Toon posts:

[kabelfoon] upload extreem laag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een premium extra abbo van kabelfoon, maar na dit weekend is de verbinding zeer slecht. Downloaden gaat wel met de normale snelheid maar uploaden is bijna onmogelijk geworden.

woon in maasland, zijn er meer mensen met problemen met de upload?

snelheid specs van speedtest:

download: 80 kb/s (meestal iets hoger)
upload: 0,3 kb/s (normaal rond de 14 kb/s)
ping: 28 ms (normaal)
connection: 223.0 Conn/min (normaal rond de 400)

ook uploaden naar kabelfoon webspace is super traag. Wie heeft hier nog meer last van?

offtopic:
modem: terayon
router: E-tech
clients: 4
os-en: xp en 98se
alle pc's hebben last van de snelheid, probleem zit niet in het netwerk.

Verwijderd

Hier in Aalsmeer werkt het prima.

Heb je al gekeken of je niet een of ander virus hebt waardoor je upload snelheid al gebruikt wordt?

Probeer eens alle active programma's af te sluiten en dan te uploaden?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
Dat heb ik ook eens gehad, achteraf bleek dat een virus vrolijk aan het DoS-en was, ik kwam erachter toen ik DU meter installeerde, en zag dat m'n upload tot z'n max volzat..

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Misschien een file sharing programma (kazaa, etc.) of een server (ftp, http).

Het lijkt erop dat er zowel op de upload als de download 16k weg is. (Ik neem aan dat je een premium account hebt.) Misschien wordt je als een gek gepingd door iemand ofzo? Hier in Poeldijk heb ik in elk geval nergens last van.

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
In naaldwijk ook geen problemen mee. Ik heb hetzelfde abbo als TS en de upload is gewoon netjes zoals het altijd is.

Verwijderd

Topicstarter
zoals boven al staat het is op elke pc in het netwerk.
geen virussen, geen kazaa stuff draaiende. Er is geen verkeer
op momenten dat niemand internet gebruikt.

Ook server staat uit, wordt ook niet gepingd.

edit:
net maar een mailtje richting kabelfoon gestuurd, andere maaslander had ook last van een te lage upload. Dus ligt weer eens aan kabelfoon...

posten duurt zo'n 15 seconden 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 11:40 ]

Verwijderd

Hier in Monster in het Wesland heb ik net met Speedtest een check uitgevoerd en heb een download van 147.6 kbyte/s en upload van 28.3 kbyte/s. En heb ook een Premium abo. Volgens mij is er iets anders aan de hand. Doe anders ff een check met dit : http://www.tiscali.nl/serv/viru/viru_center.asp Sorry had je bericht net gelezen het ligt dus toch aan Kabelfoon. 8)7 Trouwens de snelheden van de diverse abo's bij Kabelfoon gaan omhoog. Misschien ligt hier wel de oorzaak. (werkzaamheden) Zoals je ziet zijn bij mij de snelheidswijzigingen al doorgevoerd.
Heb trouwens geen Terayon modem maar de Docsys

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 11:49:
Hier in Monster in het Wesland heb ik net met Speedtest een check uitgevoerd en heb een download van 147.6 kbyte/s en upload van 28.3 kbyte/s. En heb ook een Premium abo. Volgens mij is er iets anders aan de hand. Doe anders ff een check met dit : http://www.tiscali.nl/serv/viru/viru_center.asp Sorry had je bericht net gelezen het ligt dus toch aan Kabelfoon. 8)7 Trouwens de snelheden van de diverse abo's bij Kabelfoon gaan omhoog. Misschien ligt hier wel de oorzaak. (werkzaamheden) Zoals je ziet zijn bij mij de snelheidswijzigingen al doorgevoerd.
Heb trouwens geen Terayon modem maar de Docsys
hier is die snelheidsverhoging nog niet doorgevoerd.. maar sinds de aanpassingen van de snelheden zijn er in Maasland al vele problemen geweest.

We hadden zo'n jaar lang geen last meer van slechte/geen verbinding met kabelfoon.. maar sinds een kleine 3 weken hebben we regelmatig in Maasland gedonder met kabelfoon.. :/
Pagina: 1