Toon posts:

replicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: Ik heb een domein en wil een back-up domein maken die met elkaar repliceren(liefste dan nog 's nachts). Inhoud: citrixserver, sql, fpserver, exchange. Zou een appart domein moeten zijn dat overpakt als het hoofddomein uitvalt. Hoe krijg ik mijn gegevens overgezet van het hoofddomein naar het back-updomein en blijft dit up to date zonder dat dit domein in dezelfste actieve directory moet zitten?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
merge replication instellen voor SQL server 2000....

ben er zelf ook mee bezig op het moment om die boel te bekijken, maar dit is dan alleen voor database niveau..

http://msdn.microsoft.com...eplsql/replintro_5ir2.asp

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 11:37:
Probleem: Ik heb een domein en wil een back-up domein maken die met elkaar repliceren(liefste dan nog 's nachts). Inhoud: citrixserver, sql, fpserver, exchange. Zou een appart domein moeten zijn dat overpakt als het hoofddomein uitvalt. Hoe krijg ik mijn gegevens overgezet van het hoofddomein naar het back-updomein en blijft dit up to date zonder dat dit domein in dezelfste actieve directory moet zitten?
Cluster ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
cluster is niet direct van toepassing.

Serveers in hoofddomein zijn allen compaqserver en het back-up domein zijn dell server dus ghost is ook geen mogelijkheid.

vooral de instellingen van de citrix geeft problemen om die helemaal goed te krijgen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 11:54:
cluster is niet direct van toepassing.

Serveers in hoofddomein zijn allen compaqserver en het back-up domein zijn dell server dus ghost is ook geen mogelijkheid.

vooral de instellingen van de citrix geeft problemen om die helemaal goed te krijgen.
Juist citrix kun je mooi met een farm oplossen, toch ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Maar om op die citrix identiek dezelfste settings te krijgen als degene van het hoofddomein? Om deze identiek in te stellen? Enige ideeën?
Gewoon van scratch installeren is niet echt simpel vind'k persoonlijk.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 11:37:
Probleem: Ik heb een domein en wil een back-up domein maken die met elkaar repliceren(liefste dan nog 's nachts).
Domain Controllers in een domain repliceren altijd ?
Inhoud: citrixserver,
Wat wil je repliceren? De datastore? Zitten die Citrix servers in dezelfde farm? Hoeveel Citrix Servers spreken we over?
sql,
Volgens mij heeft SQLserver hier gewoon features voor? Zul je ook nodig hebben om een gerepliceerde datastore voor Citrix te krijgen.
fpserver
Een wat?
Zou een appart domein moeten zijn dat overpakt als het hoofddomein uitvalt.
Moet het een apart domain zijn, of moet het gewoon een domain zijn dat beschikbaar is als je hoofdsite afbrandt oid ?
Hoe krijg ik mijn gegevens overgezet van het hoofddomein naar het back-updomein en blijft dit up to date zonder dat dit domein in dezelfste actieve directory moet zitten?
Welke gegevens?

Probeer iets meer van je topic te maken - je geeft ons eigenlijk helemaal niks om maar iets mee te kunnen, behalve wat product namen.

Geef eens uitgebreid aan wat je nu hebt (servers, aantallen, hardware, e.d.), wat je voor connectiviteit hebt, wat je eisen zijn (binnen hoeveel uur op, welke data moet er allemaal gerepliceerd zijn), e.d.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Garyg , wat heb je zelf allemaal al uitgezocht , vindt het wel een heel summier topicstart als ik eerlijk ben.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 03 november 2003 @ 15:18:
[...]

Domain Controllers in een domain repliceren altijd ?

[...]

Wat wil je repliceren? De datastore? Zitten die Citrix servers in dezelfde farm? Hoeveel Citrix Servers spreken we over?

Momenteel 3 actieve citrixservers 1 eenzelfste farm

[...]

Volgens mij heeft SQLserver hier gewoon features voor? Zul je ook nodig hebben om een gerepliceerde datastore voor Citrix te krijgen.

[...]

Een wat?

sorry, was een file and print server

[...]

Moet het een apart domain zijn, of moet het gewoon een domain zijn dat beschikbaar is als je hoofdsite afbrandt oid ?

Inderdaad een domain dat beschikbaar is als de hoofdsite afbrandt....
Waar ik eventueel (hope never) zo naar kan overswitchen en waar een beperkt aantal users op kunnen blijven werken. Hoofddomain is gelegen in Antwerpen en connecties via billan. De back-up site zou ergens anders gelegen zijn en even goed bereikbaar via Billan zodoende dat de mensen die geconnecteerd zijn op de hoofdsite op een eenvoudige manier kunnen overswitchen op de back-up site.

[...]

Welke gegevens?

Probeer iets meer van je topic te maken - je geeft ons eigenlijk helemaal niks om maar iets mee te kunnen, behalve wat product namen.

Geef eens uitgebreid aan wat je nu hebt (servers, aantallen, hardware, e.d.), wat je voor connectiviteit hebt, wat je eisen zijn (binnen hoeveel uur op, welke data moet er allemaal gerepliceerd zijn), e.d.
Momenteel is er een bestaande site met compaqservers.
1 Sqlserver
1 File and printserver
1 exchangeserver
1 managementserver
3 citrixservers
1 webserver

connecties binnen het domain gaan allemaal over adsl/Billan.
Er draait een hoofdprogramma dat gebruik maakt van de sqlserver.
Alle clients zijn verbonden via citrix naar de hoofdsite en gebruiken zo het officegebeuren en de database.
Nu indien er om 1 of andere reden geen connectie mùeer zou zijn met de serverlokatie, moet er een back-up mogelijkheid bestaan om de site toch overeind te houden.
Hiervoor heb'k een 3 à 4 tal dellservers staan waarvan ik 1 citrixserver zou maken, 1 sqlserver en 1 exchange/file and printserver.
Mijn huidige probleem is om deze 3 server toch up 2 date te krijgen met de hoofdsite en zo te houden voor het geval het nodig zou zijn.

Enige voorstellen?
In alle geval al dank voor de huidige support!
Pagina: 1