Hoe zorg ik ervoor dat de datum notatie niet 3-3-2003 wordt? ik gebruik een acces database en dan dus asp om ermee te communiceren. ik heb al gebruik gemaakt van een sessie zodat ik een nederlandse datum notatie heb maar nu wil ik nog een normale datum. dit ziet er veel beter uit met uitlijnen en dergelijke. kan niet moeilijk zijn volgens mij maar ik kan het nog niet zo snel vinden.
in ASP? dan moet je denk ik bij de buren zijn. Ik neem echter aan dat ASP ook wel mogelijkheden biedt tot nummer-formattering.
Intentionally left blank
ASP/Access hoort bij de buren
Move -> P&W
Move -> P&W
Zoeken op ASP date format op google groeps doet wonderen.
Je kunt de datum zelf (opnieuw) samenstellen door de dag op te vragen, hier indien nodig een 0 voor te zetten, de maand op te vragen, indien nodig een 0 ervoor en dan het jaartal opvragen.
Verder zou je natuurlijk gewoon de datum in je code kunnen inspecteren om te kijken of de format wel is zoals jij hem hebben wil. En zo niet, hem zo maken dat hj dat wel is
Tips:
- Zoek de datum-separator op
- Kijk hoeveel karakters er voor staan
- Als dat er 1 is, plak er dan een 0 voor
Je kunt de datum zelf (opnieuw) samenstellen door de dag op te vragen, hier indien nodig een 0 voor te zetten, de maand op te vragen, indien nodig een 0 ervoor en dan het jaartal opvragen.
Verder zou je natuurlijk gewoon de datum in je code kunnen inspecteren om te kijken of de format wel is zoals jij hem hebben wil. En zo niet, hem zo maken dat hj dat wel is
Tips:
- Zoek de datum-separator op
- Kijk hoeveel karakters er voor staan
- Als dat er 1 is, plak er dan een 0 voor
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Dit topic is gesloten.
![]()