Soultaker schreef op 03 november 2003 @ 15:26:
Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar het zou je sieren als je dat dan zelf beter zou doen, in plaats van er nog even dubbel overheen te gaan. Beetje flauw om zo de discussie op de spits te drijven, als je het mij vraagt.
Tja... op jouw soort reacties kan je commentaar krijgen. Ik pik het niet als iemand anders op zo`n manier commentaar loopt te leveren.
En naar mijn mening is dat niet direct de hoofdcomponent van CORBA, noch heeft het met de CORBA Object Request Broker (ORB) te maken.
Wat is volgens jouw dan het hoofdcomponent van CORBA? In welk opzicht verschilt CORBA dan tov andere low level middleware implemenaties zoals RMI?
De hoofdreden achter CORBA is dat je diensten en services (communicatie tussen objecten) van elkaar kan loskoppelen. Ze hoeven niet meer te weten waar ze staan, en waarin ze zijn geimplementeerd.
Een Service meldt zich aan bij de Broker. Als een client vervolgens bij een Broker komt voor een bepaalde dienst, dan bepaald de Broker welke Service hij krijgt. Dit maakt het ook heel eenvoudig om de service met een andere te uit te wisselen omdat clients nooit harde links hebben naar die service.
Volgens mij redeneer je nu uitsluitend vanuit je design patterns boek en betrek je de informatie daaruit direct op CORBA. Ik heb namelijk wel redelijk wat praktijkervaring met CORBA en daar vind ik dit kenmerk niet in terug; zeker niet als dusdanig kenmerkend dat het als hoofdpunt genoemd zou kunnen worden. De constructie en de doelstellingen die jij omschrijft komen wel in de CORBA specificaties voor en daar gaat het toch echt om Naming Services.
Afgezien dat in het boek ook wordt uitgelegd hoe de Broker binnen CORBA is terug te vinden, heb ik zelf ook enige ervaring met CORBA. Ik zie het wel heel duidelijk terug dat je een plaats/implementatie ontkoppeling tussen client en server krijgt.
Blijkbaar is de term "broker" niet zo eenduidig gedefinieerd als je misschien dacht. Alle respect voor je kennis van design patterns, maar daarmee ken je (blijkbaar) nog niet direct alle specificaties die daar een woord in hun titel mee gemeen hebben. Ik hoop dat je het niet al te denigrerend opvat, maar naar mijn mening is je opmerking over "je mond houden over waar je geen kaas van gegeten hebt" ook een beetje op jezelf van toepassing.
Tja.. ik denk dat we een verschil van mening houden. Ik adviseer je om gewoon wat minder arrogant te reageren. Dan krijg je dit soort antwoorden van mij ook niet zo snel terug.
[
Voor 7% gewijzigd door
Alarmnummer op 03-11-2003 15:59
]