Hallo, ik heb een hddsk die het prima doet maar zodra hij in een drive bay zit doet hij nix meer. Hij heeft het altijd prima gedaan. De bay is al een keer vervangen en er zit geen enkele jumper op. De harde schijf is een gewone Maxtor schijf. Zie ik iets over het hoofd?
Wat heb je verder allemaal geprobeerd..? Er zijn zoveel dingen die je wel als een "logische" oorzaak/oplossing mag zien. Bijvoorbeeld rotte kabels, kapotte IDE controller, etcetera. Ga deze na en probeer de bay eventueel in een andere PC, etc..
[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 03-11-2003 11:22 ]
Geprobeerd:
Andere IDE kabel
Primaire en secondaire IDE controller
Andere Schijf
Andere (ook prima in orde en gloednieuw) drive bay
Als enige IDE apparaat aangesloten
Verschillende voeding stekkers
Dit alles mag niet baten, kan het eventueel aan het MOBO liggen en/of heeft het zin de CMOS te resetten?
Moet in de DriveBay de cooler ook draaien zonder dat er een schijf in zit want dit doet het ook niet. Het lijkt er sterk op dat de Bay geen stroom krijgt omdat het MOBO niet ziet dat de Bay aanwezig is.
Andere IDE kabel
Primaire en secondaire IDE controller
Andere Schijf
Andere (ook prima in orde en gloednieuw) drive bay
Als enige IDE apparaat aangesloten
Verschillende voeding stekkers
Dit alles mag niet baten, kan het eventueel aan het MOBO liggen en/of heeft het zin de CMOS te resetten?
Moet in de DriveBay de cooler ook draaien zonder dat er een schijf in zit want dit doet het ook niet. Het lijkt er sterk op dat de Bay geen stroom krijgt omdat het MOBO niet ziet dat de Bay aanwezig is.
Verwijderd
OK,
Post nou nog een keer je "geprobeert" lijstje maar nu mét het resultaat van die aktie. Bijvoorbeeld: Deed die bay het met een andere HD nou wel of niet?
Post nou nog een keer je "geprobeert" lijstje maar nu mét het resultaat van die aktie. Bijvoorbeeld: Deed die bay het met een andere HD nou wel of niet?
Zo, het is al opgelost, duurde maar een half jaar maar het probleem was:
Een drive-bay krijgt pas stroom als je hem op slot doet.
Dat deed ik dus niet 7
Een drive-bay krijgt pas stroom als je hem op slot doet.
Dat deed ik dus niet 7