Earth is nice, heaven is better...
Verwijderd
Ik wilde nog een link geven over precies dezelfde topic die ik ongeveer 1 week geleden had gestart. Maar de zoekopdracht wees uit dat mijn topic in 'Actualiteit, Media & Paparazzi stond, door iemand anders was begonnen en tot overmaat van ramp de link gewoon dood was.
Zelf heb ik voor de Plextor gekozen, wegens de goede service en betrouwbaarheid die de Plextor biedt (eigenlijk gewoon aangeraden door de meesten hier). Verwacht 'm morgen te ontvangen.
Verwijderd
- wat is Clone CD
- wat is Direct CD
Hopelijk genoeg geïnformeerd?
Martijn
Verwijderd
Verwijderd
Ik stond voor de zelfde keuze, en ik heb ze HP gekozen, om de volgende redenen:
1) RW mogelijkheid
2) Clone CD (kwam ik later pas achter, maar toch)
3) Geen SCSI kaart nodig
4) Prijs
Ik heb hem nog niet binnen, maar ik ben zeker geen amateur, aangezien ik al zo'n 400 cd's heb gemaakt met mijn flips 2x brander.
Verwijderd
Verwijderd
(Fl 725,- voor de wiskundig minder bedeelden
Verwijderd
O ja Aragorn is een goeie winkel Bavaria , maar wel erg duur . Waarom niet gewoon online voor 650 ofzo ?
Verwijderd
Ik heb trouwens graag wat extra geld over voor hun uitstekende service, en natuurlijk dat ik lekker makkelijk alles in een keer mee krijg. Het is ook een beetje traditie geworden om daar te kopen
Ik heb momenteel (nog heel ff) een HP7100I, maar nadat ik een firmware update (van een philips brander) erin geladen heb, kan ik zelfs (als ze er zijn) CD-tjes branden tot ik d8 95 minuten ofzoow, dus lijkt me sterk dat dat met jouw brander niet mogelijk zou zijn...
Verder zat ik ook te denken aan een 8-speed brander, maar wat zeggen jullie van een TEAC 8*24?? Voor 555 bij Intercom, koop je er SCSI-kaartje bij ben je ook 650,-- kwijt, heb je wel SCSI!!! Later SCSI cdromspelertje erbij en je hebt perfect backup systeem!
Heeft iemand opmerkingen over deze keuze..oftewel zou het toch verstandiger zijn een IDE te nemen????
Verwijderd
kan je op 8x rechtstreeks van cd naar cd kopieren ? gewoon een exacte kopie maken van een cd, zonder eerst een image te maken op je hd... ???
en eh ? doe je dat met cloneCD of gewoon met nero ofzo ?
Met SCSI-setje uiteraard wel.....
Je kunt wel 8-speed CD-image vanaf hdd branden
Verwijderd
Je kunt het natuurlijk altijd proberen, met een goede lezer moet het makkelijk lukken.
4x audio on-the-fly lukt wel overal, (4 MB buffer is bijna 7 seconden speeltijd).
Ook data is geen probleem 1 op 1, zelfs niet op 8x. Lees de review van Hardwareinfo maar eens door. (Maar je kunt natuurlijk niet ondertussen Quake3 gaan spelen
En je kunt het doen met verschillende programma's (including, but not limited to):
CD-RWin, Nero, Easy CD Creator (Cd Copier), WinOnCd, Disc Juggler. Let op, een beveiligde cd (fake TOC, multi-session, bad sectors o.i.d., kan bijna nooit on-the-fly, omdat de lezer in de war raakt en de buffer van de brander ondertussen leegloopt.
CloneCD niet (kan wel automatisch image maken, schrijven en deleten. Reden: is gemaakt om beveiligingen mee te kopieeren, en moet daarom heel nauwkeurig, en soms meerdere keren lezen). Voor uitleg over how-to: RTFH
(Read The Fucking Help
Ik kan probleemloos van cd naar cd kopiëren met mijn cd-spelertjes. Op 8 speed.
En ik gebruik gewoon het bijgeleverde programma WinOnCD 3.6.
In twee woorden: Helemaal top.
Verwijderd
tnx ppl..
muziekcd'tjes doe ik nix mee (mp3 + napster)
dusse het gaat me alleen om 'backups' te maken van cd'tjes.. maar dat kan dus gewoon zonder die shit eerst op de HD te copieren !!! gaaf (scheelt natuurlijk weer tijd, en daar koop je ook zo'n 8x brander voor)
Of een TEAC 8*20 SCSI voor 555,-- + 100,-- voor PCI-SCSI II kaartje???
Ik heb er nog geen (goede) CDROM speler bij, die moet eventueel later nog vervangen worden door een: IDE CDROM/DVD of een SCSI CDROM/DVD......
Oftewel de investering in SCSI kost me momenteel dan niets...
Verdere config:
BP6 dual celdry
128 MB
IDE hdd, komt ook geen SCSI ipv c.q. bij
Win2k
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
CDRWin zou ik echter niet doen, de ASPI van Goldenhawk schijnt nogal brak te zijn. Ik weet niet hoe de huidige ontwikkeling is, maar aangezien CDRWin 3.8A na 4 maanden beta testen nog niet uit is...
Verwijderd
ik zit mij net te bedenken dat bij het opstarten van de computer mijn bios cd hp 9110i herkend als een cd-rom speler en niet als zijnde de hp 9110i is dit erg?
Win ASPI 32 for Windows 2000.
You will need this in order to get your CD recording software (i.e. EZ CD Creator) to work properly.
Download 19.4KB ASPI for Windows NT / 2000
Poikosoft has released an ASPI which allows you to use your existing ASPI-based CD-Recording Software in Windows 2000/NT environment. "ASPI for Win32 (Advanced SCSI Programming Interface) is a dynamic link library that is used to access SCSI and ATAPI devices in Win32 environment. CD-Recording applications use this DLL to access CD writers and readers. ASPI for Win32 is not included in Windows NT nor Windows 2000."
http://www.bp6.com/files/wnaspi32.zip
Sux6 ermee
Verwijderd