Toon posts:

[Turbo c++] string/char op ascii waarde checken.

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende script:

int asciiwaarde = 100;
ascii[0]=asciiwaarde;
ascii[1]=0;

dit werkt... als ik nu gewoon ascii op me scherm print dan print hij gewoon een d. Maar nu wil ik graag checken of een bepaalde string/char die asciiwaarde is.

ik heb nu

if(*string == "%s", ascii), dit werkt niet, want *string is altijd een string... maar die string moet aan de waarde die ik opgeef in asciiwaarde voldoen. (Het moet trouwens een backspace zijn). Iemand een id?

alvast bedankt... jaap

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:47
Naar mijn idee kun je niet scripten in C++ :)
C++:
1
if(*string == "%s", ascii)
Daar snap ik nix van .... :?

Een karakter vergelijken doe je bijvoorbeeld zo :
C:
1
if( ascii[0] == 'b' )

Een string vergelijken doe je zo

C++:
1
if( ascii == "Blaat" )

Maar dan moet ascii wel een std::string zijn, en Turbo C++ heeft die waarschijnlijk niet. :)
Je zou dan strncmp moeten gebruiken.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie..
tis ondertussen al gelukt met strpbrk (vergelijking van strings in turbo c++ 2.0).

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

String operaties in C/C++ zijn wel heel erg basic hoor. Een string is een array van characters. Je kunt de individuele characters vergelijken door gewoon een element uit de array te pakken, en een hele string vergelijken doe je met strcmp (), of een van de andere str* functies

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.