Toon posts:

oudere Imac op een Asus WL-300g ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje voor de heren van het Forum...

Heb een wl-300g mooi in doos voor zacht prijsje in combinatie met een wl-100g kaartje. Erg tevreden, goed te configureren en inderdaad, de firewall en routing functies zijn erg goed. Enige manco is eigenlijk de 10 Mbit ethernet aansluiting. Beetje slordig....

De reden voor de aanschaf is dat ik een Imac wil aansluiten twee verdiepingen boven mijn appartement. Twee lagen dik eind jaren tachtig beton etc... Volgens de webwinkels is de wl-300g niet een uitblinker in zendvermogen. Ik heb getest met een laptop en kom met deze combinatie op een zwak tot redelijk bereik (2 Mbit) op locatie. Voor het delen van een adsl genoeg lijkt me.

Nu wilde ik het gaan testen met een Cisco Aironet 350 kaartje in mijn laptop maar krijg deze niet aan de praat met WEB 128 met hidden SSID (onder XP).
Nu vraag ik me af hoe een Imac gaat reageren. De extreme airport kaarten zijn duur en werken voor zover ik weet niet goed samen met andere ap's. Verder is de mac wat ouder en geeft dit dus problemen. Een normale airport kaart gaat ook problemen geven denk ik. Om een linksys kaart (pci) goed te laten werken moet ik aanpassingen doen in de "drivers" geloof ik (hoewel ik ook las dat ze daar bij Apple toch weer overheen gestapt zijn" (lang leve open source) maar dan moet ik weer os x draaien geloof ik.

Aangezien ik niet zoveel van Apple's weet leek een wet11 de ideale oplossing. Ik zag dat je zelfs andere kaartjes er in kan proppen (zou dat ook met een asus wl-100 kunnen?).

Heeft iemand enige ervaring met deze combinatie en denk je dat dit de oplossing kan zijn. Het enige wat de wet11 hoeft te doen is ethernet verkeer om te zetten in wireless LAN verkeer. Is het lastig om het te configureren (via straight cable geloof ik). Zijn er andere "bridge" mogelijkheden die "low budget" zijn?

Ik wil dus eigenlijk (vanwege de zware muren) buitenom met een soort bridge. De Asus heeft dus inderdaad een afwijkende externe antenne aansluiting die niet makkelijk is te omzeilen (en niet te koop). Ik denk echter dat een goede ontvanger voldoende is aangezien ik best tevreden ben over het bereik.

gedachten hierover zijn welkom en ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met de wet11...

groetjes, Saffi

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Wel, hoe wil je die pci kaart in de iMac krijgen? Voor zover ik weet zit er geen pci slot in een iMac.

Heb zelf wel eens een Sweex usb wifi stick op een iMac gestoken met Jaguar en dat deed niets. Heb verder niet veel geprobeerd, misschien dat een andere wifi usb het wel doet.

Is een gewone cat5 kabel geen optie? Werkt onder alle Mac os'en prima.

2 Mbit is inderdaad wel genoeg om een adsl verbinding te delen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat een Imac een pci slot had... O jee. Cat5 lijkt me inderdaad de oplossing alleen wil ik wel wireless naar beneden. Ik geloof dat een wl-300g alleen wil bridgen met een andere wl-300g en ik heb geen zin er nog een aan te schaffen. Daarom wil ik graag weten of die wet11 goed werkt. (hoe zit het met DHCP etc...)

Groetjes, Saffi

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Er is natuurlijk wel een airport card die in je iMac past maar deze doet alleen 11 Mbps 802.11b en dus geen 54 Mbps 802.11g extreme.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 09:42:
Heb een wl-300g mooi in doos voor zacht prijsje in combinatie met een wl-100g kaartje. Erg tevreden, goed te configureren en inderdaad, de firewall en routing functies zijn erg goed. Enige manco is eigenlijk de 10 Mbit ethernet aansluiting. Beetje slordig....
weet je dat heel zeker van de 10Mbit ?? volgens de specificatie heeft-ie een RJ-45/100BaseT aansluiting en de definitie van 100BaseT is :

100BaseT : Also called "Fast Ethernet," it is a 100 Mbps version of Ethernet (IEEE 802.3u standard). 100BaseT transmits at 100 Mbps rather than 10 Mbps.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die 10 Mbit stond in de handleiding zeer expliciet. Echter, via een direct link naar mijn laptop geeft de 3com connector inderdaad aan dat ie op 100 Mbit werkt. Het zal dus wel een fout in de handleiding zijn :) Sometimes you're lucky..
Pagina: 1