Toon posts:

[Norton 2004] Vertraagd vooral GoT :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister m'n PC is opnieuw geinstalleerd, eerst helemaal leeggegooid, vervolgens XP-Pro / Norton 2004 (en nog een en ander) er op geinstalleerd.

Nu viel het mij op dat sindsdien vooral browsen hier op GoT zeer traag gaat,
als ik Norton uitschakel, gaat het wel weer sneller. Goed vrij duidelijk dus, echter
voor de schone install had ik ook Norton 2004 geinstalleerd en had ik hier geen
last van. Ik heb voor de zekerheid gechecked op een andere computer waar ook
Norton 2004 op is geinstalleerd en die had de gewonen "snelheid" hier op GoT.

Is er iemand met dezelfde ervaring? Of weet iemand een oplossing voor dit probleem (liever niet "Dan haal je toch Norton eraf") ?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 09:23:
Heb gister m'n PC is opnieuw geinstalleerd, eerst helemaal leeggegooid, vervolgens XP-Pro / Norton 2004 (en nog een en ander) er op geinstalleerd.

Nu viel het mij op dat sindsdien vooral browsen hier op GoT zeer traag gaat,
als ik Norton uitschakel, gaat het wel weer sneller. Goed vrij duidelijk dus, echter
voor de schone install had ik ook Norton 2004 geinstalleerd en had ik hier geen
last van. Ik heb voor de zekerheid gechecked op een andere computer waar ook
Norton 2004 op is geinstalleerd en die had de gewonen "snelheid" hier op GoT.

Is er iemand met dezelfde ervaring? Of weet iemand een oplossing voor dit probleem (liever niet "Dan haal je toch Norton eraf") ?
Norton 2004 vertraagt inderdaad. Sites met veel scripts worden bagger traag door norton. www.iberia.com is ook zo'n site.
Trouwens er loopt al een topic over trage norton 2k4, daar staan ook wat oplossingen alhoewel ik die niet veilig vind.

Verwijderd

Topicstarter
Hier staan ook wat tips: http://www.dslreports.com...urity,1~mode=flat;start=0

Echt blij wordt ik niet van de oplossingen ....

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mijn hele shuttle werd bagger traag van Norton 2004.

Ik heb snel 2003 weer terug gezet en daarna geen last meer gehad van vervelende freezes en een trage pc.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 16:55
Je kunt in norton 2004 dus de scanning lager zetten = minder veilig maar wel sneller

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

Pinobigbird

doesn't share food!

Het probleem is ook al bekend bij Symantec: link
Solution:
Symantec is investigating this problem. The cause is unknown, and there is no solution at this time. This document will be updated when new information becomes available or a solution is found.
Ik had ook last van een traag GoT en *.js files exluden werkte bij mij. Scannen binnen gecomprimeerde files had ik al uit staan (bij installatie Office vertraagt het ENORM! :Z )
Nu maar hopen dat Symantec met een update komt, want excluden van files kan toch niet de bedoeling zijn in een virusscanner 8)7

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Verwijderd

Scannen binnen gecomprimeerde files had ik al uit staan
Dan heeft 2004 al geen echte meerwaarde meer tov. eerdere versies.

Kennelijk komt er binnenkort een driverfix voor het probleem.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 17:10:
[...]

Dan heeft 2004 al geen echte meerwaarde meer tov. eerdere versies.
Sterker nog: een verslechtering in snelheid of anders in veiligheid 8)7
/me Pinobigbird denkt er dan ook over om Norton AntiVirus 2003 voorlopig weer terug te zetten

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• Miki
Van mij hoeft norton niet meer, ben zeer te spreken over een studenten licentie van mcafee enterprise 7.1.0. Heerlijke lichte scanner die natuurlijk op de mcafee kwaliteit berust. Kaspersky is ook een zeer fijn, echter is alleen bedoeld voor de echte power user, ik vind dat het namelijk iets teveel vertraagd bij het openen van grote mappen. Panda antivirus "schijnt" ook okay te zijn, ben benieuwd hoe panda Titanium 2004 uit de reviews komt.
Norton heeft het totaal verknald dus, na 2 maanden is er nog steeds geen fix om de vertraging te patchen. Het excluden van compressed files en *.js is net zo erg als geen virusscanner hebben geinstalleerd. Je hebt er totaal niks aan! kun je net zo goed zonder norton/virusscanner aan de gang.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 04-11-2003 17:24 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mja idd ik denk dat ik ook maar is van norton 2004 afstap, dit is niet normaal zo vertraagd ie...

Maar, ze zijn er wel mee bezig, zie:

http://service1.symantec....src=sg&pcode=&svy=&csm=no

[ Voor 52% gewijzigd door SithWarrior op 04-11-2003 18:11 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

crisp

Devver

Pixelated

Miki schreef op 04 november 2003 @ 17:23:
[...]
Het excluden van compressed files en *.js is net zo erg als geen virusscanner hebben geinstalleerd. Je hebt er totaal niks aan! kun je net zo goed zonder norton/virusscanner aan de gang.
compressed files kan ik me iets bij voorstellen, maar ik heb nog nooit een virus gezien dat volledig in javascript geschreven was...

Intentionally left blank

• Miki
crisp schreef op 04 november 2003 @ 18:45:
[...]

compressed files kan ik me iets bij voorstellen, maar ik heb nog nooit een virus gezien dat volledig in javascript geschreven was...
Nee dat is waar, maar vergeet niet dat een vervelend javascriptje misschien wel nare dingen kan doen op je pc. Zoals je weet kan windows zonder tussenkomst van jou een javascript uitvoeren als je op een bepaalde link klikt.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Eindelijk! :o
Symantec heeft een update uitgebracht.
LiveUpdate geeft echter nog geen nieuwe updates, maar misschien morgen.
Nog ff afwachten dus.

Pagina: 1