daarbij gelijk een Ti 4600 en een 512mb dimm gekocht.
Nu is mijn systeempie weer een beetje up to date!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 13:27:
Nou nou........ik doe dus NOOOOIT meer de groeten. Laten we het aub gezellie houden.

Maar het was idd de batterij. En er zat bij mij dus geen plastic tussen. Vandaar dat de batterij al leeg was voordat ik hem kocht. Hebben ze lekker rekening mee gehouden bij Thermaltake. Zo ook dat er maar 1 plaatje bij de kast zit die achter op de kast zit t.p.v. je aansluitingen op het mainboard. Mijn mainboard heeft dus
een andere opstelling van de aansluitingen en het plaatje past dus niet.

Maar om ff bij het batterijtje terug te komen. Ik heb er nu 2 gekocht van 5,90 per stuk 8)7 . Bij het vervangen van het batterijtje heb ik ook de probe op mijn cpu geplaatst. En hierbij is het dus drastisch fout gegaan. Er is koelpasta (zilver) op mijn cpu terecht gekomen wat ik niet heb gezien. Computer aan.........en helemaal niets meer doen he. CPU naar de klote :( Heb toen maar gelijk een nieuwe gokocht, AMD 2700+. Daarbij gelijk een Ti 4600 en een 512mb dimm gekocht.
Nu is mijn systeempie weer een beetje up to date!
ai....ja met zilverpasta moet je inderdaad voorzichtig doen..
Maar goed...als je geld hebt om de boel meteen te updaten....
Nu is het iig een mooi systeempje!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 19:34
Voor degenen die geen tijd, geld en zin hebben om iedere keer van die pleuris dure 9v blokjes te kopen, is het misschien een idee om idd ff de voeding van een molex af te trekken, misschien loopt het beestje wel gewoon op 12 volt..

Als je dat niet wil riskeren dan kun je er een ictje uit de bekende 78XX serie tussen zetten. Dt zijn spanningsregelaars van 12 (of ander voltage) omzetten naar het gewenst voltage. In dit geval zou het een 7809 moeten zijn. Voor mensen die het ic voor andere spanningen willen hebben, het laatste cijfer geeft de voedingspanning aan die het dingetje uitspuugd b.v. 7805 is 5 volt uit.. en een 7806 (jaa die bestaan dus wel) is duss...

Hierboven werd een oplossing met weerstanden genoemt. Geen goed plan.. de weerstand moet 3 volt compenseren...bovendien lijkt dat lc nogal wat stroom trekken ( daar een 9v batterij zo leeg is) en dus moet je behoorlijk dikke weerstanden gebruiken...
Hoe je de 78XX serie aansluit kun je vinden op :
http://www.hw.cz/data_ic/l78xx.pdf

Hier staat namelijk de datasheet. Met voorbeeld schema's.
Nog ff 1 ding dit ic kent iedere goede (en waarschijnlijk ook wel minder goede) electronica boer.. zorg echter wel dat je een versie van het ic koopt dat minstens 1ampere kan verwerken (dit is volgens mij de meest standaard versie) deze versie van het ic komt in een to220 behuizing (als je wil weten hoe die eruit ziet gewoon ff kijken in datasheet).

Molex is trowens die stekker aan je computervoeding die je in je harde schijf of cd/dvd stopt, hieraan zitten 4 draden de zwarte zijn ground (-) de rode is + 5v en de gele is de +12v. Overigens altijd ff nameten.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Wat ik heb gedaan is gewoon een dikke alkaline (konijntje) batterij eraan gesoldeerd die draait nu al een jaar non stop en is waarschijnlijk minder duur.
Pagina: 1