Toon posts:

[XP] Bestanden "verdwenen"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen dagen heb ik een beetje problemen gehad met mijn computer. Af en toe startte de computer niet op en bleef onderweg hangen. Maar kwam dat allemaal vanzelf weer goed. Maar nu blijkt dat ik plotseling veel bestanden mis. De bestanden die ik mis stonden allemaal in mijn download folder, waar Kazaa naar toe schrijft. Ik ben verschillende avi's en mp3's kwijt. En verder alle .dat bestanden van Kazaa, maar Kazaa download vrolijk verder, terwijl dat niet zou kunnen zonder dat dat's. Vanaf de commandprompt kan ik alle "verdwenen" bestanden wel zien, dus ze zijn inderdaad niet verdwenen.
Optie om verborgen bestanden te zien staat gewoon aan.
De tips uit de search hebben tot nog toe niet echt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien is het mogelijk dat Windows een systeemherstel-punt heeft geladen van voordat je die bestanden had gedownload.
Waarom je de bestanden vanuit DOS wel kunt zien is voor mij een raadsel.

Probeer bijvoorbeeld zelf eens een herstelpunt terug te zetten.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
r00n187 schreef op 03 november 2003 @ 10:13:
Misschien is het mogelijk dat Windows een systeemherstel-punt heeft geladen van voordat je die bestanden had gedownload.
Waarom je de bestanden vanuit DOS wel kunt zien is voor mij een raadsel.

Probeer bijvoorbeeld zelf eens een herstelpunt terug te zetten.
Sommige van de "verdwenen" bestanden had ik al maanden op de harde schijf staan. Dan vindt ik het niet echt fijn om een system restore uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-10 21:57

momania

iPhone 30! Bam!

Als je de belangrijkste files nou eens in dos naar een andere map/schijf kopieerd?

Controleerd ook even goed op virussen en spyware trouwens.
Zie voor info: Software Algemeen - FAQ

En eventueel je harde schijf zelf ook even controleren: OM FAQ/Beleid

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik onder commandprompt dir invoer dan krijg ik dezelfde bestanden te zien als die in windows explorer. Als ik echter *.avi doe, dan krijg ik wel "verdwenen bestanden" te zien. Ik kan die bestanden dan ook door middel van
code:
1
copy verdwenen bestand.extensie f:\test

gewoon kopieren naar een andere map. Ze zijn dus niet verdwenen maar explorer laat ze niet zien. Ik heb een restart ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Draai in die command prompt eens een 'attrib *.avi' en post eens wat er staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 03 november 2003 @ 12:44:
Draai in die command prompt eens een 'attrib *.avi' en post eens wat er staat?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.hendriks24/images/verdwenen%20bestanden.jpg
Zoals je ziet een rijtje met bestanden die volgens DOS wel aanwezig zijn. En boven dat schermpje zie je dat windows zegt dat er slechts 2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap je niet helemaal - ik zie in dat explorer venster erachter toch meer dan alleen die bestanden?

Kan je nog eens een screenshot posten van je explorer waarin je deze informatie mist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 03 november 2003 @ 16:16:
Ik snap je niet helemaal - ik zie in dat explorer venster erachter toch meer dan alleen die bestanden?

Kan je nog eens een screenshot posten van je explorer waarin je deze informatie mist ?
Wat je in het screenshot achter het command prompt venster ziet dat zijn geen avi bestanden, die in beeld staan, dat zijn de enige 2.

Ik was net een avi via de command prompt aan het kopieren naar een andere directory. En toen kwam na een tijdje deze melding in beeld:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.hendriks24/images/verdwenen%20bestanden%202.jpg

Dit kwam volgens mij gelijk met het vastlopen van windows explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
had ik ook met een oude cd

als ik toegang zocht via explorer crashte m'n windows

in een dosbox kon ik wel nog enkele bestanden redden door ze te kopieren naar hd, maar de meeste waren gewoon corrupt

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kan scandisk proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Error checking heet dat toch in windows XP? Die loopt op een gegeven moment vast. Ik weet zo niet precies met welke foutmelding, ik zit nu namelijk aan een andere computer, maar dat kan ik vanavond ook eens posten.
Pagina: 1