ZIE [rml]DaftPunkNL in "[ IP Routing] 2 domein servers in verschi"[/rml] VERDER OP IN TOPIC VOOR BETERE UITLEG VAN SITUATIE
In een testlab op mijn werk heb ik 2 domein controllers (Windows 2003).
Domein Server 1 : 192.168.100.10 (Eigen site+subnet)
Domein Server 2: 192.168.110.10 (Eigen site+subnet)
De Domein servers zijn verbonden via een LAN (hubje).
De Domein servers hebben beide subnetmask 255.255.255.0 (Dit wou ik graag zo houden).
De beide servers kunnen elkaar niet pingen.
Op beide PC's heb ik Routing & Remote Acces aangezet in de hoop een connectie te maken zodat zij elkaar wel zien. Helaas kom ik hier niet uit.
Ik heb de F1 hulp van Routing & Remote Acces gebruikt, maar daar staat niet veel in. Ook via google gekeken, maar dan kom je alleen Active Directory kant van het verhaal tegen.
Mijn vraag is hoe ik op beide servers Routing moet instellen zodat beide subnetten met elkaar kunnen communiceren. Het gaat hier dus om een testlab omgeving met 2 domein servers die met een hubje aan elkaar verbonden zijn.
In een testlab op mijn werk heb ik 2 domein controllers (Windows 2003).
Domein Server 1 : 192.168.100.10 (Eigen site+subnet)
Domein Server 2: 192.168.110.10 (Eigen site+subnet)
De Domein servers zijn verbonden via een LAN (hubje).
De Domein servers hebben beide subnetmask 255.255.255.0 (Dit wou ik graag zo houden).
De beide servers kunnen elkaar niet pingen.
Op beide PC's heb ik Routing & Remote Acces aangezet in de hoop een connectie te maken zodat zij elkaar wel zien. Helaas kom ik hier niet uit.
Ik heb de F1 hulp van Routing & Remote Acces gebruikt, maar daar staat niet veel in. Ook via google gekeken, maar dan kom je alleen Active Directory kant van het verhaal tegen.
Mijn vraag is hoe ik op beide servers Routing moet instellen zodat beide subnetten met elkaar kunnen communiceren. Het gaat hier dus om een testlab omgeving met 2 domein servers die met een hubje aan elkaar verbonden zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 09:42 ]