[outlook 2k3 + imap] Mail direct verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is het onder Outlook (2003) ook mogelijk om mail vanaf de imap server direct te verwijderen? Mail wordt nu gemarkeerd als verwijderd en blijft dan in de inbox staan met een streep er doorheen en wordt pas echt verwijderd als je purge deleted messages doet. Ik wil dus graag dat dit automatisch gebeurt, maar ik kan niet echt vinden waar je dat instelt.

Prepare for unforeseen consequences

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Handling Deleted Messages

You can set up Web Messaging to either purge deleted messages immediately or place them in a folder named "Deleted." (Deleted messages remain in the Deleted folder until you delete them by selecting their delete boxes and clicking the Delete button.)

To purge deleted messages immediately:
1. From the Main Menu page, click Preferences under Options, Personal.
2. On the Preferences page, locate "Deleted Messages" and select Purge messages.
3. Click the Save button.

To place deleted messages in a folder:
1. From the Main Menu page, click Preferences under Options, Personal.
2. On the Preferences page, locate "Deleted Messages" and select Move to Delete folder .
3. Click the Save button.
Zoiets bedoel je? :)

The devil is in the details.

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
hmja, dit is volgens mij voor een of ander webmail pakket, ik wil dus gewoon in outlook mijn mail direct verwijderen.

Prepare for unforeseen consequences

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Ik heb het probleem precies andersom. Ik lees overal dat de standaard instellingen zo zijn dat IMAP account met Outlook 2003 automatisch zegt dat mails op " mark for deletion" komen te staan en dat ze daarna gepurged worden.
Echter, op mijn werk-pc is dit precies omgekeerd. Ze worden standaard naar de map verwijderde items gezet en ik kan dus niet purgen, omdat deze map wordt leeggemaakt bij het afsluiten. Ik weet dat het kan, maar hoe zet je bij Outlook 2003 de instellingen zo dat hij altijd de IMAP mails marked for deletion, ipv naar de map verwijderde items verplaatst?

P.S. hier draait ook een Oracle plug-in. Zou het kunnen dat die instellingen overruled?

Ticking away the moments that make up the dull day